کتی هوچول، فرماندار نیویورک، قاضی محافظه کار ضد سقط جنین را برای عالی ترین دادگاه نیویورک انتخاب کرد.

در سال 2010، شورای شهر نیویورک جلساتی را در مورد CPCها برگزار کرد و مشخص کرد که یکی از آنها، “مراقبت از مادر منتظر”، بدون مجوز به طبابت می‌پرداخت. بر اساس این یافته، دادستان کل نیویورک احضاریه ای را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عملیات آن ارائه کرد.

ادامه مطلب

براد هویلمن، سناتور ایالت نیویورک، یک دموکرات که ریاست کمیته قضایی را برعهده دارد، گفت که لاسال یک “استماع منصفانه و کامل” خواهد داشت. هویلمن گفت: «من مشتاقانه منتظر دیدار جاستیس لاسال هستم و صلاحیت ها و سوابق او را به طور کامل بررسی می کنم. بار.

سنای ایالت 30 روز فرصت دارد تا در مورد نامزدی لاسال رای دهد. جلسه قانونگذاری از 4 ژانویه آغاز می شود.

برای خبرنامه Jezabel ثبت نام کنید. برای آخرین اخبار، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام

قاضی LaSalle برای محافظت از CPC در برابر اعمال قوانین مجوز مراقبت های بهداشتی مداخله کرد. دادگاه به طور کلی اعلام کرد که دادستان کل نمی تواند اسناد را قبل از بررسی خود دادگاه ببیند. اما در مورد برخی اسناد حتی فراتر رفت. این نظر بیان می‌کرد که دادستان کل نمی‌تواند «تبلیغات و ادبیات تبلیغاتی، بروشورها و جزوه‌هایی را که CPC در ایالت نیویورک در اختیار عموم قرار می‌دهد» یا فهرست سرمایه‌گذاران CPC را حتی پس از بررسی دادگاه دریافت کند. نظری که قاضی لاسال به آن ملحق شد به این نتیجه رسید که این اطلاعات به اندازه کافی مهم یا مرتبط با تحقیقات دادستان کل نیست که نیازمند افشای آن باشد، حتی برای دادگاه.

نامزد کردن کسی که به نفع شاکیان ضد سقط جنین حکم داده است در مقابل اقدامات و اظهارات قبلی هوچول است. در ماه ژوئن، او قانونی را امضا کرد که تأثیرات CPC را برای نیویورکی های باردار مطالعه می کرد. همان ماه، پس از رو در مقابل وید هوچول گفت که این ایالت “پناهگاه امنی” برای بیماران سقط جنین خواهد بود و یک صندوق 35 میلیون دلاری برای کلینیک های سقط جنین ایجاد کرد تا به آنها کمک کند تا با موج آتی بیماران خارج از ایالت مقابله کنند، مانند زن لوئیزیانا که مجبور به سفر شد. 1400 مایل تا نیویورک برای سقط جنین. هوچول واژگونی Roe را “دافع‌کننده در هر سطحی” خواند.

پیتر مارتین، مدیر پاسخگویی قضایی در مرکز جایگزین های اجتماعی، نامزدی لاسال را محکوم کرد. مارتین در بیانیه ای کتبی به آسوشیتدپرس گفت: “سوابق قضایی عمیقا محافظه کارانه قاضی لاسال شامل تصمیماتی است که ضد سقط جنین، ضد اتحادیه، و ضد روند قانونی است.” تصمیمات او روشن می کند که فلسفه قضایی او برای نیویورک اشتباه است.»

عکس: Lev Radin/Pacific Press/LightRocket (گتی ایماژ)

بیشتر از ایزابل

در حالی که قوانین فعلی نیویورک از حقوق سقط جنین حمایت می کند، حتی موافق ترین قوانین را می توان توسط یک قوه قضاییه فعال لغو کرد. نامه ادامه داد: «ضروری است که قضات نیویورک از اهمیت حق انتخاب و بسیاری از عوامل فریبکارانه مختلف که فعالان ضدانتخاب به کار می‌برند، قدردانی کنند».

لاسال یکی از هفت نامزدی بود که توسط کمیسیون ایالتی برای نامزدی قضایی به فرماندار ارائه شد، اما در نامه‌ای روز دوشنبه، نزدیک به 50 استاد حقوق از هوچول خواستند که لاسال را به عنوان قاضی ارشد دادگاه استیناف ایالت نیویورک انتخاب نکند. نگرش سواره نسبت به حقوق باروری، خصومت با کار سازمان یافته، و عدم حساسیت نگران کننده نسبت به روند قانونی است.

این سمت همچنین لاسال را بر کل قوه قضاییه ایالتی، از جمله “بیش از 3000 قاضی ایالتی و محلی، 15000 کارمند، 300 سایت و میلیون ها پرونده” نظارت خواهد کرد. نیویورک تایمز.

در حالی که هر یک از آن‌ها نگران‌کننده هستند، بیایید بر روی «نگرش سلحشورانه» او نسبت به حقوق سقط جنین تمرکز کنیم. نامه سرگشاده اساتید حقوق نیویورک وضعیت را اینگونه توضیح می دهد:

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.





منبع

کتی هوچول، فرماندار نیویورک، روز پنجشنبه هکتور دی. لاسال – حقوقدان محافظه کار که از مراکز بحران حاملگی (CPCs) جانبداری کرده است- را برای یک دوره 14 ساله برای رهبری عالی ترین دادگاه ایالتی معرفی کرد. تاریخچه لاسال به عنوان یک فعال قضایی دست راستی در تضاد مستقیم با وعده های قبلی فرماندار برای حمایت از حقوق سقط جنین در نیویورک است.

عکس: Lev Radin/Pacific Press/LightRocket (گتی ایماژ)

آنها یافته دادگاه او را “تکان دهنده” خواندند و گفتند که “به ما نشان می دهد که قاضی لاسال شدت تهدید علیه حقوق زنان را که توسط فعالان ضد سقط جنین و تامین کنندگان مالی آنها ایجاد می شود، درک نمی کند.”