دادستان ارشد نیومکزیکو بر حقوق مدنی کودکان تمرکز می کند

او ضمن اذعان به مجموعه لایحه‌های ایمنی عمومی، اصلاحات وثیقه و کنترل اسلحه که توسط قانونگذاران ارائه می‌شود، گفت که می‌خواهد تمرکز بیشتر روی نقشی باشد که رفاه کودکان در مشکلات ایالتی ایفا می‌کند.

تورس در مصاحبه اخیر با آسوشیتدپرس اولویت های دولت خود و جلسه قانونگذاری را که روز سه شنبه آغاز می شود، مشخص کرد.

نیومکزیکو به طور مداوم در ایالات متحده بدترین رتبه را در مورد عوامل رفاه کودکان دارد. آخرین گزارش بنیاد آنی ای کیسی نشان می‌دهد که از هر چهار کودک نیومکزیکو، یک کودک در فقر زندگی می‌کند و بیش از یک سوم والدین بدون شغل مطمئن دارند. بر اساس مطالعات ملی و مقامات ارشد بهداشتی ایالت، نیومکزیکو بالاترین میزان کودکانی را دارد که از تجربیات نامطلوب رنج می برند.

دادستان کل گفت که او معتقد است که سطح ناامیدی به جایی رسیده است که مردم آماده تغییر هستند.

دموکرات می گوید که نیومکزیکو در مورد سوء استفاده و غفلت از جدول خارج است – و ایجاد یک واحد ویژه در دفتر دادستانی کل می تواند در مبارزه با تجربیات نامطلوب دوران کودکی که اغلب منجر به مجرم شدن جوانان می شود کمک کند. سیستم قضایی

قانونگذاری با هدف رفع مشکلات جدید نیست. سال گذشته، قانونگذاران اقدامی را تصویب کردند که دفتر جدیدی ایجاد کرد که برای برخی از کودکان، والدین و سرپرستانی که فرزندانشان در معرض خطر قرار گرفتن در حضانت دولتی هستند، وکالت قانونی ارائه می‌دهد.

ورونیکا مونتانو پیلچ، مدیر اجرایی نیومکزیکو Kids Matter، گفت که سازمان او حدود 500 داوطلب منصوب از دادگاه در سراسر ایالت دارد که مراقب کودکان هستند زیرا پرونده آنها از طریق سیستم انجام می شود و کار با دفتر تورز به آنها کمک می کند.

در نیومکزیکو، دپارتمان کودکان، جوانان و خانواده ها در طول دولت میشل لوژان گریشام، فرماندار دموکرات، جابجایی را تجربه کرده است و وزیر کنونی – قاضی بازنشسته دیوان عالی کشور، باربارا ویگیل – قول داده است که تغییراتی ایجاد کند.

“بگویید یک آبشار وجود دارد و اگر در پایین هستید و فقط مردم را بیرون می آورید، چه فایده ای دارد؟” مونتانو پیلچ گفت. “آنها از قبل خیس شده اند، آنها در حال غرق شدن هستند.”

برای مثال، ویرجینیای غربی دارای دفتری است که به ثبات آموزشی برای جوانان پرورشی و عدالت نوجوانان اختصاص داده شده است و بیش از دوازده قانونگذار ایالتی دیگر در سال 2022 لوایحی را برای ایجاد شوراهای مشورتی، هیئت‌ها و کمیته‌های مطالعاتی با تمرکز بر ساده‌سازی خدمات کودکان و پاسخگویی به تصویب رساندند.

نیومکزیکو به کالیفرنیا و سایر ایالت‌هایی می‌پیوندد که دارای دفاتر ویژه متمرکز بر حقوق کودکان یا هیئت‌های نظارت مستقل هستند که آژانس‌های رفاه کودکان را نظارت می‌کنند.

این آژانس نه تنها به دلیل اینکه کودکان را سریعتر از آنچه باید از خانه خارج می کند، بلکه به دلیل عدم مراقبت از آنها در هنگام مشکوک شدن به سوء استفاده مورد انتقاد قرار گرفته است که منجر به پیگیری قانونی می شود.

آلبوکرکه، NM (AP) – دادستان ارشد نیومکزیکو می‌خواهد با قانون‌گذاران و فرماندار گفت‌وگو کند، به این امید که مسیر جدیدی را برای ایالتی که در محاصره جنایات خشونت‌آمیز، نتایج ضعیف آموزشی و رتبه‌بندی مستمر رفاه کودکان قرار دارد، ترسیم کند.

او گفت که صحبت‌های زیادی در مورد مواد مخدر و اسلحه وجود دارد، اما او معتقد است که وقتی کودکان در خانه‌های خطرناک یا بی‌ثباتی قرار می‌گیرند یا کمکی را که در کلاس درس نیاز دارند دریافت نمی‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد.

مارالین بک، مدیر اجرایی شبکه غیرانتفاعی نیومکزیکو Child First، سیستم را خراب توصیف کرد و گفت که او از تمرکز دادستان کل بر این موضوع تشویق شده است.

با این حال، لایحه ای که می توانست موقعیت نظارتی بازرس را ایجاد کند، سال گذشته در سنای ایالت متوقف شد.

تورز در حالی که در مطب خصوصی بود روی یکی از پرونده‌های کودک آزاری در ایالت کار می‌کرد و اغلب به‌عنوان وکیل منطقه درباره منشأ جنایت آلبوکرکی و مشکلات ایمنی عمومی سؤال می‌شد.

طرفدارانی که سال‌ها برای اصلاحات رفاهی کودکان در نیومکزیکو فشار آورده‌اند، از چشم‌انداز آن هیجان‌زده هستند. برخی آن را به عنوان “بحران سلامت عمومی” توصیف می کنند و به تحقیقات علمی اشاره می کنند که نشان می دهد سوء استفاده، بی توجهی و سایر تجربیات نامطلوب منجر به پیامدهای منفی در مراحل بعدی زندگی می شود.

او گفت: «آنها از دیدن مؤسسات خراب خسته شده اند. او گفت: «آنها از دیدن این بچه ها که در معرض خطر قرار گرفته اند خسته شده اند و ما توانایی انجام کاری را داریم. سایر ایالت‌ها این نوع سیستم‌ها را دارند و من فکر می‌کنم که ما برای آن در نیومکزیکو آماده هستیم.»



منبع

او گفت: “راه حل ها وجود دارد.” ما باید این را به‌عنوان یک بحران واقعی که نیاز به پرداختن به آن دارد، در اولویت قرار دهیم و در عین حال درک کنیم که مجبور نیستیم چرخ را دوباره اختراع کنیم.»

رائول تورز، دادستان کل، که پس از خدمت به عنوان دادستان منطقه در شلوغ ترین ناحیه قضایی نیومکزیکو، در 1 ژانویه کار خود را آغاز کرد، می خواهد با ارائه وکالت قانونی بر حقوق مدنی کودکان تمرکز کند.

«افرادی که امروز می‌خواهیم بازداشت کنیم، معمولاً بچه‌هایی هستند که 15 و 20 سال قبل توسط سیستم شکست خورده‌اند. این همان جایی است که آنها به پایان می رسند.» او گفت: «و بنابراین کاری که من اکنون سعی می کنم انجام دهم این است که لنز را جابجا کنم و تمرکزم را نه از امنیت عمومی دور کنم، بلکه بیشتر به سمت بالادست حرکت کنم تا ببینم آیا راهی برای جلوگیری از مردم وجود دارد یا خیر. در وهله اول با سیستم عدالت کیفری در تماس است.»