پرزیدنت بایدن در کلیسای مارتین لوتر کینگ در آتلانتا سخنرانی کند

یکشنبه نود و چهارمین سالگرد تولد کینگ بود. او در سن 39 سالگی در سال 1968 در ممفیس، تنسی، توسط جیمز ارل ری، جدایی‌طلب شناخته شده ترور شد. کینگ از سال 1960 تا زمان مرگش کشیش کلیسای ابنزر بود.

او گفت: “ابنزر سنگ بنای جامعه سیاه پوستان است و من مطمئن هستم که رئیس جمهور از نیازها و خواسته های ما برای کشورمان آگاه خواهد شد.”

نوشته استیو هالند

روز دوشنبه، یک روز تعطیل ملی برای بزرگداشت پادشاه، بایدن با الشارپتون، مدافع حقوق مدنی در واشنگتن دیدار خواهد کرد و با گروه خود، شبکه اقدام ملی، صحبت خواهد کرد.

ویلمینگتون، دل (رویترز) – رئیس جمهور جو بایدن اولین رئیس جمهور مستقر آمریکا خواهد شد که در مراسم یکشنبه در کلیسای مارتین لوتر کینگ جونیور در آتلانتا سخنرانی می کند، زیرا او به دنبال تقویت حمایت از آمریکایی های آفریقایی تبار در آستانه نامزدی مورد انتظار است. انتخاب مجدد در سال 2024

بایدن در سال 2020 با حمایت قاطع رای دهندگان سیاهپوست پس از تعهد به انجام کارهای بیشتر برای گسترش حقوق رای و رسیدگی به سایر مسائل مربوط به عدالت نژادی انتخاب شد. اما برخی از گروه‌های فعال سخنرانی سال 2022 او را در مراسم بزرگداشت کینگ تحریم کردند، زیرا از آنچه به عنوان عدم اقدام او می‌دانند ناامید شدند.

کیشا لنس باتمز، شهردار سابق آتلانتا و مدیر دفتر مشارکت عمومی کاخ سفید، روز جمعه به خبرنگاران گفت که بایدن “سخنانی را بیان خواهد کرد که منعکس کننده زندگی و میراث دکتر کینگ است” و اینکه چگونه “ما می توانیم با هم به جلو برویم.”

او گفت که او در مورد تعدادی از مسائل “از جمله اینکه چقدر مهم است که ما به دموکراسی خود دسترسی داشته باشیم” صحبت خواهد کرد.

لنس باتومز گفت: «رئیس‌جمهور تمام کارهایی را که می‌توانست در اختیارات اجرایی‌اش انجام دهد، انجام داده و خواهد کرد. اکنون ما نیاز به اقدام کنگره داریم.»

بایدن به مناسبت جشن ملی رهبر کشته شده حقوق مدنی، به دعوت کشیش آن، سناتور دموکرات ایالات متحده، رافائل وارناک از جورجیا، در کلیسای باپتیست Ebenezer خطبه ای ایراد خواهد کرد.

دیدار از آتلانتا در حالی انجام می شود که بایدن به دنبال چیزی است که انتظار می رود اعلامیه ای برای انتخاب مجدد او در هفته های آینده باشد.

(گزارش توسط استیو هالند؛ ویرایش توسط جاناتان اواتیس)



منبع

بسیاری از روسای جمهور، از جمله بایدن، برای ادای احترام به کینگ، معمولاً در مراسمی در حوالی زمان تولد او، از ابنزر دیدار کرده اند. به گفته لنس باتمز، اما روز یکشنبه، بایدن اولین کسی خواهد بود که در مراسم صبحگاهی منظم از منبر سخنرانی می کند.