یکی از شرکت کنندگان سابق X Factor در رشته حقوق تحصیل کرده است تا بتواند پس از نمایش “تقریباً زندگی من را نابود کرد” از شرکت سایمون کاول شکایت کند.

کیتی ویسل در سال 2010 در X Factor شرکت کرد و به یک چهارم نهایی رسید.Karwai Tang/Bruce Glikas/WireImage

  • چپ، کیتی وایسل.  درست است، سایمون کاول

    وایسل باید یک قاضی را متقاعد کند که از قانون محدودیت برای دعاوی جراحات شخصی چشم پوشی کند که مدت آن سه سال است.

    یکی از شرکت کنندگان سابق X Factor به ساندی تایمز گفت که قصد دارد از شرکت سایمون کاول شکایت کند.

  • سایکو بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ نداد.

    وایسل که در جایگاه هفتم قرار گرفت، به ساندی تایمز گفت که برای حضور در برنامه‌های زنده، در حالی که شرکت‌کنندگان از نظر قانونی به عنوان کارمند طبقه‌بندی نشده‌اند، یک پوند نمادین دریافت کرده است.

    وایسل گفت که پس از ایکس فاکتور به دنبال درمان PTSD بوده و Syco در انجام وظیفه مراقبتی خود شکست خورده است.

این منبع به روزنامه گفت: “سلامت روانی شما به هیچ کس علاقه ای نداشت. ما فقط در بازی آنها پیاده بودیم. وقتی وارد نمایش شدم مطمئن، جاه طلب و کاریزماتیک بودم.” اکنون من به شدت غیرقابل اعتماد، احساسی، عصبی و پر از اضطراب هستم.

ایکس فاکتور از شرکت کنندگانی در ایالات متحده و بریتانیا، از جمله وان دایرکشن، لیتل میکس و کامیلا کابلو، ستاره هایی را ساخت. اما این نمایش که در سال 2018 در بریتانیا به پایان رسید، به دلیل نحوه برخورد با شرکت کنندگان تحت نظارت شدید قرار گرفته است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

یکی از نمایندگان Freemantle در بیانیه ای به Insider گفت: “وظیفه مراقبت از شرکت کنندگان ما برای ما بسیار مهم است و ما رفاه همه افراد درگیر را بسیار جدی می گیریم. ما اقدامات قوی برای اطمینان از حمایت از شرکت کنندگان از جمله رفاه اختصاصی در نظر گرفته ایم. تیمی متشکل از روانشناسان، پزشکان، تهیه کنندگان رفاهی و مشاوران حقوقی و مدیریتی مستقل بدون محدودیت زمانی برای مراقبت های بعدی پس از پخش برنامه.”

او به روزنامه گفت که پس از تبدیل شدن به یک چهره نفرت انگیز در برنامه و رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی، مورد اسیدپاشی و تهدید به مرگ قرار گرفت.

وایسل گفت که اجازه نداشت در طول برنامه های زنده از خانه ای که در آن زندگی می کرد بیرون برود، به سختی می خورد یا می خوابید، و از آن زمان به دنبال درمان و مشاوره برای اختلال استرس پس از سانحه بوده است.

او گفت که قصد دارد یک پرونده مدنی آسیب شخصی را به دلیل سهل انگاری به Syco Entertainment که کاول مدیر آن است، ارائه دهد. بر اساس این گزارش، واسل و تیم حقوقی او نامه ای ادعایی به این شرکت ارسال کرده بودند.

X Factor توسط Simco، یکی از شرکت های تابعه Syco و Freemantle TV تولید شده است.

او به ساندی تایمز گفت که سال گذشته تصمیم گرفت در دانشگاه BPP لندن ثبت نام کند و با مدرک فوق لیسانس حقوق فارغ التحصیل شد. این مدرک به او این امکان را می دهد که به عنوان وکیل حقوقی کار کند یا برای وکیل شدن آموزش های بیشتری ببیند.

آیا شما یکی از شرکت کنندگان X Factor بودید؟ با این خبرنگار با اطمینان در تماس باشید [email protected]

کیتی وایسل، 36 ساله، که در نسخه بریتانیایی X Factor در سال 2010 ظاهر شد، به ساندی تایمز لندن گفت که قصد دارد علیه Syco Entertainment اقدام قانونی کند و مدعی شد که این شرکت در انجام وظایف خود برای مراقبت از او و سایر شرکت کنندگان عمل نکرده است.

کیتی وایسل گفت که دوباره به عنوان وکیل آموزش دیده تا بتواند علیه سایکو اقدام قانونی کند.

  • در گزارشی آمده است که یکی از شرکت کنندگان سابق X Factor در رشته حقوق آموزش دید تا بتواند از شرکت سایمون کاول به خاطر تجربه اش در این برنامه شکایت کند.

    در ماه اوت، یک منبع ناشناس به میرور گفت که او و پنج شرکت کننده قبلی دیگر در حال مراجعه به یک شرکت حقوقی برای اقدام قانونی علیه SyCo هستند.

    ویسل به روزنامه گفت: «بسیاری از ما هستند که تا این حد به دام افتاده‌ایم و این عادلانه نیست، عدم تعادل بزرگی در قدرت وجود داشت. “من فقط می خواستم بتوانم بفهمم [the contracts] و برای محافظت از مردم از دستکاری در آینده.”