رقیب جمهوری خواه در انتخابات سنای نوادا از حمایت FBI خودداری کرد و آن را “بیش از حد سیاسی” خواند

لاکسالت، دادستان کل سابق ایالت، که اکنون در رقابتی با حاشیه خطا با کورتز ماستو محبوس شده است. ماه گذشته توییت کرد اقدامات اف‌بی‌آی در فلوریدا «تنها نمونه دیگری از تسلیح فزاینده سازمان‌های فدرال ما توسط چپ» بود.

لاکسالت جدیدترین اظهارات خود را پس از یک رویداد مبارزاتی با نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی که سفیر سازمان ملل در دولت ترامپ بود، بیان کرد. هم هیلی و هم لاکسالت حملاتی را علیه کورتز ماستو انجام دادند و بر تایید اجرای قانون از لاکسالت تاکید کردند که گفت: “95 درصد پلیس در این ایالت از من حمایت می کنند.”

لاکسالت امسال در بیانیه‌ای به آسوشیتدپرس گفت که معتقد است «تعداد بسیار کمی» که قوانین را در 6 ژانویه 2021 زیر پا گذاشته‌اند، باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند.

جاش مارکوس بلانک، سخنگوی ستاد انتخاباتی کورتز ماستو، روز چهارشنبه در بیانیه ای ایمیلی گفت که لاکسالت “به مجریان قانون فدرال حمله کرده است” و “با شورشگرانی که به دنبال پلیس کاپیتول رفته اند، طرف شده است.”

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

او می توانست میکروفون را بگیرد و بگوید: بس است. در شهر ما نیست. ما در برابر خشونت ایستادگی نخواهیم کرد و از پلیس خود حمایت می کنیم.» لاکسالت گفت.

هندرسون، نوا. آدام لاکسالت، سناتور کاترین کورتز ماستو، رقیب دموکرات خود در انتخابات مجلس سنای نوادا، را در یک رویداد انتخاباتی در روز چهارشنبه مورد انتقاد قرار داد و او را متهم کرد که در سال 2020 پس از اینکه اعتراض جرج فلوید به خشونت تبدیل شد، پشت اجرای قانون قرار نگرفته است.

لاکسالت در سخنرانی در کلاب کانتری دراگون ریج به هواداران گفت که کورتز ماستو باید خشونت در لاس وگاس را پس از مجروح شدن یک افسر محلی دو سال پیش در جریان اعتراضات به خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان آمریکایی محکوم می‌کرد.

اندکی پس از تیراندازی افسر پلیس متروپولیتن لاس وگاس در ژوئن 2020، کورتز ماستو توییت کردما هنوز همه جزئیات را نداریم، اما یک چیز واضح است: این خشونت غیرقابل قبول است.

لاکسالت در پاسخ به سوال ان‌بی‌سی نیوز گفت: «اف‌بی‌آی در حال حاضر بیش از حد سیاسی است و ما باید کاری انجام دهیم تا دوقطبی شدن را از آن دور کنیم». ما نمی‌توانیم از عهده اداره عالی اجرای قانون خود برآییم که سیاسی شده است.»

پس از توقیف اسناد دولتی در ماه گذشته که برخی از آنها طبقه بندی شده بودند، از املاک مار-آ-لاگو رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در فلوریدا، FBI به طور فزاینده ای مورد حمله جمهوری خواهان قرار گرفت.

او با اشاره به روز انتخابات افزود: «از هشتم نوامبر، این قدرت خواری به پایان خواهد رسید».

بیش از 850 نفر در ارتباط با حمله 6 ژانویه متهم شده اند و بیش از 350 نفر به جرم خود اعتراف کرده اند.

اما پس از این رویداد، لاکسالت، یک جمهوری خواه که زمانی مقام ارشد اجرای قانون نوادا بود، از حمایت از FBI خودداری کرد.