سناتور یوتا به دنبال متحدانی برای جلوگیری از ورود خودروهای الکتریکی به برنامه سوخت زیستی ایالات متحده است

توسط جارت رنشاو

ایمیلی که توسط گروهی از حامیان سوخت های زیستی برای کارکنان کنگره منتشر شد، از قانونگذاران خواست که نامه را امضا نکنند و اشاره کرد که صنعت از طرح بایدن برای گنجاندن خودروهای الکتریکی در استاندارد سوخت تجدیدپذیر حمایت می کند، حتی اگر مشکلاتی را در جزئیات آن می بیند.

(رویترز) – رویترز نوشت: مایک لی، سناتور جمهوری‌خواه ایالات متحده از یوتا، در تلاش است تا همکارانش را برای امضای نامه‌ای در مخالفت با طرح دولت بایدن برای گنجاندن خودروهای الکتریکی در برنامه سوخت‌های تجدیدپذیر کشور دعوت کند، با این استدلال که این پیشنهاد حمله به موتور احتراق داخلی است. یاد گرفت.

اما از صنعت سوخت های زیستی که تصمیم گرفته است خود را با صنعت خودروهای الکتریکی (EV) به عنوان مبارزان تغییرات آب و هوایی هماهنگ کند، به جای صنعت پالایش در دفاع از سوخت های مایع، پس گرفته شده است. موضوع پیشنهادی از سوی دولت بایدن است که برای اولین بار به سازندگان خودروهای برقی اجازه می دهد تا از بازار چند میلیارد دلاری اعتبارات سوخت های تجدیدپذیر قابل تجارت تحت استاندارد سوخت تجدیدپذیر (RFS) بهره ببرند. سازندگان EV، مانند Tesla Inc، می‌توانند اعتبارات معروف به RIN را تولید کنند و به پالایشگاه‌ها بفروشند، اگر بتوانند ثابت کنند که ماشین‌ها و کامیون‌هایی که می‌سازند با برق نیروگاه‌هایی که سوخت‌های زیستی می‌سوزانند تامین می‌شوند. بر اساس RFS، پالایشگاه‌ها موظفند حجم فزاینده‌ای از سوخت‌های زیستی را در استخر سوخت ترکیب کنند یا تعداد اعتباری معادل آن را خریداری کنند. این یک رونق اقتصادی برای تولیدکنندگان ذرت و ایالت های غرب میانه است که از تولید اتانول حمایت می کنند، اما پالایشگاه های کوچک استدلال می کنند که هزینه های مربوط به انطباق آن وجود آنها و هزاران شغل با درآمد خوب اتحادیه را تهدید می کند. در نامه پیشنهادی که توسط لی منتشر شده است، او می‌گوید پیشنهاد به اصطلاح E-RIN برای گنجاندن وسایل نقلیه الکتریکی نشان‌دهنده بیش‌ازحد برنامه‌ای است که برای سوخت‌های مایع طراحی شده است، و فاقد هرگونه تلاش واقع‌بینانه برای اثبات اینکه برق تولید شده توسط بیوگاز مانند متان است. در واقع نیرو دادن به ماشین بر اساس نامه ای که رویترز مشاهده کرد، او این اقدام را “تلاش دولت بایدن برای تقویت بازار خودروهای الکتریکی با هدف از بین بردن تقاضا برای موتور احتراق داخلی و دادن چاره ای جز رانندگی با خودروهای الکتریکی به مصرف کنندگان” خواند. یکی از نویسندگان نامه، بر اساس داده های موجود در سند، یک لابی گر در شرکت HollyFrontier است که یک پالایشگاه در یوتا دارد.

این تلاش نشان دهنده آخرین تلاش قانونگذار فدرال از یک ایالت پالایشی برای مخالفت با اقدامات سیاستی است که می تواند تقاضای سوخت فسیلی را تضعیف کند.

(گزارش توسط Jarett Renshaw؛ ویرایش توسط Jonathan Oatis)



منبع

HollyFrontier به درخواست نظر پاسخ نداد.

لی لونزبری، سخنگوی لی، گفت که لی “از مدت ها قبل خود را متعهد به عقب نشینی از قوانین و مقررات طاقت فرسا و ظالمانه ای است که توسط قوه مجریه وضع شده است.” لونزبری گفت پیش نویس نامه نتیجه مشاوره با شرکای صنعتی متعددی است که تحت تأثیر این قوانین قرار گرفته اند.