حذف بیگانگان؟ ژنرال ارشد آمریکایی می گوید هنوز چیزی را رد نمی کند

وان هرک، رئیس فرماندهی مشترک دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) و فرماندهی شمالی نیروی هوایی ایالات متحده، گفت: «ما به دلایلی آنها را اشیا می نامیم، نه بالن.

این سومین شی پرنده ناشناس بود که پس از سرنگونی بالون مشکوک هواشناسی چین در 4 فوریه که پدافند هوایی آمریکای شمالی را در حالت آماده باش قرار داد، توسط هواپیماهای جنگی ایالات متحده از آسمان پرتاب شد.

اظهارات ون هرک در جریان یک جلسه توجیهی پنتاگون در روز یکشنبه پس از آن بیان شد که یک جت جنگنده F-16 آمریکا به دستور جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، یک شی هشت ضلعی شکل را بر فراز دریاچه هورون در مرز ایالات متحده و کانادا ساقط کرد.

رهبران ارشد نظامی گفتند، با این حال، تلاش دولت برای بررسی اشیاء غیرعادی و ناشناس – چه در فضا، چه در آسمان یا حتی زیر آب – به صدها گزارش منجر شده است که در حال بررسی هستند.

یکی دیگر از مقامات دفاعی ایالات متحده که خواست نامش فاش نشود، به طور جداگانه پس از کنفرانس خبری گفت که ارتش هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هیچ یک از اشیاء مورد بحث منشأ فرازمینی داشته باشد، ندیده است.

ژنرال گلن وان هرک در پاسخ به این سوال که آیا منشأ فرازمینی را برای سه شیء هوایی که طی چند روز توسط هواپیماهای جنگی ایالات متحده ساقط شده اند را رد کرده است، گفت: “من به جامعه اطلاعاتی و جامعه ضد جاسوسی اجازه می دهم این موضوع را کشف کنند. من این احتمال را رد نکرده ام. هر چیزی.”

این حوادث در حالی رخ می‌دهد که پنتاگون در سال‌های اخیر فشار جدیدی را برای بررسی مشاهده‌های نظامی بشقاب پرنده‌ها – که در اصطلاح رسمی دولت به «پدیده‌های هوایی ناشناس» یا UAPها تغییر نام داده‌اند، انجام داده است.

(گزارش توسط فیل استوارت و ادریس علی در واشنگتن؛ گزارش اضافی توسط جوی رولت در واشنگتن و استیو گورمن در لس آنجلس؛ ویرایش توسط لیزا شوماکر)



منبع

واشنگتن (رویترز) – ژنرال نیروی هوایی ایالات متحده که بر حریم هوایی آمریکای شمالی نظارت می کند، روز یکشنبه پس از یک سری شلیک به اشیاء ناشناس گفت که هنوز حضور بیگانگان یا هیچ توضیح دیگری را رد نمی کند و به کارشناسان اطلاعاتی آمریکا موکول می شود.

توسط فیل استوارت و ادریس علی

این مقامات گفتند، اما تاکنون، پنتاگون شواهدی برای نشان دادن بازدیدهای زمینی از حیات هوشمند بیگانه پیدا نکرده است.

وان هرک، رئیس فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) و فرماندهی شمالی گفت: «در این مرحله، ما به ارزیابی هر تهدید یا تهدید بالقوه ناشناخته‌ای که با تلاش برای شناسایی آن به آمریکای شمالی نزدیک می‌شود، ادامه می‌دهیم».

ون هرک به خبرنگاران گفت که ارتش قادر نیست فوراً ابزاری که هر یک از سه شیء اخیر در بالا نگه داشته شده است، وسیله رانش آنها یا جایی که از آن می آیند را تعیین کند.