قاضی حکم بازداشت کارمند استانی جمهوریخواه را پس از نقض اوراق قرضه صادر کرد

این پرونده تا حدی توجه ملی را به خود جلب کرد زیرا پیترز صریحاً از ادعاهای بی اساس رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 علیه وی حمایت کرد.

(گزارش توسط کیت کافمن در دنور؛ ویرایش توسط الکساندرا اولمر و لزلی آدلر)



منبع

نوشته کیت کافمن

اما بارت به پیترز که این هفته برای سخنرانی در سمپوزیوم افسران مجری قانون محافظه‌کار به لاس‌وگاس پرواز کرد، در جلسه 45 دقیقه‌ای هشدار داد که در صورت تکرار این اتفاق، چندان ملایم‌تر نخواهد بود.

دنور (رویترز) – یک قاضی کلرادو روز جمعه حکم بازداشت یک کارمند بخش را که به اتهام دستکاری در تجهیزات رای‌گیری متهم شده بود و سپس در تلاش برای نامزدی جمهوری‌خواهان برای پست مدیریت ارشد انتخابات کلرادو شکست خورد، لغو کرد.

قاضی منطقه مسا، متیو بارت، گفت که به تینا پیترز استراحت می‌دهد زیرا وکیلش مسئولیت عدم ابلاغ حکمی را که او را از سفر به خارج از ایالت بدون تأیید دادگاه به موکلش منع می‌کرد، بر عهده گرفت. این ممنوعیت بخشی از شرایط وثیقه او بود که به او اجازه آزادی پیش از محاکمه از زندان در ماه مارس را داد.

بر اساس کیفرخواست 10 فقره، که شامل اتهامات جعل هویت، توطئه، سرقت هویت و سوء رفتار رسمی بود، پیترز به پرسنل اجازه دسترسی غیرمجاز به سرور رایانه انتخابات شهرستان را داد.

بارت گفت: “او یک خطر پرواز است.” او منابع و دسترسی به جت های خصوصی دارد.”

پیترز هرگونه تخلفی را رد کرده و مشکلات حقوقی خود را به گردن مخالفان سیاسی خود، از جمله جنا گریسولد، وزیر امور خارجه کلرادو، دموکرات می‌اندازد.

در ماه مارس، پیترز توسط هیئت منصفه بزرگ کلرادو به اتهامات دستکاری در انتخابات ناشی از نقض احتمالی تجهیزات رای دهی شهرستان مسا متهم شد. وزیر امور خارجه کلرادو او را از نظارت بر انتخابات در بخش غربی کلرادو در سال جاری منع کرده است.

قرار است پیترز در 5 اوت به دادگاه بازگردد.

پیترز که از کیفرخواست خود نترسید، به دنبال نامزدی جمهوری خواهان برای به چالش کشیدن گریسولد، که برای انتخاب مجدد در نوامبر است، رفت. اما پیترز که در زمانی که کاندیدای پست ایالتی بود اجازه سفر به خارج از کلرادو را داشت، ماه گذشته در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان شکست خورد.