زیست شناسان سعی می کنند ماهی های باستانی را با محو شدن رودخانه کلرادو نجات دهند

پولان گفت، این چشم انداز به اندازه کافی واقعی است که وزارت کشور در حال بحث در مورد چگونگی محافظت از ماهی های بومی در صورت وقوع چنین اتفاقی است.

مک کینون گفت که چاق گوژپشت تنها قربانی نخواهد بود. ددپول همچنین منابع آب جوامع جنوب غربی را کاهش خواهد داد.

فلشر از تراورس سیتی، میشیگان گزارش داد.

با این حال، این حرکت تولید برق آبی را قربانی خواهد کرد. برای رفع این مشکل، می‌توان توربین‌هایی را روی لوله‌های جت نصب کرد – اما این امر به تأیید کنگره نیاز دارد. این مراحل همچنین به داشتن آب خنک کافی در رودخانه بستگی دارد. سطح دریاچه پاول برای حدود 15 سال نسبتاً ثابت بود، اما از سال 2020 به طور چشمگیری کاهش یافته است.

پیج، آریز. (AP) – بارت فریسن یک قایق موتوری را به سمت ساحل دریاچه پاول هدایت می‌کند که سد گلن کانیون در بالای سرش برافراشته است. «حلقه‌های وان حمام» رنگ پریده روی صخره‌ای دره کشیده شده‌اند و به وضوح نشان می‌دهند که چگونه سطح آب در دومین مخزن بزرگ ایالات متحده در بحبوحه افزایش تقاضا و خشکسالی چند ساله کاهش یافته است.

میهمانی باس کوچک دهان بر روی چاق کوهان در قسمت بالایی رودخانه. آژانس‌ها سالانه میلیون‌ها دلار در آنجا خرج می‌کنند تا آن مزاحمان را تحت کنترل داشته باشند. ماهی‌های بومی در زیر سد گلن کانیون ایمن‌تر بوده‌اند، زیرا مسیر را به سمت پایین کلرادو و گراند کانیون، حدود 200 مایل (322 کیلومتر) پایین دست مسدود می‌کنند – اما این ممکن است برای مدت طولانی درست نباشد.

تکمیل سد در سال 1963 دلیل اصلی این بود که چوپان در رودخانه ای که میلیون ها سال در آن زندگی می کردند تقریباً از بین رفت. مانع بتنی جریان آب، دما و رسوبات محل تخم ریزی ماهی را مختل کرد. چاق انعطاف پذیر است اما تکامل نیافته است تا در برابر ورود ناگهانی ماهی های ورزشی شکارچی مقاومت کند.

تنها شکارچی آن در کلرادو بومی دیگری به نام پیکمیننو بود تا اینکه در اوایل قرن بیستم قزل آلا برای ایجاد یک ماهیگیری ورزشی معرفی شد. باس Smallmouth، حتی حریص تر، در دهه 1990 وارد شد.

او گفت: «این نشانه ای از خود ویرانگری ماست.

باس در دریاچه پاول معمولا آب های گرمتر را در مناطق کم عمق و در سطح ترجیح می دهد. همانطور که سطح مخزن کاهش می یابد، آنها به سد و پایه های آن نزدیک تر می شوند – لوله های فولادی غوطه ور که آب را به توربین ها می برد، جایی که انرژی آبی تولید می کند و از طرف دیگر آزاد می شود.

اگر تعداد زیادی ماهی باس و دیگر ماهی‌های شکارچی به درون ماهی‌های شکارچی مکیده شوند، زنده بمانند و در زیر سد تکثیر شوند، مسیری باز برای حمله به چاق و دیگر بومیان خواهند داشت که به طور بالقوه سال‌ها کار بازسازی را از بین می‌برد و اکوسیستم آبی گرند کانیون را متحول می‌کند.

خدمات ماهی و حیات وحش ایالات متحده سال گذشته نام خود را به عنوان تهدید کاهش داد – که دیگر یک قدم با انقراض فاصله ندارد، اما همچنان بسیار آسیب پذیر است. برخی از گروه‌های زیست‌محیطی مخالف هستند و این حرکت را زودهنگام می‌دانند زیرا سقوط رودخانه خطر شکار را افزایش می‌دهد.

وین پولان، که ناظر بر حوضه کلرادوی بالا برای اداره احیاء است، از حدس و گمان خودداری کرد، اگرچه در سال‌های اخیر، ایالت‌ها، قبایل و مکزیک عرضه خود را به صورت داوطلبانه و اجباری کاهش داده‌اند.

در بدترین حالت، دریاچه پاول به حدی سقوط می کند که آب بیش از یک قطره از سد عبور نمی کند، وضعیتی که به عنوان “ددپول” شناخته می شود. تیلور مک کینون، فعال ارشد اراضی عمومی با مرکز تنوع زیستی، یک گروه مدافع، گفت که ممکن است در چند سال آینده بعید باشد، اما برنامه‌ریزان باید به آینده‌ای نگاه کنند که در آن دریاچه پاول دیگر وجود نداشته باشد.

بر اساس قانون گونه های در خطر انقراض، سازمان های دولتی موظفند به گونه ای عمل کنند که “تداوم موجودیت” حیوانات فهرست شده را به خطر نیندازد. که شامل زیرساخت می شود.

آسوشیتدپرس از بنیاد خانواده والتون برای پوشش سیاست های آب و محیط زیست حمایت می کند. AP تنها مسئول تمام محتوا است. برای همه پوشش های زیست محیطی AP، به https://apnews.com/hub/environment مراجعه کنید



Source link

اداره احیای ایالات متحده، شعبه ای از وزارت کشور که این سد را اداره می کند، کار میدانی فریسن را تحت آزمایشگاه اکولوژی ماهی در ایالت یوتا تأمین مالی می کند. این تیم ماهی می گیرند، طول و وزن را یادداشت می کنند و معده را بررسی می کنند تا ببینند ماهی ها چه می خورند. یافته های آنها در مورد افراد غیر بومی در نزدیکی سد به سیاست گذاران فدرال، ایالتی و قبیله ای کمک می کند تا استراتژی خود را به خوبی تنظیم کنند. انتظار می رود یک تیم فنی که به سیاست گذاران مشاوره می دهد، پیش نویس طرحی حاوی راه حل ها را در ماه اوت منتشر کند.

—-

برایان هیلی، زیست شناس شیلات در پارک ملی گراند کانیون، گفت که این بخش از رودخانه تنها جایی است که ماهی های بومی هنوز بر سیستم تسلط دارند. او گفت: «(این) بسیار منحصر به فرد است و ما می خواهیم آن را به همین شکل حفظ کنیم.

او می‌گوید: «دشمن شماره یک عمومی.

یکی از اقداماتی که در صورت عبور شکارچیان غیربومی از سد در نظر گرفته می شود، اعزام خدمه برای صید تا حد امکان است. یاکولیک گفت که آنها قبلاً این کار را با قزل آلای قهوه ای بالادست انجام می دهند. اما گران است و همیشه موفق نیست. قبایل بومی آمریکا مانند Pueblo of Zuni منطقه Glen Canyon را مقدس می دانند و با کشتن ماهی در آنجا، هر ماهی، مخالفند.

چارلز یاکولیک، آمارگیر سازمان زمین شناسی ایالات متحده که مدل های کامپیوتری این تهدید را توسعه داده است، گفت که در اوایل پاییز امسال، تعداد قابل توجهی از باس ها و سایر افراد غیربومی ممکن است از سد خارج شوند.

چاب از زمان ثبت در فهرست در معرض خطر انقراض در سال 1967، با حدود 12000 تن در رودخانه کوچک کلرادو در گراند کانیون، شاخه ای از کلرادو، جایگاه خود را به دست آورده است. دانشمندان تخمین می زنند که هزاران نفر دیگر در رودخانه اصلی دورتر در پایین دست ساکن هستند.

آردن کوکات، یکی از اعضای شورای قبیله ای، گفت: «زونی لزوماً بین اشکال زندگی بومی و غیربومی تمایز قائل نمی شود. “مدیریت قوی بسیار مورد نیاز است، فلسفه ای که تمام اشکال زندگی غیرانسانی را به عنوان موجودات ذی شعور بشناسد و با آنها رفتار کند.”

پولان گفت: «ما به آن روابط خارق‌العاده و سابقه همکاری در رودخانه تکیه می‌کنیم تا راه‌حل‌هایی پیدا کنیم».

ده ها سال پیش در آستانه انقراض، به لطف زیست شناسان ماهی و دیگر دانشمندان و مهندسان، این توله به تعداد کم بازگشته است. اما یک تهدید در حال ظهور در اوایل ژوئن آشکار می‌شود، زیرا فریسن تله‌های مینا و شبکه‌های آبششی مملو از کپور، سنگدان، آفتاب‌ماهی سبز و به‌طور شوم، سه ماهی باس کوچک را جمع‌آوری می‌کند.

کلارنس فولارد، زیست شناس اداره احیای ماهی می گوید: «ما می توانیم اساساً از سد به عنوان یک ابزار استفاده کنیم.

گرچه از نظر بیولوژیکی یک ماهی مینا است، چاق گوژپشت می تواند به 20 اینچ (51 سانتی متر) و 2.5 پوند (1.1 کیلوگرم) برسد. نقره‌ای و شکم سفید، با رگه‌های سبز رنگ در پشت و توده‌ای مشخص در پشت سر، آب‌های گردابی آرام را ترجیح می‌دهد که در آن از حشرات تغذیه می‌کند.

—-

“آب برای پشتیبانی از جریان های مورد نیاز از کجا می آید؟” آن کسل، یکی از اعضای ارشد دانشکده حقوق دانشگاه کلرادو و دستیار سابق وزیر کشور ایالات متحده در امور آب و علم، گفت.

یا آب سرد نیز می تواند از لوله های جت در اعماق سد آزاد شود تا تخم ریزی باس دهان کوچک در پایین دست را مختل کند، حرکتی که در رودخانه های دیگر موفقیت آمیز بوده است.

گزینه‌های دیگر عبارتند از دور کردن مناطق پایین دست از سد که در آن چوب‌ها تجمع می‌کنند یا نصب سازه‌هایی مانند «پرده‌های حباب‌دار» برای دور نگه‌داشتن افراد غیربومی در دریاچه پاول از سنگ‌پوش‌ها.

دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه ایالتی یوتا و همکارانش در ماموریتی برای نجات ماهی قوزدار، ماهی باستانی که در رودخانه کلرادو مورد حمله شکارچیان غیر بومی قرار گرفته است، هستند. کاهش مخزن ممکن است به زودی اوضاع را بدتر کند، و این ماهی های معرفی شده را قادر می سازد تا از سد عبور کنند تا جایی که بزرگترین گروه های چوب درخت باقی مانده اند، دورتر در پایین دست در گراند کانیون.