پدر آریزونا پس از مرگ پسرش در مراقبت ایالتی به دنبال پاسخ است

بلاجت به آسوشیتدپرس گفت که پس از کاهش وزن 300 پوندی با جراحی کاهش وزن، از فنتانیل برای کنترل درد استفاده کرده است.

قبل از پایان سال، بلاجت دوباره در زندان بود.

دپارتمان ایمنی کودکان نیز با استناد به قوانین رازداری، از اظهار نظر مشخص در مورد این پرونده خودداری کرد. اما سخنگوی دارن دارونکو، به طور کلی، گفت که والدین خوانده باید قبل از پذیرش کودکی با هر گونه بیماری پزشکی، از یک ارائه دهنده پزشکی آموزش ببینند.

دونگس گفت پسرش باید راهی پیدا کند تا زندگی اش را دوباره جمع کند.

کامیل فاست، روزنامه‌نگار داده‌های آسوشیتدپرس در سیاتل در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

او گفت: “مطمئن باشید، اگر تصوری وجود داشته باشد که مرگ در نتیجه سهل انگاری یا سوء استفاده بوده است، کسی این موضوع را بررسی خواهد کرد.”

بلاجت عکس گرفت، پسرش را در آغوش گرفت و بوسید و با او صحبت کرد. بیمارستان در 26 دسامبر یادبودی برای یاکوب داشت – روزی که برخی از اعضای بدن او برداشته شد و بعداً با برکت بلاجت به همراه یک لحظه سکوت اهدا شد.

بلاجت اکنون در تلاش است تا بفهمد چگونه این اتفاق افتاده است.

بلاجت فریاد زد، گریه کرد و کمی دیگر فریاد زد. جاکوب تنها پسر او بود، یک پسر کنجکاو 9 ساله “خیلی ناز” که عاشق ماشین های کنترل از راه دور و بازی های ویدئویی بود.

یک بازرس پزشکی مرگ جاکوب در اواخر دسامبر را طبیعی و همراه با عوارض دیابت ذکر کرد، وضعیتی که او در دوران کودکی تشخیص داده شد. به طور خاص، دیابت نوع 1، به این معنی که بدن او قادر به تولید انسولین کافی برای زنده ماندن نبود.

فلگستاف، آریز (AP) – ریچارد بلاجت، یک پدر مجرد، زمانی که یک کارگر از آژانس رفاه کودکان آریزونا این خبر را ارائه کرد: پسرش مرگ مغزی شده بود و تنها چند روز پس از انتقال به ایالت – به اتهام مواد مخدر زندانی شد. حضانت

بر اساس گزارش پلیس، جاکوب در اتاق متل تنها بود که یک افسر او را گرفت و به اداره ایمنی کودکان اطلاع داد. بلوجت گفت که شخصی در متل همیشه پسرش را چک می‌کرد و او در هنگام برخورد پلیس با او تماس می‌گرفت.

دونگز به دلیل آب و هوای بد نتوانست برای دیدن جاکوب در بیمارستان از ایالت واشنگتن که در آن زندگی می کند، سفر کند. اما او از یکی از دوستانش در آریزونا خواست که با جاکوب بنشیند، با او دعا کند و برای او موسیقی بنوازد تا تنها نباشد – حتی اگر نمی دانست که او آنجاست.

پدر در حالی که اخیراً از زندان مرخصی داشت به آسوشیتدپرس گفت: «آنها نتوانستند او را برای دو هفته، دو هفته زنده نگه دارند. “این کاملا دیوانه کننده است. این غرور و شادی من بود. من گم شده ام. من کاملا گم شده ام. خانواده من کاملاً از دست رفته اند.»

این نرخ بالاتر از مرگ و میر کلی کودکان در آریزونا است. در سطح ملی، حدود 55 کودک به ازای هر 100000 کودک در جمعیت عمومی به هر علت در سال 2020 جان خود را از دست دادند – مشابه تعداد آریزونا.

زمانی که بلاجت در دسامبر دستگیر شد، جاکوب و پدرش در متل زندگی می کردند. بلاجت که قبلاً پرونده مواد مخدر در حال بررسی بود و مدتی را در زندان گذرانده بود، گفت که بیشتر روز با بیل بکهو کار می کرد و برای چرت زدن به پمپ بنزین می رفت. گزارش دپارتمان پلیس Show Low نیز همین موضوع را تایید کرد، اما افسران نوشتند که مشکوک بودند که بلاجت در نتیجه مصرف مواد مخدر سر تکان داد.

در سال مالی که ژوئن گذشته به پایان رسید، حدود 26 کودک در حین حضانت آژانس جان باختند، از جمله به دلیل مصرف بیش از حد، شرایط پزشکی، علل طبیعی و هنوز نامشخص. در سال مالی قبل، این تعداد 14 نفر بود. این ارقام به میزان مرگ و میر حدود 97 نفر در هر 100000 کودک در آن دوره می رسد که جدیدترین آمار مربوط به آن اطلاعات موجود است.

بلوجت گفت که او مشکوک است که اداره ایمنی کودک آریزونا در انجام وظیفه خود برای محافظت از پسرش، یا با نظارت نکردن بر سطح قند خون او یا عدم اطمینان از اینکه یاکوب انسولین کافی برای جلوگیری از یک عارضه جدی و تهدید کننده زندگی به نام کتواسیدوز دارد، کوتاهی کرده است.

دارونکو به سؤالات بیشتر، از جمله اینکه آیا پمپ انسولین جاکوب برداشته شده است یا خیر و آیا با پزشک معمولی پسر در مورد مراقبت از او مشورت شده است یا خیر – سؤالاتی که بلوجت و مادرش شریل دونگس مطرح کردند، پاسخ نداد. آنها گفتند جاکوب به تنهایی نمی تواند انسولین را مدیریت کند.

کارین کلاین، مدیر ابتکارات رفاهی کودکان در مرکز مشارکت خانواده در فینیکس، گفت که مرگ یک کودک نگران کننده است، به خصوص اگر تحت سرپرستی ایالت باشد.

بلوجت گفت که او به یاکوب گفت که دچار مشکل شده است و پسر از او پرسید که آیا حال پدرش خوب است یا خیر. این دو اغلب با هم در فضاهای وسیع آریزونا سفر می کردند – سلفی گرفتن، توقف در پمپ بنزین ها برای خوردن تنقلات و بازی با اسلحه های Nerf.

بر اساس این گزارش، مقامات در نهایت بیش از 4000 قرص فنتانیل را در اختیار Blodgett پیدا کردند. اسناد دادگاه عالی شهرستان ناواهو نشان می دهد که بلاجت به زندانی در هالبروک محکوم شد و به یک فقره حمل مواد مخدر متهم شد.

بلاجت گفت: «آخرین باری که پسرم را دیدم، مرده بود.

اداره کلانتری شهرستان ماریکوپا در حال بررسی مرگ جاکوب است. این دفتر با استناد به تحقیقات در حال انجام، درخواست مصاحبه با کلانتر پل پنزون را رد کرد.

من بالا نمی رفتم. من از آنها سوء استفاده نکردم من از آنها استفاده می کردم تا بتوانم کار کنم و زندگی پسرم را تأمین کنم. متأسفانه، آنها غیرقانونی هستند. من نمی توانم آن را دور بزنم. اما آنها قوی‌تر از داروهای من بودند و کار می‌کردند.»

___

او گفت: “پیشنهاد من به او این است که به یاد یاکوب زندگی خوبی داشته باشد و کاری مثبت انجام دهد.”

بلاجت که از زندان رها شده بود، ترتیبی داد تا به فینیکس، در فاصله بیش از سه ساعت، سفر کند تا پسرش را ببیند که روی تخت بیمارستان واکنشی نشان نمی‌دهد. دونگز گفت که کارکنان بیمارستان یک خرس عروسکی و یک آویز قلبی شکل را در کنار پسر قرار داده بودند.