بایدن قصد دارد گسترده ترین اظهارات خود را درباره اشیاء هوایی که ارتش سرنگون کرده است، بیان کند

واشنگتن – سه نفر از آشنایان گفتند، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد گسترده‌ترین اظهارات علنی خود را – در اوایل پنجشنبه – در مورد اشیاء ناشناس که ارتش ایالات متحده در حال شلیک آنها بوده است، ارائه کند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

بایدن توضیح دهد که چگونه به دولت خود وظیفه تعیین پارامترهایی در مورد نحوه برخورد با بالن های هوایی و سایر اشیاء مشاهده شده در آینده را داده است.

قانونگذارانی که جلسات خصوصی در مورد اشیاء هوایی دریافت کرده اند، گفته اند که می خواهند مستقیماً از بایدن در مورد اینکه آیا ایالات متحده در معرض تهدید است یا خیر بشنوند.

بایدن با فشار فزاینده ای برای صحبت کردن مواجه شده است. در میان خلاء اطلاعاتی، تئوری‌های توطئه در حال رشد هستند و کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید را مجبور می‌کنند در یک نشست روزانه اعلام کند که به طور قطع می‌تواند بگوید که اشیایی که ساقط شده‌اند، فضاپیماهای فرازمینی نیستند.

انتظار می‌رود بایدن در مورد اینکه چگونه می‌خواهد دولت پروتکل‌هایی برای تصمیم‌گیری در مورد ساقط کردن اشیاء ناشناخته شناور بالای سر داشته باشد یا در عوض، اجازه عبور از آنها را در صورت خوش‌خیم بودن و تهدیدی برای هواپیماهای غیرنظامی ارائه کند، بحث کند.

زمان دقیق اظهارات بایدن مشخص نشده است. رئیس جمهور قرار است روز پنجشنبه در یک معاینه فیزیکی شرکت کند که می تواند چندین ساعت طول بکشد.

NBC News برای اولین بار در 2 فوریه از وجود بالون جاسوسی چینی خبر داد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی در دولت ترامپ، در مصاحبه‌ای گفت که وقتی بایدن صحبت می‌کند، «او نه فقط حقیقت، بلکه تمام حقیقت را باید بگوید و چیزی جز حقیقت ندارد».

ان‌بی‌سی نیوز سه‌شنبه گزارش داد که مقامات کاخ سفید به طور خصوصی درباره اینکه آیا او باید درباره سرنگونی یک بالن جاسوسی چینی و سه شی دیگر که هنوز شناسایی نشده‌اند توسط ارتش سخنرانی کند، بحث کرده‌اند.

با توجه به اینکه بازرسان فدرال در حال تجزیه و تحلیل لاشه هواپیما هستند و بسیاری از سوالات هنوز بی پاسخ هستند، بایدن در اظهارات خود کوتاهی کرده است.

دنیس دی کانچینی، یک دموکرات از آریزونا که با بایدن در سنا خدمت می کرد، گفت: «در دنیای امروز، نمی توان این گونه مسائل را به تعویق انداخت. او می‌توانست مردم را بیشتر آرام کند که او در بالای آن قرار دارد.

او هفته خود گفت: “برای ما مهم بود که از اینجا بگوییم، زیرا ما چیزهای زیادی در مورد آن شنیده ایم.”