کووید باعث عفونت شد، مرگ قریب الوقوع نیست

پله به برزیل در قهرمانی جام‌های جهانی 1958، 1962 و 1970 کمک کرد و با 77 گل در 92 بازی، بهترین گلزن تاریخ این تیم باقی ماند.

روزنامه Folha de S.Paulo روز شنبه گزارش داد که شیمی درمانی پله جواب نمی دهد و پزشکان تصمیم گرفته اند او را تحت مراقبت های تسکینی قرار دهند. آسوشیتدپرس نتوانست این اطلاعات را تایید کند.

آرتور آرانتس دو ناسیمنتو گفت که او در حال بحث در مورد مسابقات جام جهانی با پله تلفنی است که به اعتقاد او نشان می‌دهد که این بازیکن 82 ساله در بیمارستان کاملاً آگاه است.

بیمارستان روز شنبه اعلام کرد که پله به خوبی به درمان عفونت پاسخ می دهد و وضعیت سلامتی او در 24 ساعت گذشته بدتر نشده است. بیمارستان روز یکشنبه هیچ بیانیه ای در مورد وضعیت سلامتی این فوتبالیست سابق صادر نکرد.

فلاویا ناسیمنتو در این مصاحبه گفت که پله هنوز سرطان روده بزرگ خود را بهبود نمی بخشد اما اکنون در حال تنظیم داروهای خود با پزشکان برای ادامه مبارزه است.

او افزود: “او در حال حاضر در بیمارستان خداحافظی نمی کند.”

من می بینم که مردم به من می گویند “در آرامش بخواب” (برای پله). یک روز این اتفاق خواهد افتاد، اما امروز نیست. او خوب خواهد شد، این موضوع زمان است. او خواهد دید که برزیل عنوان ششم را به دست خواهد آورد.

آرتور آرانتس دو ناسیمنتو همچنین گفت که پدربزرگش تحت تأثیر ادای احترامی قرار گرفته است که در چند روز اخیر از سرتاسر جهان سرازیر شده است. از روز شنبه، حدود صد نفر از هواداران باشگاه مادام العمر سانتوس برای بیداری، دعا و ادای احترام به این بزرگ فوتبال آمده بودند. هواداران، بازیکنان و مربیان شرکت کننده در جام جهانی به طرق مختلف برای او آرزوی موفقیت کردند.

او مریض است، پیر است. اما در حال حاضر به دلیل عفونت ریه آنجاست. کلی ناسیمنتو به TV Globo گفت و هنگامی که او احساس بهتری کرد، دوباره به خانه خواهد رفت. او در ایالات متحده زندگی می کند و در ویدیو صحبت کرد.

نوه پله گفت که فوتبالیست سابق نیمار ستاره مصدوم را در دو بازی اخیر برزیل در قطر از دست داده است – پیروزی 1-0 مقابل سوئیس و شکست 1-0 تیم ذخیره ها مقابل کامرون، هر دو در مرحله گروهی. برزیل روز دوشنبه در مرحله یک شانزدهم به مصاف کره جنوبی می رود که احتمالا نیمار به این تیم بازمی گردد.

سائو پائولو (AP) – دو دختر و یک نوه پله بزرگ فوتبال برزیل گفتند که برنده سه دوره جام جهانی از روز سه شنبه برای درمان عفونت تنفسی تشدید شده توسط کووید-19 در بیمارستان بستری شده است. آنها افزودند که این مرد 82 ساله در معرض خطر مرگ قریب الوقوع نیست.

ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، که در سطح جهانی با نام پله شناخته می‌شود، در سپتامبر 2021 تومور روده بزرگ برداشته شد، اما نه خانواده‌اش و نه بیمارستان نگفته‌اند که آیا این تومور گسترش یافته است یا خیر.

___

کلی و فلاویا ناسیمنتو و آرتور آرانتس دو ناسیمنتو در مصاحبه ای که یکشنبه شب پخش شد گفتند که پله که در مبارزه با سرطان نیز تحت شیمی درمانی قرار می گیرد، انتظار می رود پس از بهبودی کامل از عفونت تنفسی، بیمارستان آلبرت اینشتین در سائوپائولو را ترک کند. نه خانواده و نه بیمارستان هیچ پیش بینی در این زمینه ندارند.

پوشش جام جهانی AP: https://apnews.com/hub/world-cup و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

این بسیار ناعادلانه است که مردم بگویند او در اواخر عمرش تحت مراقبت تسکینی است. بچه ها این درست نیست ما را باور کن.» او گفت. او در مراقبت های ویژه نیست، او در یک اتاق خواب معمولی است. او در خطر نیست، او در حال درمان است.»