فایل گسترش کوپن مدرسه دشمنان آریزونا برای مسدود کردن آن

اسکات اسمیت، سناتور سابق ایالتی جمهوری خواه که اکنون مدیر ایالتی AFC است، گفت که انتظار دارد “هر تلاشی” برای شکست همه پرسی رای دهندگان، چه در دادگاه و چه در صندوق رای انجام شود.

تخمین زده می شود که 60000 دانش آموز مدارس خصوصی که در حال حاضر ثبت نام کرده اند و حدود 38000 دانش آموز مکتب خانه فوراً واجد شرایط دریافت 7000 دلار در سال هستند، اگرچه تعداد کمی از آنها قبلاً کوپن دریافت می کنند. همه 1.1 میلیون دانش آموزی که در مدارس سنتی و منشور مدارس شرکت می کنند نیز واجد شرایط ترک مدارس دولتی خود و دریافت پول برای تحصیل در مدارس خصوصی خواهند بود.

گسترشی که دوسی امضا کرد به هر والدینی در آریزونا اجازه می‌دهد پول عمومی را که اکنون به سیستم مدارس دولتی K-12 ارسال می‌شود دریافت کنند و از آن برای پرداخت شهریه مدرسه خصوصی، وسایل مدرسه خانگی یا سایر هزینه‌های آموزشی فرزندانشان استفاده کنند.

مخالفان کوپن می گویند که این برنامه پولی را از مدارس دولتی ایالتی که برای دهه ها کمبود بودجه داشته اند و اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان ایالتی را آموزش می دهد، از بین می برد، اگرچه دوسی و قانونگذار در چند سال گذشته پول نقد را به سیستم پمپاژ کرده اند. حامیان برنامه کوپن می گویند که به والدین اجازه می دهد بهترین مدرسه را برای فرزندان خود انتخاب کنند. دوسی یکی از حامیان اصلی «انتخاب مدرسه» است و در امضای لایحه تشریفاتی در ماه آگوست از این گسترش حمایت کرد.

فینیکس (AP) – حامیان مدارس دولتی که با گسترش گسترده سیستم کوپن مدارس خصوصی آریزونا که توسط مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان تصویب شد و توسط فرماندار جمهوری خواه داگ دوسی در ماه ژوئیه به تصویب رسید، مخالفت می کنند، جمعه به اندازه کافی امضا کردند تا مانع از اجرای آن شوند.

در میان کسانی که از توسعه حمایت می‌کنند، گروه‌های ملی «انتخاب مدرسه» مانند فدراسیون آمریکایی برای کودکان هستند که توسط بتسی دیووس، وزیر آموزش دولت ترامپ تأسیس و رهبری می‌شد.

لوئیس و دیگر مخالفان این برنامه می گویند که نگران هستند تا 1 میلیارد دلار از بودجه سیستم مدارس دولتی تلف شود. مدارس K-12 در حال حاضر حدود 8 میلیارد دلار در سال بودجه دولتی دریافت می کنند.



منبع

حامیان گسترش برنامه کوپن ایالتی، که از نظر فنی به نام حساب های بورسیه توانمندسازی نامیده می شود، سازماندهی شدند تا رای دهندگان را متقاعد کنند که طومارها را امضا نکنند. آن‌ها با تابلوهای «عدم امضا» در مراسم امضا حضور یافتند و با کسب‌وکارها تماس گرفتند تا به آن‌ها بگویند که دستگاه‌های گردش دادخواست در پارکینگ‌هایشان هستند.

لوئیس گفت: «ما قطعاً آرزو می‌کنیم آن 10 روزی را که دوسی از رای‌دهندگان دزدیده بود برای ساختن بالشتک ما داشته باشیم. اما ما به اندازه کافی در اختیار داریم که احساس می کنیم با اعتبار امضاهایمان می توانیم تسلیم شویم و مراحل را طی کنیم و آن را در برگه رای بیاوریم.

از زمانی که اداره آموزش ایالتی پورتال جدیدی را برای والدین برای درخواست تحت قانون واجد شرایط بودن جهانی باز کرده است، بیش از 10000 درخواست دریافت شده است.

رای دهندگان گسترش قبلی را با اکثریت 2/3 در انتخابات 2018 رد کردند.

این قانون که این برنامه را به همه کودکان در ایالت تعمیم می دهد، به جای اجرا شدن از شنبه، متوقف خواهد شد. اگر یک بررسی نشان دهد که Save Our Schools آریزونا شرط لازم برای نزدیک به 119000 امضای معتبر را برآورده کرده است – و اگر این امضاها در برابر هرگونه چالش دادگاهی که توسط حامیان کوپن ثبت شده است زنده بمانند – تا انتخابات نوامبر 2024 مسدود خواهد ماند.

لوئیس بخشی از تقصیر را به گردن دوسی انداخت که پس از به تعویق انداختن مجلس قانونگذاری، لایحه را به مدت 10 روز حفظ کرد، اقدامی که مدت زمان مخالفان برای جمع آوری امضا را از 90 به 80 روز کاهش داد.

بر اساس قانون اساسی ایالت، رأی دهندگان می توانند با جمع آوری امضا، اکثر قوانین تصویب شده توسط قوه مقننه را مسدود کنند. برای اجازه دادن به آن، اکثر قوانین جدید 90 روز پس از تعویق قوه مقننه، که آخرین مهلت ارجاع است، اجرایی می شوند.

بسیاری از والدین دانش آموزان مدارس خصوصی در حال حاضر از طریق یکی از چندین برنامه اعتبار مالیاتی شهریه دریافت می کنند. با این حال، هزینه کمتری دارد، بنابراین بسیاری احتمالاً به کوپن تغییر می‌کنند.

اسمیت گفت: “مطمئن باشید، هر اتفاقی که بیفتد، مطمئن هستم که می توانم بگویم خودم و دیگران و والدین هر کاری که می توانیم برای محافظت از حقوق آنها انجام می دهند تا به فرزندانشان آموزش دهیم که آنها بهترین می بینند.”

آریزونا در حال حاضر گسترده ترین گزینه های آموزشی را در کشور دارد و در صورت اجرایی شدن قانون، جامع ترین سیستم کوپن را خواهد داشت.

اگرچه حدود یک سوم دانشجویان آریزونا واجد شرایط برنامه کوپن موجود هستند – عمدتاً آنهایی که در مناطق کم درآمد زندگی می کنند – در حال حاضر فقط حدود 12000 دانش آموز در سراسر ایالت از این سیستم استفاده می کنند.

بث لوئیس، مدیر اجرایی گروه مردمی که پس از تصویب یک توسعه مشابه در سال 2017 و با موفقیت در انتخابات به چالش کشیده شد، روز جمعه گفت که این گروه 141714 امضا به دست آورد. این کمتر از آن چیزی است که آنها امیدوار بودند، زیرا گروه هایی که سعی می کنند قوانین را به رای دهندگان ارجاع دهند یا طرح های ابتکاری را در برگه های رای دریافت کنند، معمولاً حداقل 25 درصد را هدف قرار می دهند.