قانون جدید نیویورک به بازماندگان تجاوز جنسی اجازه می‌دهد شکایت‌های جدیدی را مطرح کنند، حتی اگر مدت زمان محدودیت‌ها منقضی شده باشد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

این اقدام به ای. جین کارول، نویسنده ای که ادعا می کند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 1995 یا 1996 به او تجاوز کرده است، اجازه داد تا صبح روز پنجشنبه از ترامپ به خاطر افترا و بدگویی شکایت کند.

قانون جدید نیویورک به بازماندگان تجاوز جنسی اجازه می دهد بدون در نظر گرفتن اینکه تا چه زمانی این آزار در گذشته اتفاق افتاده است، شکایت های جدید ارائه کنند.

  • ای. ژان کارول، که می گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در دهه 1990 به او تجاوز کرده است، روز پنجشنبه از او به خاطر افترا و بدگویی شکایت کرد.

  • برای واجد شرایط بودن، بازماندگان باید ۱۸ سال یا بیشتر در زمان وقوع آزار بوده باشند. قانون قبلی نیویورک، قانون قربانیان کودکان، حقوق مشابهی را به افراد زیر سن قانونی تعمیم داد.

    کارول در بیانیه‌ای گفت: «دوستان عزیز، امشب، چند دقیقه بعد از نیمه‌شب، ما شکایت تجاوز جنسی علیه رئیس‌جمهور سابق را تنظیم کردیم. کت و شلوار جدید ممکن است جشن شکرگزاری رئیس جمهور سابق را خراب کند، اما برای هر زنی که توسط یک مرد قدرتمند گرفته، دست زدن، آزار، نیشگون گرفتن، تحریک، تجاوز، لکه دار شدن یا در گل و لای کشیده شده است، مفید خواهد بود.

    این قانون احتمالاً سیل شکایت های جدید را آغاز خواهد کرد، از جمله صدها زن که در سیستم زندان نیویورک مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. اداره اصلاحات و نظارت بر جامعه نیویورک قبلاً به اینسایدر گفته بود که “تحمل در برابر سوء استفاده جنسی، آزار جنسی و روابط غیرمجاز را ندارد.”

    این قانون همچنین به بازماندگان این امکان را می‌دهد که از سازمان‌هایی مانند مدارس، مشاغل، و مؤسسات مذهبی که گفته می‌شود در هر گونه تخلفی شریک بوده‌اند، شکایت کنند.

    هوچول در زمان امضای این قانون گفت: «در حالی که کار ما انجام نشده است، ریشه‌کن کردن تجاوز جنسی با توانایی ما برای محاکمه عاملان این اعمال شنیع آغاز می‌شود و این قانون گامی تاریخی به جلو است».

    کتی هوچول، معاون فرماندار نیویورک، روز پس از آن که فرماندار اندرو کومو استعفای خود را در ساختمان کنگره ایالت نیویورک، در آلبانی، نیویورک، ایالات متحده، 11 اوت 2021 اعلام کرد، طی یک کنفرانس خبری صحبت می کند.

    بازماندگان بزرگسالان تجاوز جنسی در نیویورک اکنون می توانند علیه مهاجمان ادعایی خود اقدام قانونی کنند، حتی اگر مدت زمان محدودیت جرم منقضی شده باشد.

    قانون بازماندگان بزرگسال که کتی هوچول، فرماندار نیویورک آن را در ماه مه امضا کرد، روز پنجشنبه اجرایی شد. این به بازماندگان فرصت یک ساله می دهد تا علیه افرادی که متهم به سوء استفاده جنسی هستند، شکایت مدنی ارائه دهند، صرف نظر از اینکه این آزار در چه زمانی در گذشته رخ داده است.

    کتی هوچول، فرماندار نیویورک، این قانون را در ماه می امضا کرد.رویترز/سیندی شولتز