خانواده‌های مسافران قربانی جنایت محسوب می‌شوند

او نوشت: “در مجموع، اما برای توطئه جنایتکارانه بوئینگ برای کلاهبرداری از FAA، 346 نفر در این تصادفات جان خود را از دست نمی دادند.”

بوئینگ که تنظیم کننده های ایمنی را که مکس را تایید کرده بودند گمراه کرد، با پرداخت 2.5 میلیارد دلار از جمله جریمه 243.6 میلیون دلاری موافقت کرد. وزارت دادگستری موافقت کرد که این شرکت را به دلیل توطئه برای کلاهبرداری از دولت تحت پیگرد قانونی قرار ندهد.

با این حال، تأثیر کامل این حکم هنوز مشخص نیست. قاضی گفت گام بعدی این است که تصمیم بگیریم خانواده ها برای اینکه از مذاکرات با بوئینگ مطلع نشوند، چه راه حل هایی را باید دریافت کنند.

اولین هواپیمای مکس در اکتبر 2018 در اندونزی سقوط کرد و 189 کشته برجای گذاشت و دیگری پنج ماه بعد در اتیوپی سقوط کرد و 157 نفر کشته شدند. تمام جت های مکس در سراسر جهان برای نزدیک به دو سال زمین گیر شدند. پس از اینکه بوئینگ یک سیستم کنترل پرواز خودکار را که در هر دو سانحه به اشتباه فعال می شد، تعمیرات اساسی کرد، اجازه پرواز مجدد به آنها داده شد.



منبع

ناوایس کانولی رایان که همسرش در دومین سانحه مکس در اتیوپی جان باخت، گفت که بوئینگ مسئول مرگ او است.

برخی از بستگان برای لغو توافق ژانویه 2021 دولت با بوئینگ فشار می آورند و از اینکه هیچ کس در این شرکت مسئولیت کیفری نداشته است ابراز خشم کرده اند.

او در بیانیه‌ای که توسط وکیل خانواده‌ها منتشر شد، گفت: «خانواده‌هایی مانند من قربانیان واقعی تخلفات جنایتکارانه بوئینگ هستند، و قبل از اینکه دولت به آنها یک معامله دلپذیر بدهد، باید نظرات ما در نظر گرفته می‌شد.

فورت ورث، تگزاس (AP) – یک قاضی فدرال روز جمعه حکم داد که بستگان افرادی که در سقوط دو هواپیمای بوئینگ 737 مکس کشته شدند، طبق قوانین فدرال قربانی جنایت هستند و باید در مورد مذاکرات خصوصی بر سر توافقی که بوئینگ را از تعقیب کیفری در امان می‌دارد، اطلاع داده می‌شد. .

شرکت بوئینگ که در آرلینگتون ویرجینیا مستقر است، بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

وزارت دادگستری در توضیح این که چرا به خانواده ها در مورد مذاکرات نگفته است، استدلال کرد که بستگان قربانی جرم نیستند. با این حال، قاضی منطقه ای ایالات متحده، رید اوکانر در فورت ورث، تگزاس، گفت که این سقوط پیامد قابل پیش بینی توطئه بوئینگ است که باعث می شود اقوام نمایندگان قربانیان جنایت باشند.