سخنگوی شاهزاده ویلیام پس از استعفای مادرخوانده اش، لیدی سوزان، به دلیل اظهارات «غیرقابل قبول» گفت: «نژادپرستی در جامعه ما جایی ندارد».

کاترین، دوشس کمبریج و شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج در کینگستون، جامائیکا.

لیدی سوزان (وسط، ردیف عقب) شاهزاده و پرنسس ولز را در مراسم غسل تعمید شاهزاده ویلیام همراهی می کند.تصاویر PA از طریق Getty Images

یکی از سخنگویان کاخ کنزینگتون گفت: “این موضوع مربوط به کاخ باکینگهام است، اما من به عنوان سخنگوی شاهزاده ولز قدردانی می کنم که همه شما اینجا هستید و می خواهید در مورد آن بپرسید. بنابراین اجازه دهید من به این موضوع بپردازم.” بیانیه ای در یک نشست خبری در جریان سفر آنها به بوستون، که بعداً با اینسایدر به اشتراک گذاشته شد.

این سخنگو گفت: “نژادپرستی در جامعه ما جایی ندارد.”

هاسی روز چهارشنبه در پی ادعاهایی مبنی بر اینکه از یک مهمان سیاه پوست در مراسمی در کاخ در روز سه شنبه پرسیده بود که “واقعا از کجا آمده است” استعفا داد. نگوزی فولانی، بنیانگذار موسسه خیریه خشونت خانگی سیستاس اسپیس، در مورد برخورد با یکی از کارکنان به نام “لیدی SH” در توییتر نوشت.

آنها افزودند: “بدیهی است که من آنجا نبودم، اما نژادپرستی در جامعه ما جایی ندارد. نظرات غیرقابل قبول بود و این درست است که فرد با تأثیر فوری کنار رفته است.”

عکس شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون در کینگستون جامائیکا.عکس سمیر حسین از طریق گتی ایماژ

  • سخنگوی شاهزاده ویلیام به استعفای لیدی سوزان هاسی پاسخ داد.

  • ماندو رید، رهبر حزب برابری زنان در بریتانیا که شاهد این رویداد بود، به بی‌بی‌سی نیوز گفت که هاسی شخصی بود که این اظهارات را بیان کرد. هویت این فرد توسط کاخ تایید نشده است.

    هاسی متهم به اظهار نظرهای “غیرقابل قبول” برای مهمان سیاه پوستی بود که از کاخ بازدید می کرد.

  • اصل مقاله را در Insider بخوانید





منبع

اینسایدر قبلا گزارش داده بود که هاسی دوست نزدیک خانواده سلطنتی و مادرخوانده ویلیام است. او از سال 1960 تا روز چهارشنبه به عنوان یک بانوی منتظر در کاخ باکینگهام کار می کرد – نقشی بدون حقوق که به زنان اشراف داده می شد. نقش او شامل کمک به شاه چارلز برای برنامه ریزی رویدادهای رسمی کاخ بود.

مراسم پرنس ویلیام

سخنگو گفت: «از شنیدن تجربه مهمان دیشب در کاخ باکینگهام واقعاً ناامید شدم.

سخنگوی شاهزاده و پرنسس ولز به استعفای لیدی سوزان هوسی که متهم به اظهارنظرهای “غیرقابل قبول” در جریان مراسمی در کاخ باکینگهام در روز سه شنبه بود، پاسخ داد.