تگزاس از اولین مرگ ناشی از آبله میمون در ایالات متحده خبر داد

مقامات بهداشتی تگزاس روز سه شنبه گزارش دادند که یک بیمار نقص ایمنی مبتلا به آبله میمون درگذشت. اگر تایید شود که آبله میمون نقش داشته است، این اولین مرگ شناخته شده از این ویروس در ایالات متحده خواهد بود.

بیش از 18000 مورد تایید شده آبله میمون در ایالات متحده گزارش شده است که 48800 مورد تایید شده در سراسر جهان است.

لوله های آزمایشی با برچسب “ویروس آبله میمون” و دارای چک باکس برای “مثبت” و “منفی”. (دادو روویک/تصویر/رویترز)

اگر به آبله میمون مبتلا هستید، CDC توصیه می‌کند تا زمانی که بثورات پوستی بهبود یافته و لایه جدیدی از پوست تشکیل شده است، در خانه جدا شوید و به افراد نزدیکی که ممکن است در معرض آن قرار گرفته‌اند اطلاع دهید.



منبع

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، 15 مورد مرگ و میر تایید شده به آبله میمون در سرتاسر جهان گزارش شده است، از جمله 6 مورد مرگ در مکان هایی که از لحاظ تاریخی آبله میمون را گزارش نکرده اند. اگر مرگ گزارش شده در تگزاس تایید شود که مربوط به آبله میمون است، تعداد تلفات جهانی به 16 نفر افزایش می یابد.

اکثر افراد مبتلا به آبله میمون در عرض دو تا چهار هفته بدون نیاز به درمان پزشکی به طور کامل بهبود می یابند، اما اگر علائم آبله میمون را دارید، CDC توصیه می کند با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید، حتی اگر فکر نمی کنید با فردی که آبله میمون دارد تماس داشته باشید.

دکتر جان هلرستد، کمیسر DSHS گفت: “آبله میمون یک بیماری جدی است، به ویژه برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند.” ما همچنان از مردم می‌خواهیم اگر در معرض آبله میمون قرار گرفته‌اند یا علائمی مطابق با این بیماری دارند، به دنبال درمان باشند.»

لوله های آزمایش با برچسب: ویروس آبله میمون.

اداره خدمات بهداشتی ایالتی تگزاس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بیمار یک فرد بالغ «به شدت نقص ایمنی» ساکن شهرستان هریس بود. مقامات بهداشتی گفتند هنوز در دست بررسی است که آبله میمون چه نقشی در مرگ داشته است.

علائم شامل بثورات گاها دردناک یا خارش دار شبیه جوش یا تاول، همراه با علائم شبیه آنفولانزا مانند تب، لرز، دردهای عضلانی و علائم تنفسی است.

آبله میمون عمدتاً از طریق تماس نزدیک و صمیمی، از جمله بوسیدن یا در آغوش گرفتن فرد آلوده به ویروس، یا تماس با ملافه یا حوله فرد مبتلا، منتقل می شود. بیشتر افرادی که تاکنون بیمار شده اند مردانی بوده اند که با مردان رابطه جنسی داشته اند، اما این ویروس می تواند هر کسی را مبتلا کند.