رسانه ها گزارش دادند که کشتی روسی تحت تحریم آمریکا بارگیری شده با محموله نظامی وارد دریای سیاه شد

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

همچنین بخوانید: اوکراین می گوید روسیه عملیات کریدور غلات را مسدود می کند و محموله های نظامی را با کشتی های تجاری حمل می کند

همانطور که اشاره شد، این کشتی در سوریه بارگیری شد و با اسکورت نیروی دریایی روسیه حرکت کرد. انتظار می‌رود این هواپیما در شهر نووروسیسک روسیه، پایگاهی که به شدت در تهاجم به اوکراین دخیل است، تخلیه شود.

رسانه های روسی پیشتر گزارش داده بودند که این کشتی حامل کمک های بشردوستانه وارد شهر طرطوس در سوریه شده است. این به دنبال زمین لرزه ویرانگر در 6 فوریه بود. کمک ها در کانتینرهای حمل و نقل روی عرشه حمل شد. پس از آن کشتی در پایگاه دریایی روسیه در طرطوس بارگیری شد.

کشتی باری روسی اسپارتا IV

به گزارش ناوال نیوز، Sparta IV یکی از چهار کشتی متعلق به SC South LLC، یک شرکت کشتیرانی روسی است که در حمل و نقل تجهیزات نظامی فعالیت دارد. این شرکت و کشتی توسط دولت ایالات متحده تحت لیست اتباع ویژه تعیین شده (SDN) پس از تهاجم به اوکراین تحریم شده اند.

ما صدای اوکراین را به جهان می آوریم. با کمک مالی یکباره از ما حمایت کنید یا حامی شوید!

قبل از ورود به بسفر، کشتی در 1 مارس 2023 در حال حرکت در شرق مدیترانه، دور از طرطوس مشاهده شد. به نظر می رسد که توسط یک ناو موشکی کلاس 20380 استریگوشچی پروژه نیروی دریایی روسیه اسکورت می شود.

کشتی باری روسی اسپارتا IV

همچنین بخوانید: روسیه در حال تشکیل “ناوگان سایه” برای دور زدن تحریم های نفتی – FT

تنگه بسفر که از استانبول می گذرد و آب های مستقل ترکیه است، به دلیل جنگ در اوکراین به روی کشتی های جنگی بسته است. روسیه در عوض از کشتی‌های کمکی و تجاری برای انتقال تجهیزات جنگی از طریق تنگه‌ها استفاده می‌کند.