سناتور می‌گوید ایالات متحده باید اجباری کردن فرستنده‌ها در بالن‌های در ارتفاع بالا را در نظر بگیرد

“از آنجایی که این چیزها اکنون زیاد شده اند و اکنون می دانیم که آنها یک مشکل هستند، به خصوص از نقطه نظر چین که از آنها برای نظارت استفاده می کند، ما باید تصویر بهتری داشته باشیم تا ارتش بتواند بفهمد که چیست.”

این موضوع در روزهای اخیر پس از سرنگونی یک بالون چینی و سه شی دیگر توسط جت های جنگنده آمریکا، توجه جدیدی را به خود جلب کرده است.

نوشته دیوید شپردسون

کلی، یک نماینده دموکرات آریزونا، در مصاحبه با رویترز گفت: «اگر به فرستنده‌ها نیاز داشته باشیم، زندگی ارتش را بسیار آسان‌تر می‌کنیم – ما نمی‌خواهیم موشک‌های AIM-9X را به سمت بالون هواشناسی ناسا شلیک کنیم.» چهار شنبه.

واشنگتن (رویترز) – سناتور مارک کلی می‌گوید کنگره باید اجباری کردن فرستنده‌ها بر روی بالون‌های آب‌وهوای و تحقیقاتی در ارتفاع بالا را برای کمک به ارتش آمریکا در تمایز بین تهدیدات احتمالی در نظر بگیرد.

از زمانی که یک جت جنگنده آمریکایی بالون 200 فوتی چین را در 4 فوریه سرنگون کرد، سه شی دیگر نیز سرنگون شده است. کلی گفت که هنوز هیچ درک روشنی از اینکه بقیه اشیاء چه بوده اند وجود ندارد.

سرویس ملی هواشناسی روزانه بالن هایی را در حدود 90 نقطه پرتاب می کند که ابزاری را حمل می کند که توسط تجهیزات تخصصی زمینی ردیابی می شود.

بیلی نولن، سرپرست اداره هوانوردی فدرال، در جلسه استماع سنا در روز چهارشنبه گفت که کارگروه در حال کار است. نولن گفت: FAA بخشی از آن تیم است. آن تیم قبلاً دیدار کرده است و به دیدار خود ادامه می دهد.»

بایدن به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، ریاست یک کارگروه از سازمان‌های مختلف مرتبط را مأمور کرد تا مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را در مورد چگونگی رسیدگی به اشیاء ناشناس در آینده ارائه کند.

ایالات متحده گفته است که از بالون چینی برای اهداف نظارتی استفاده شده است در حالی که پکن آن را بالون هواشناسی نامیده است.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت که جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در حال بررسی این احتمال است که این اشیاء با اهداف تجاری یا غیرخوش‌خیم مرتبط بوده‌اند.

(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط رابرت بیرسل)



منبعکلی که قبلا به عنوان خلبان نیروی دریایی ایالات متحده و فضانورد ناسا خدمت می کرد، گفت که در حال بررسی پیشنهاد قانونی برای اجباری کردن فرستنده ها است که به کنترلرهای ترافیک هوایی و ارتش اجازه می دهد بالون هایی را که تهدید نیستند شناسایی کنند.