باستان شناسان یک کشتی غرق شده قرون وسطایی را در شرایطی تقریبا عالی در کف بزرگترین دریاچه نروژ کشف کردند.

تیمی از محققان نروژی در ماه گذشته هنگام نقشه برداری از بستر دریاچه عظیم، یک معجزه دریایی را کشف کردند.

تصاویر سونار از کشتی نشانه هایی از داشتن سکان مرکزی قایق را نشان می داد.

اودگارد به رسانه‌ها گفت: اندکی پس از کشف محل توسط محققان، هوا تغییر کرد و آنها دیگر قادر به بررسی غرق شده با استفاده از تجهیزات دوربین نبودند. این تیم قصد دارد سال آینده پس از بهبود شرایط به سایت بازگردد.

باستان شناسان می گویند که قسمت انتهایی کشتی نشانه هایی از داشتن یک سکان مرکزی را نشان می دهد که تا اواخر قرن سیزدهم در قایق ها ظاهر نشد.با حسن نیت از موسسه تحقیقات دفاعی نروژ.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

محققان هنگام اجرای ماموریت Mjøsa، پروژه ای با بودجه دولت برای نقشه برداری از بستر دریاچه به مساحت 140 مایل مربع، به این سایت برخورد کردند.با حسن نیت از موسسه تحقیقات دفاعی نروژ

محققان هنگام اجرای ماموریت Mjøsa، پروژه ای با بودجه دولت برای نقشه برداری از بستر دریاچه به مساحت 140 مایل مربع، به این سایت برخورد کردند. طبق گزارش CNN، بدنه آب به عنوان منبع آب آشامیدنی برای حدود 100000 نفر در این کشور عمل می کند، اما کشف مهمات منفجر نشده جنگ جهانی دوم در دریاچه طی بازرسی های قبلی باعث شد که جستجوی گسترده تری در مورد خطرات بالقوه آب برای سلامتی انجام شود.

تصویر سونار از محل غرق شدن کشتی.

Ødegård به CNN گفت که کشتی احتمالاً در آب و هوای بد سقوط کرده است زیرا در وسط دریاچه پیدا شده است.

طبق یک پست فیس بوک از موسسه تحقیقات دفاعی نروژ، این کشتی که تخمین زده می شود قدمت آن بین سال های 1300 و 1800 باشد، تقریباً 1350 فوت زیر سطح زمین پیدا شد. تصاویر زیر آب این کشتی 33 فوتی را در اعماق دریاچه ثبت کردند.

تصویر سونار از محل غرق شدن کشتی.

به گزارش سی ان ان، کشتی به دلیل عدم فعالیت موجی در دریاچه آب شیرین در وضعیت تقریباً عالی قرار داشت. Ødegård به خروجی گفت که برخی از حداقل سایش فلز کشتی نشان می دهد که شکسته برای مدت طولانی در کف دریاچه بوده است زیرا خوردگی صدها سال طول می کشد تا اتفاق بیفتد.

محققان ماه گذشته یک کشتی غرق شده در کف بزرگترین دریاچه نروژ کشف کردند.

  • باستان شناسان می گویند که قسمت انتهایی کشتی نشانه هایی از داشتن یک سکان مرکزی را نشان می دهد که تا اواخر قرن سیزدهم در قایق ها ظاهر نشد. اودگارد به سی ان ان گفت که محققان با استفاده از شواهد خوردگی سبک و همچنین سبک سکان، دوره احتمالی کشتی را به زودتر از سال 1300 و نه دیرتر از 1850 کاهش دادند.

    طبق گزارش مجله اسمیتسونیان، اکسپدیشن های قبلی حدود 20 کشتی غرق شده را در آب های کم عمق دریاچه کشف کرده اند. اما Mission Mjøsa اولین پروژه ای است که بزرگترین اعماق دریاچه را کشف می کند.

    محققان تجهیزات را در یک کامیون بارگذاری می کنند.

    تصویر سونار که محل غرق شدن کشتی را نشان می دهد.

    محققان یک کشتی غرق شده را کشف کردند که احتمالاً صدها سال قدمت دارد در کف دریاچه Mjøsa نروژ.با حسن نیت از موسسه تحقیقات دفاعی نروژ.

    • بر اساس گزارش Live Science، عکس‌های مبهم و زیرآبی این قایق نشان می‌دهد که کشتی از چوب ساخته شده است و با تخته‌هایی که روی هم قرار گرفته‌اند ساخته شده است – تکنیک قدیمی نورس که در عصر وایکینگ‌ها استفاده می‌شد.

      باستان شناسان در جریان یک ماموریت تحقیقاتی دولتی، یک کشتی غرق شده تقریباً بکر را کشف کردند که معتقدند قدمت آن به 700 سال می رسد.

      Øyvind Ødegård، باستان شناس دریایی در دانشگاه علم و صنعت نروژ، ماه گذشته به Live Science گفت که با توجه به موقعیت دریاچه به عنوان یک مسیر تجاری حیاتی از زمان امضای پروژه، انتظار داشت گنجینه های پنهانی را در زیر سطح زمین پیدا کند. دوران وایکینگ ها

      CNN گزارش داد که خدمه کشتی غرق شده را با استفاده از تصاویر سونار برای اندازه گیری بستر دریاچه از طریق پالس کشف کردند.با حسن نیت از موسسه تحقیقات دفاعی نروژ

    باستان شناسان بر این باورند که این ظروف که تقریباً در شرایط بکر قرار داشت، تا 700 سال قدمت دارد.