یک دلیل ساده وجود دارد که بایدن گزارش بازدیدکنندگان در خانه دلاور را که اسناد طبقه بندی شده در آن نگهداری می کرد نگهداری نمی کرد – این یک اقامتگاه رسمی نیست.

یان سامز، سخنگوی دفتر مشاور کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: مانند هر رئیس‌جمهوری در دهه‌های تاریخ مدرن، اقامتگاه شخصی او شخصی است.

اسناد طبقه بندی شده بایدن پس از توقف معاونت رئیس جمهور در سال 2016، مدت ها قبل از انتخابش به عنوان رئیس جمهور در سال 2020، به آرشیو ملی تحویل داده می شد. دسته ای از اسناد در ابتدا توسط وکلای او در دفتر اتاق فکرش در واشنگتن پیدا شد. دی سی، در ماه نوامبر، و سپس یک دسته دیگر در محل سکونت او پیدا شد.

جو بایدن

WH گفت که نگهداری گزارش های بازدیدکنندگان در اقامتگاه خصوصی رئیس جمهور استاندارد نیست.

جیمز کومر، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، گفت که این هیئت در حال بررسی این موضوع است و این اسناد را از کاخ سفید درخواست کرده است.

این پس از آن صورت گرفت که جمهوری خواهان پس از اطلاع از اینکه پرونده های طبقه بندی شده مربوط به دوران معاون رئیس جمهور بایدن به اشتباه در آنجا نگهداری می شد، برای کسب اطلاعات بیشتر تلاش کردند.

گزارش های بازدیدکنندگان در کاخ سفید نگهداری می شود. پس از انتخاب شدن، بایدن شیوه در دسترس قرار دادن آن‌ها را مجدداً آغاز کرد، کاری که دونالد ترامپ زمانی که رئیس‌جمهور شد پایان داده بود.

وزارت دادگستری یک مشاور ویژه را برای تحقیق در مورد رسیدگی بایدن به پرونده های طبقه بندی شده منصوب کرده است. ترامپ همچنین پس از اینکه سال گذشته مجموعه‌ای از سوابق دولتی و اسناد محرمانه در محل اقامت وی ​​در مار-آ-لاگو، فلوریدا، یافت شد، ترامپ با تحقیقات ویژه‌ای در رابطه با مدیریت اطلاعات محرمانه‌اش مواجه شد.

کاخ سفید تنها زمانی که هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر تحقیق وزارت دادگستری درباره این موضوع منتشر شد، اعتراف کرد که آنها پیدا شده اند.

بایدن پس از اینکه اسناد محرمانه دوران معاونت وی در آنجا یافت شد، با انتقاداتی مواجه است.

  • بایدن با اتهاماتی مواجه است که ممکن است با سوء استفاده از سوابق، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته باشد.

    او روز یکشنبه در نامه ای گفت: «با توجه به پیامدهای جدی امنیت ملی، کاخ سفید باید فهرست بازدیدکنندگان اقامتگاه ویلمینگتون را ارائه کند. با این حال، چنین گزارش هایی وجود ندارد.

    ان‌بی‌سی نیوز گفت، سرویس مخفی همچنین می‌گوید که گزارش‌های بازدیدکنندگان در اقامتگاه‌های شخصی بایدن را نگه نمی‌دارد و سوابق دائمی بازدیدکنندگان از املاک او را که نمایش می‌دهد نگهداری نمی‌کند.

    دفتر مشاوره کاخ سفید گفت که برای روسای جمهور استاندارد نیست که گزارش بازدیدکنندگان را در اقامتگاه های خصوصی نگه دارند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    پرزیدنت جو بایدن پس از بازگشت به کاخ سفید در Marine One، در 19 دسامبر 2022 در واشنگتن دی سی، روی چمن جنوبی راه می رود.الکس وانگ/گتی ایماژ

    • با این حال – به گفته کاخ سفید، هیچ رئیس‌جمهوری در تاریخ اخیر ثبت نکرده است که چه کسی از خانه شخصی خود می‌آید و می‌رود. این سوابق فقط برای مکان‌های رسمی مانند کاخ سفید نگهداری می‌شوند.

      پس از درخواست جمهوری خواهان برای دیدن آنها، کاخ سفید اعلام کرده است که هیچ گزارش بازدیدکننده در خانه جو بایدن در دلاور وجود ندارد.

      کاخ سفید اعلام کرد هیچ گزارشی برای بازدید از خانه جو بایدن در دلاور وجود ندارد.