جمهوری خواهان از گوگل می خواهند که مراکز ضد سقط جنین را در نتایج جستجوی سقط جنین قرار دهد

واشنگتن (رویترز) – هفده دادستان کل ایالت جمهوری خواه ایالات متحده نامه ای به مدیر اجرایی گوگل آلفابت نوشتند و از این شرکت خواستند تا در نتایج جستجوی افرادی که به دنبال خدمات سقط جنین هستند، “مراکز بارداری بحرانی” را که مخالف این روش هستند، نشان دهد.

کن پکستون، دادستان کل تگزاس، که برای انتخابات مجدد در ماه نوامبر نامزد می شود، این نامه را روز سه شنبه منتشر کرد.

این درخواست توسط یک مطالعه منتشر شده توسط مرکز غیرانتفاعی برای مقابله با نفرت دیجیتال انجام شده است. این مطالعه نشان داد که 11 درصد از نتایج جستجو برای “کلینیک سقط جنین نزدیک من” یا “قرص سقط جنین” در برخی ایالت ها مربوط به مراکزی است که با سقط جنین مخالف هستند.

(گزارش توسط دایان بارتز؛ ویرایش توسط آرورا الیس)



منبع

آنها نوشتند: “اگر این کار را نکنید، ما باید از همه ابزارهای قانونی و مناسب برای حمایت از حقوق رای دهندگانمان، حمایت از تنوع دیدگاه ها، آزادی بیان و آزادی مذهب برای همه آمریکایی ها استفاده کنیم.”

مراکز حاملگی بحرانی که سال‌هاست به این شکل وجود داشته‌اند، گاهی اوقات در نزدیکی کلینیک‌های سقط جنین قرار دارند و متهم به ارائه اطلاعات نادرست در مورد بارداری خود می‌شوند که می‌تواند دسترسی آنها به سقط جنین را به خطر بیندازد.

این نامه پس از آن منتشر شد که قانونگذاران دموکرات در ماه ژوئن به گوگل نوشتند و استدلال کردند که موتور جستجوی آن نتایج نادرستی به افرادی که به دنبال سقط جنین هستند با فرستادن آنها به مراکز حاملگی بحرانی می دهد که زنان را از این روش ها دور می کند. آنها از گوگل خواستند تا وضعیت را اصلاح کند.

دادستان کل در نامه ای به ساندار پیچای، مدیر اجرایی آلفابت که روز سه شنبه علنی شد، نوشت: «امیدواریم تصمیم بگیرید که نتایج جستجوی گوگل تحت فشار سیاسی جناح چپ قرار نگیرد، که به طور فعال به زنانی که به دنبال کمک ضروری هستند آسیب می رساند. و به تاریخ 21 جولای.

گوگل درخواست نظر را رد کرد.

پس از حکم ژوئن دادگاه عالی ایالات متحده مبنی بر اینکه سقط جنین توسط قانون اساسی حمایت نمی شود، تصمیم در مورد اجازه دادن به این روش به ایالت ها بازگردانده شده است.

امضاکنندگان نامه جمهوری خواهان شامل جیسون میارس دادستان کل ویرجینیا و دانیل کامرون از کنتاکی بودند.

گوگل در ماه ژوئیه اعلام کرد که داده‌های مکانی را که نشان می‌دهد زمانی که کاربران از کلینیک سقط جنین بازدید می‌کنند را حذف خواهد کرد، زیرا این نگرانی وجود دارد که اگر فردی به‌طور غیرقانونی حاملگی خود را خاتمه دهد، یک مسیر دیجیتالی می‌تواند به مجریان قانون اطلاع دهد.