فصل پنجم «تاج» شامل صحنه‌ای است که نشان می‌دهد چارلز می‌خواست جایگزین ملکه الیزابت دوم در دهه 1990 شود، دهه‌ها قبل از اینکه به سلطنت برسد.

مشخص نیست که آیا چنین مکالمه ای تا به حال انجام شده است یا خیر. اینسایدر پیش از این گزارش داده بود که کاخ باکینگهام مدتهاست که ادعاهایی مبنی بر اینکه ملکه قصد کناره گیری از قدرت را تا زمانی که زنده بوده رد کرده است.

سخنگوی میجر به «تاج» پاسخ داد و به تلگراف گفت که او به هیچ وجه با مجریان برنامه «همکاری» نکرده است.

نتفلیکس قبلاً این نمایش را “داستانی است که به طور گسترده بر اساس رویدادهای تاریخی” بنا شده است.

به گزارش ساندی تایمز، فصل پنجم «تاج» شامل صحنه‌ای است که در آن چارلز پیشنهاد می‌کند که آماده است تا زمانی که ملکه الیزابت دوم زنده بود، جایگزین شود.

همچنین قرار است چارلز با بازی دومینیک وست را به عنوان یک پادشاه در انتظار معرفی کند که در صورت کناره گیری ملکه، پادشاهی می کند. چارلز برای اولین بار در صف وارث تاج و تخت در طول سلطنت 70 ساله ملکه بود که با مرگ وی در سن 96 سالگی در سپتامبر به پایان رسید.

کاخ باکینگهام بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر در روز یکشنبه پاسخ نداد.

مجریان سریال درام نتفلیکس مدتهاست بر این باورند که نباید به عنوان یک واقعیت تاریخی به آن نگاه کرد.

در بحبوحه درخواست‌ها برای درج سلب مسئولیت در سال ۲۰۲۰، نت‌فلیکس گفت که «همیشه «تاج» را به‌عنوان یک درام معرفی کرده است – و ما اطمینان داریم که اعضای ما می‌دانند که این یک اثر تخیلی است که به طور گسترده بر اساس رویدادهای تاریخی است. آنجلس تایمز گزارش داد.

چارلز در سفر به فرانسه در مارس 1992.مارک دیویل/گتی ایماژ

این سخنگو افزود: «هرگز هیچ بحثی بین سر جان و شاهزاده وقت ولز درباره احتمال کناره گیری ملکه فقید الیزابت دوم وجود نداشت.» همچنین چنین موضوعی نامحتمل و نامناسب توسط شاهزاده وقت ولز (یا سر جان) مطرح نشده است.

نمایندگان تهیه کنندگان “تاج” بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

رویدادهایی که بینندگان می توانند انتظار داشته باشند که دراماتیزه شده باشند شامل مصاحبه کامل پرنسس دایانا با بی بی سی و “annus horribilis” بدنام ملکه است – عبارتی که او برای توصیف آشفتگی خانواده سلطنتی در سال 1992 با فروپاشی چندین ازدواج و آتش سوزی قلعه ویندزور استفاده کرد. .

چارلز در ماه می 1995 به نخست وزیر وقت جان میجر و همسرش سلام می کند.گتی ایماژ

به گفته ساندی تایمز، این شامل صحنه ای است که چارلز پیشنهاد تعویض ملکه را می دهد.

  • ضیافت سران دولت در گیلدهال لندن به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد پایان جنگ در اروپا.  شاهزاده چارلز توسط نخست وزیر جان میجر و همسرش نورما مورد استقبال قرار می گیرد.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع

    فصل پنجم «تاج» در 9 نوامبر از نتفلیکس پخش می‌شود و بر داستان‌های داستانی مربوط به خانواده سلطنتی در دهه 1990 تمرکز خواهد کرد.

    این سخنگو گفت که خطوط داستانی را نباید “چیزی جز افسانه های مضر و بدخواهانه دید” و “مجموعه ای از مزخرفات که بدون هیچ دلیل دیگری به جز ارائه حداکثر – و کاملاً نادرست- تاثیر دراماتیک عرضه می شود.”

    به گزارش ساندی تایمز، فصل آینده «تاج» شامل قسمتی است که در آن چارلز یک جلسه مخفیانه با جان میجر نخست وزیر وقت برگزار می کند و خود را به عنوان جانشین ملکه معرفی می کند. این روزنامه گزارش می دهد که در صحنه، چارلز از میجر می پرسد که آیا معتقد است پادشاه “در دستان امن” است یا خیر.

    چارلز در سفر به فرانسه در 2 مارس 1992.

    • «تاج» با فصل پنجم در 9 نوامبر به نتفلیکس باز می گردد.