قانونگذاران قول اقدام پس از 3 کشته در تیراندازی دسته جمعی در MSU را دادند


Michigan Advance بخشی از State Newsroom است، شبکه ای از دفاتر خبری که توسط کمک های مالی و ائتلافی از اهداکنندگان به عنوان یک موسسه خیریه عمومی 501c(3) پشتیبانی می شود. Michigan Advance استقلال تحریریه را حفظ می کند. برای سؤالات با سردبیر سوزان دماس تماس بگیرید: [email protected]. Michigan Advance را در فیس بوک دنبال کنید و توییتر.





منبع

دبیر مطبوعاتی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در توییتر گفت که بایدن صحبت کرد با ویتمر دوشنبه شب پس از تیراندازی. ویتمر همچنین در کنفرانس مطبوعاتی صبح سه شنبه این موضوع را تایید کرد.

مجریان قانون تاکنون نتوانسته اند انگیزه ای برای تیراندازی پیدا کنند. به گزارش دیترویت نیوز، مک‌ری در سال ۲۰۱۹ به چندین جنایت مرتبط با اسلحه متهم شد.

سناتور ایالتی آریک نسبیت (R-Porter Twp.) و مارک هویزنگا (R-Walker) بیانیه های خود را صادر کردند و نسبیت نوشت که «والدین و رهبران جامعه [are] ناامیدانه به دنبال راه هایی برای جلوگیری از این حملات بیهوده به بیگناهان است.»

«شب گذشته، من با فرماندار ویتمر صحبت کردم و دستور استقرار کلیه مجریان قانون فدرال لازم را برای حمایت از تلاش‌های واکنش محلی و ایالتی دادم. من به او اطمینان دادم که به تأمین منابع و حمایت مورد نیاز در هفته‌های آینده ادامه خواهیم داد.»

احساسات مشابهی توسط سناتور آمریکایی دبی استابنو (D-Lansing) و گروه هایی از جمله انجمن آموزش میشیگان (MEA)، انجمن حرفه ای اداری MSU، کمپین برای میشیگان ایمن تر، اقدام دیترویت، انجمن بهداشت و بیمارستان میشیگان (MHA)، پیشرفت میشیگان تکرار شد. و بیشتر.

“این فرهنگ خشونت و قتل باید متوقف شود.” گفت جان جیمز نماینده ایالات متحده (R-Farmington Hills).

مک‌ری 43 ساله تقریباً سه ساعت پس از تیراندازی در ایست لنسینگ توسط مجریان قانون پیدا شد. پس از مواجه شدن با پلیس گفتن او به طرز مرگباری به خود شلیک کرد.

فرماندار گرچن ویتمر در حال سخنرانی پس از تیراندازی MSU، 14 فوریه 2023 (نمایش تصویر)

“من به عنوان مادر یک دانشجوی دانشگاه MSU، با ترس شاهد رخ دادن وقایع دانشگاه و اطراف آن هستم، بسیار سپاسگزار و آسوده خاطر دخترم به پیامک ها و تماس های من پاسخ می دهد. قلب من برای والدینی که فرزندانشان مجروح یا کشته شده اند می شکند.» توییت کرد.

مظنون سپس به سمت اتحادیه دانشجویی دانشگاه MSU حرکت کرد و دوباره تیراندازی کرد که در آنجا دانشجوی دیگری کشته شد.

او و نماینده ایالات متحده الیسا اسلاتکین (D-Lansing) صبح سه شنبه در جلسه توجیهی پلیس MSU صحبت کردند.

سناتور لیزا مک‌کلین (R-Romeo) نیز توییت کرد که او “دلشکسته” است و برای جامعه MSU و خانواده های آسیب دیده دعا می کند.

کلاس های MSU تا دوشنبه 20 فوریه لغو می شود.

«… این پدیده جدیدی نیست، و مردمی که ما را برای کمک به رهبری دولت انتخاب کردند، حوصله انفعال را ندارند. … ما یک انتخاب داریم. ما می توانیم به بحث در مورد دلایل خشونت با سلاح در آمریکا ادامه دهیم یا می توانیم اقدام کنیم. ما نمی‌توانیم همان کار را بارها و بارها ادامه دهیم و به نتیجه‌ای متفاوت امیدوار باشیم.»

در سطر آغازین یک شب آخر آمده است: «اف- افکار و دعاهایت را بکن». بیانیه از مجلس اکثریت شلاق Ranjeev Puri (D-Canton).

فرماندار گرچن ویتمر در حال سخنرانی پس از تیراندازی MSU، 14 فوریه 2023 (نمایش تصویر)

برخی از جمهوری خواهان کنگره نیز پاسخ دادند.

نماینده ایالتی کلی برین (D-Novi) احساسات پوری را در الف توییت، نوشت: «سیاست و تغییر. F-k افکار و دعاهای شما. من کلمات را خرد نمی کنم.»

داستان هایی از این قبیل را مستقیماً به صندوق ورودی خود تحویل بگیرید. برای خبرنامه 74 ثبت نام کنید


مرد مسلح، آنتونی مک‌ری، که به گفته پلیس وابسته به دانشگاه نیست، در ساعت 8:18 شب در سالن برکی دانشگاه MSU تیراندازی کرد و دو دانشجو در آنجا کشته شدند.

دموکرات ها اکثریت اندکی در مجلس نمایندگان و سنا دارند. برای اولین بار در حدود 40 سال گذشته، آنها به همراه فرماندار گرچن ویتمر دارای یک ترفکتا حکومتی هستند و متعهد شده اند که در مورد اقدامات کنترل اسلحه که مدت ها در میشیگان متوقف شده است، مانند ذخیره سازی ایمن و قوانین به اصطلاح “پرچم قرمز” اقدام کنند. .

پنج مجروح دیگر – همه دانش‌آموزان – تا صبح روز سه‌شنبه در وضعیت وخیمی به سر می‌برند و چهار نفر در بیمارستان اسپارو لنسینگ نیاز به مداخله جراحی داشتند.

ویتمر، یکی از دانش آموختگان MSU که دستور داد پرچم های ایالات متحده و میشیگان در سراسر ایالت تا اطلاع ثانوی در روز سه شنبه نیمه افراشته شود، در بیانیه های صبح سه شنبه گفت که “تمام ایالت میشیگان امروز در حال حلقه زدن به جامعه اسپارتان است.”

جو تیت، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (دیترویت) که از دانشگاه MSU فارغ التحصیل شده است، گفت: «من از اینکه امنیت و امنیت دانشگاه ایالتی میشیگان توسط بلای منحصربه‌فرد خشونت‌های اسلحه در آمریکا از بین رفته است، عصبانی هستم.

این یک مشکل منحصر به فرد آمریکایی است. خیلی از ما وقتی وارد اتاق‌ها می‌شویم، خروجی‌ها را اسکن می‌کنیم. ما برنامه ریزی می کنیم که آخرین پیامک یا تماس به چه کسی برسد. ویتمر گفت: ما نباید، نمی‌توانیم، اینگونه زندگی کنیم.

رندی وینگارتن، رئیس فدراسیون معلمان آمریکا (AFT) و دیوید هکر، رئیس AFT میشیگان، از سیاستمداران خواستند تا در مورد کنترل اسلحه اقدام فوری انجام دهند.

میچل رابینسون، عضو دموکرات شورای آموزش ایالتی در میشیگان، گفت وقتی تیراندازی شروع شد، دو پسرش در محوطه دانشگاه بودند. یکی در اتحادیه بود و صدای تیراندازی را شنید. رابینسون گفت که هر دو پسرش سالم هستند.

جمهوری خواهان که اکنون در اقلیت مجلس قانونگذاری میشیگان قرار دارند، برخی از سخنان خود را در حمایت از قربانیان ارائه کردند اما برنامه های عملی ارائه نکردند.

«… افکار و دعاها بدون عمل و تغییر بی معناست. دفتر ما به طور خستگی ناپذیر به کار خود ادامه خواهد داد تا اصلاحات اسلحه عقل سلیم را فوراً تصویب کند. ما متوقف نخواهیم شد تا زمانی که دانش آموزان ما بتوانند بدون ترس به مدرسه بروند، جوامع ما بتوانند با آرامش در مکان های عبادت حضور یابند، و جامعه ما از خشونت بیهوده اسلحه در امان باشد.”

پلیس MSU بعدازظهر سه شنبه اسامی سه دانش آموز کشته شده را منتشر کرد: برایان فریزر، دانش آموز دوم از گروس پوینت، الکساندریا ورنر، دانش آموز از کلاوسون، و آریل اندرسون، دانش آموز دوم از هارپر وودز.*

تنها در 45 روز اول سال 2023 تاکنون 67 تیراندازی جمعی در سراسر کشور رخ داده است.

قانونگذاران قول اقدام پس از 3 کشته در تیراندازی دسته جمعی در MSU را دادند

همانطور که هفته گذشته در سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه گفتم، کنگره باید کاری انجام دهد و اصلاحات عقل سلیم در قانون اسلحه، از جمله الزام به بررسی پیشینه فروش همه اسلحه، ممنوعیت سلاح های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا، بستن حفره های موجود در بررسی پیشینه ما انجام دهد. سیستمی که نیازمند نگهداری ایمن اسلحه است و از بین بردن مصونیت برای تولیدکنندگان اسلحه که آگاهانه سلاح های جنگی را در خیابان های ما قرار می دهند. بایدن ادامه داد: اقدام ما مدیون کسانی است که امروز در میشیگان و سراسر آمریکا غمگین هستند.

وینگارتن و هکر در بیانیه ای مشترک گفتند: “تراژدی در ایالت میشیگان نیازمند اقدام فوری قانونگذاران ایالتی و فدرال است.” ما نمی توانیم بی حس شویم و این خشونت را عادی بپذیریم. ما نمی توانیم اجازه دهیم سیاست ما را از بازیگری باز دارد. بسیاری از افراد به دلیل خشونت با اسلحه کشته شده اند و کم کاری انجام شده است. مقامات منتخب ما باید وارد عمل شوند و قوانین پیشگیری از خشونت با اسلحه را که باعث نجات جان انسان‌ها می‌شود، اجرا کنند.»

دادستان کل دانا نسل دارای پسران دوقلو است که در MSU شرکت می کنند. او روز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفت که یکی از آنها کمی قبل از شلیک گلوله یکی از مکان‌های محوطه دانشگاه را ترک کرده بود.

وینی برینکس، رهبر اکثریت سنا (D-Grand Rapids) نیز فرزندی دارد که در MSU شرکت می کند.

پس از تیراندازی اواخر دوشنبه شب که منجر به کشته شدن سه دانشجوی دانشگاه ایالتی میشیگان و مجروح شدن پنج نفر دیگر شد – در فاصله چند کیلومتری از پایتخت ایالت لنسینگ – قانونگذاران دموکرات متعهد شدند که برای جلوگیری از فاجعه‌ای دیگر حرف‌های توخالی بر زبان آورند.

“به عنوان یک والدین، هیچ ترسی بزرگتر از این نیست که فرزندتان به شما بگوید که یک تیرانداز فعال در مدرسه او وجود دارد. نسل در بیانیه ای گفت: من شب گذشته این وحشت را همراه با هزاران خانواده دیگر MSU تجربه کردم. «در حالی که پسران اسپارتی من در امان هستند، من برای از دست دادن ویرانگر و خشونت بی‌معنا عزادار هستم. حوادث دانشگاه ایالتی میشیگان یک تراژدی برای کل ایالت میشیگان است. افکار من با قربانیان، خانواده‌ها، دوستان و عزیزان آنهاست.»

تنها بیانیه مجلس نمایندگان مجلس نمایندگان در توییتر می گوید: «امروز، ما همه اسپارتی هستیم.