کارشناس ادعای لیک در مورد باخت دولتش در مسابقه را رد می کند

لیک در چالش خود با شانس بسیار طولانی روبرو است، و باید ثابت کند که نه تنها رفتار نادرست رخ داده است، بلکه هدف از آن انکار پیروزی او بوده و در واقع منجر به برنده شدن زن اشتباه شده است.

فینیکس (AP) – یک کارشناس که در محاکمه کاری لیک جمهوری خواه در اعتراض به شکست وی در رقابت فرمانداری آریزونا شهادت می دهد، روز پنجشنبه گفت که ادعاهای او در مورد تأثیر خطوط روز انتخابات و سلب حق رای رای دهندگان بر نتیجه، شواهدی را تأیید نمی کند.

هابز در 2 ژانویه به عنوان فرماندار کار خود را آغاز می کند.



منبع

لیک یکی از پر سر و صداترین جمهوری خواهان در سال جاری در تبلیغ دروغ های انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود که آن را محور اصلی کارزار انتخاباتی خود قرار داد. در حالی که اکثر منکران دیگر انتخابات در سراسر کشور پس از باخت در رقابت های خود در ماه نوامبر پذیرفته شدند، لیک چنین نکرده است. در عوض، او از قاضی می‌خواهد که او را برنده اعلام کند یا دستور رأی‌گیری مجدد در شهرستان ماریکوپا را بدهد.

قاضی دادگاه عالی، پیتر تامپسون، که توسط فرماندار سابق جمهوری خواه، یان بروئر، به این سمت منصوب شد، قبلاً هشت مورد از 10 ادعایی که لیک در شکایت خود مطرح کرده بود، رد کرده بود. از جمله ادعای لیک مبنی بر اینکه هابز به عنوان وزیر امور خارجه و ریچر، ضبط کننده شهرستان، با علامت گذاری پست های رسانه های اجتماعی با اطلاعات غلط انتخاباتی برای حذف احتمالی توسط توییتر، درگیر سانسور شده اند. او همچنین ادعاهای او مبنی بر تبعیض علیه جمهوری خواهان و اینکه روش های رای گیری پستی غیرقانونی است را رد کرد.

باریس گفت که برآورد او در درجه اول تحت تأثیر تعداد افرادی بود که شروع به پاسخ دادن به نظرسنجی خروجی او کردند اما این روند را به پایان نرساندند. او تصدیق کرد که نظرسنجی او تعداد افرادی را که با جدول‌نویس‌ها مشکل داشتند یا صف‌های طولانی را تجربه کرده‌اند، ارائه نمی‌کند.

پنجشنبه دومین روز محاکمه لیک در چالش شکستش بود. اگرچه لیک ادعا کرده است که انتخابات به سرقت رفته است، وکلای او تا کنون فقط ادعاهایی درباره مشکلات کوچک مطرح کرده‌اند که به نظر نمی‌رسد سوء رفتار گسترده و عمدی را نشان دهد که او باید ثابت کند.

وکلای لیک همچنین ادعا می‌کنند که زنجیره نگهداری برگه‌های رای در یک مرکز خارج از محل شکسته شده است، جایی که یک پیمانکار برگه‌های رای پستی را اسکن می‌کند تا آنها را برای پردازش آماده کند. آن‌ها ادعا می‌کنند که کارگران این مرکز، برگه‌های رای پستی خود را به جای بازگرداندن آنها از طریق کانال‌های معمولی، در انبوه قرار می‌دهند، و همچنین اسناد مربوط به انتقال برگه‌های رای وجود ندارد. شهرستان با این ادعا مخالفت می کند.

آخرین شاهدی که توسط لیک فراخوانده شد، ریچارد باریس، یک نظرسنجی بود که در آریزونا نظرسنجی را انجام داد. او ادعا کرد که 25000 تا 40000 نفر که به طور معمول رای می‌دادند، در نتیجه مشکلات روز انتخابات رای ندادند – و رای دهندگان آن روز بیشتر از لیک حمایت می‌کردند.

وکلای او بر مشکلات چاپگرهای رأی در برخی از مراکز رأی گیری در شهرستان ماریکوپا که بیش از 60 درصد رأی دهندگان را در خود جای داده است، تمرکز کرده اند. چاپگرهای معیوب برگه‌هایی را تولید می‌کردند که بسیار سبک بودند و نمی‌توانستند توسط جدول‌گذاران محل در محل‌های رای‌گیری خوانده شوند. خطوط در برخی مناطق در میان سردرگمی پشتیبان‌گیری شدند.

باریس گفت: «تغییر رهبر در مسابقه به اندازه کافی مهم است.

مایر در مورد استدلال نظرسنجی برای لیک گفت: «مطمقاً هیچ مدرکی برای تأیید این نتیجه وجود ندارد و آن را «یک سری فرضیات و حدس و گمان» خواند.

کنت مایر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، همچنین از ادعای نظرسنجی که از طرف لیک شهادت داده بود، انتقاد کرد که مشکلات فنی در محل های رای گیری به اندازه کافی رأی دهندگان را از حق رأی محروم کرده است که در نهایت باعث تغییر بازی در مسابقه می شود. کیتی هابز دموکرات با کمی بیش از 17000 رای برنده شد.

مقامات شهرستان می گویند که همه فرصت رای دادن داشتند و از آنجایی که برگه های رای تحت تأثیر مشکلات چاپگر به شمارنده های پیچیده تر در ستاد ریاست انتخابات برده شد، همه برگه های رأی شمارش شدند.