پس از اینکه تسلا موافقت کرد شبکه شارژ خود را تا پایان سال 2024 به روی رقبای خود باز کند، بایدن از ایلان ماسک کمی تمجید کرد.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر تحت نظارت شدید قرار گرفته است – اما به نظر می رسد اوضاع در تسلا، جایی که او همچنین مدیرعامل است، رو به افزایش است.

بر اساس گزارشی که پلتفرمر در روز چهارشنبه منتشر کرد، اخیراً، ماسک – که از اینکه توییت سوپرباول بایدن بیشتر از خودش مشارکت داشت، ناراضی بود – از مهندسان توییتر خواست توییت‌های او را تقویت کنند.

بایدن به ماسک نیز ضربه زد. رئیس‌جمهور در ژوئن 2022 تثبیت مدیرعامل اسپیس‌ایکس با فضا را هدف قرار داد – همان زمانی که از سرمایه‌گذاری فورد در خودروهای برقی تبلیغ می‌کرد.

در ماه نوامبر، بایدن در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید گفت که روابط ماسک با کشورهای خارجی پس از خرید توییتر «شایسته بررسی» است. مقامات کاخ سفید پیشتر گزارش هایی مبنی بر برنامه ریزی بازنگری امنیتی معاملات ماسک – از جمله خرید توییتر – را رد کرده بودند.

تمجید بایدن در زمان پرفراز و نشیبی برای ماسک و توییتر صورت می گیرد

در همین حال، تسلا کمی بهتر عمل می کند – قیمت سهام آن در سال جاری افزایش یافته و تا کنون نزدیک به 74 درصد افزایش یافته است. آنها در سال 2022 بیش از 50 درصد کاهش یافتند که دلیل آن عوامل مختلفی بود، از جمله کاهش تقاضا و تولید خودرو، افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، و تصاحب ماسک در توییتر – که باعث نگرانی سرمایه گذاران شد که او در حال پخش شدن بیش از حد خود است.

تنش بین این دو در اوت 2021 آشکار شده بود ماسک شکایت کرد در توییتر مبنی بر اینکه تسلا به اجلاس خودروهای برقی در کاخ سفید دعوت نشده است، حتی اگر این خودروساز بر بازار ایالات متحده تسلط داشته باشد.

پس از اینکه تسلا متعهد شد تا پایان سال 2024 شبکه شارژ خود را به روی رقبای خود باز کند، جو بایدن، رئیس جمهور، ایلان ماسک را تحسین کرد.ساموئل کوروم/گتی ایماژ، تیلور هیل/گتی ایماژ

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

تبادل صمیمانه بین این دو غیرمعمول است زیرا قبلاً به نظر می رسید که روابط تیره ای داشته باشند، حتی علناً با خارها معامله می کردند.

دوگانه ای از جو بایدن رئیس جمهور و ایلان ماسک

در عرض هفت ساعت، توییت بایدن حدود 10 میلیون بار دیده شد و بیش از 14000 لایک به دست آورد.

افزایش قیمت سهام حتی ارزش خالص ماسک را افزایش داده است. تسلا همچنین انتظارات وال استریت را برای درآمد سه ماهه چهارم خود شکست داد و تحلیلگران عموماً نسبت به سازنده خودروهای برقی خوش‌بین هستند.

روز چهارشنبه، بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از یک نامزد نامحتمل تمجیدهای نادری کرد.

  • در پاسخ، ماسک از بایدن تشکر کرد.

    روز چهارشنبه، پس از اینکه تسلا موافقت کرد تا پایان سال 2024 حداقل 7500 ایستگاه شارژ خود را به روی سایر وسایل نقلیه الکتریکی باز کند، ماسک از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده تمجیدهای نادری دریافت کرد. شارژرهای تسلا فقط برای خودروهای این برند در دسترس بوده است.

    از زمان تصاحب توییتر به مبلغ 44 میلیارد دلار در اواخر اکتبر، ماسک تغییرات گسترده‌ای را در شرکت ایجاد کرده است، از جمله اخراج گسترده کارکنان و پایان دادن به برخی مزایا برای کاهش هزینه‌ها. سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش داد که تبلیغات نیز در بحبوحه بررسی‌ها در توییتر کاهش یافت – بیش از نیمی از 1000 تبلیغ‌کننده برتر در ماه سپتامبر در هفته‌های اول سال 2023 روی این پلتفرم خرج نکردند.

    این غیرعادی است، زیرا به نظر می‌رسد بایدن و ماسک روابط تیره‌ای دارند و حتی به صورت علنی با هم معامله می‌کنند.

  • ماسک همچنین بارها به برخی از برنامه های سیاسی کلیدی بایدن از جمله طرح مالیاتی حزب دموکرات که میلیاردرهای آمریکایی را هدف قرار می دهد، حمله کرده است. ماسک در آن زمان گفت هر گونه تخصیص مجدد ثروت توسط بخش خصوصی بهتر از دولت مدیریت می شود.

    به گفته کارمندان تسلا که خارج از دفتر توییتر کار می کنند، به نظر می رسد که ماسک “به وضوح تحت استرس” است، کالی هایس از Insider پیشتر در روز پنجشنبه گزارش داد. آنها وضعیت کنونی را با سال 2018 مقایسه کردند – دوره ای که ماسک از آن به عنوان “دردآور” و “سخت ترین و دردناک ترین” در تمام دوران حرفه ای خود یاد کرد – گفتند که “بدتر” است.

    ایلان ماسک شبکه شارژ تسلا را به روی رقبا باز کرد. بایدن در توییتی نوشت: «این یک معامله بزرگ است و تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.

  • بایدن: «در ساخت شبکه شارژ خودروهای الکتریکی خود، باید اطمینان حاصل کنیم که شارژرهای زیادی برای هر چه بیشتر رانندگان کار می کنند. توییت کرد چهارشنبه افزود: برای این منظور، @الون ماسک بخش بزرگی را باز خواهد کرد @Teslaشبکه تا تمام درایورها. این یک معامله بزرگ است و تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد.”