پلیس کالیفرنیا به ضرب گلوله دوبره قطع عضو، این سوال را مطرح کرد: آیا زور کشنده موجه بود؟

این وزارتخانه به درخواست‌های متعدد یاهو نیوز برای اظهارنظر پاسخ نداد، اما در بیانیه‌ای رسمی گفت که مقامات «تأثیر این تیراندازی را بر جامعه و خانواده‌ها تشخیص می‌دهند» و از «تحقیقات جامع» با شفافیت و صداقت اطمینان می‌دهند. .

خانواده آنتونی لو جونیور که دوبار قطع عضو شده بود، خواستار پاسخ به این موضوع هستند که چرا افسران پلیس هانتینگتون پارک مردی را که سال گذشته پاهای پایینی او قطع شده بود به ضرب گلوله کشتند. (گری کورونادو/لس آنجلس تایمز)

خانواده و دوستان آنتونی لو. (پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

اداره پلیس هانتینگتون پارک به دلیل قتل آنتونی لو جونیور توسط پلیس تحت انتقاد شدید قرار دارد (پاتریک تی فالون/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

عکس‌های ریز روی جلد: ضبط صفحه ویدیو در توییتر/MikeSington





منبع

کینی جکسون، با هودی قرمز، وسط، خواهر آنتونی لو، به آرین لو، 15 ساله، دختر آنتونی لو، 30 ژانویه دلداری می دهد. (گری کورونادو/ لس آنجلس تایمز)

در بیانیه پلیس در تیراندازی در پارک هانتینگتون، لو دو بار سعی کرد چاقو را به سمت افسران پرتاب کند. اما ریناگا به تایمز گفت که لو “در نهایت چاقو را پرتاب نکرد، بلکه چندین بار روی سرش حرکت کرد، انگار که می‌خواهد چاقو را پرتاب کند.”

کینی جکسون، مرکز، خواهر آنتونی لو، خواهرزاده آرین لو را در آغوش گرفته است

خانواده لو توضیحات پلیس را نمی‌پذیرند و به دنبال متهم شدن افسران در قتل او هستند. یاتویا تویی، خواهر لو به تایمز گفت که پاهای او «پس از درگیری با مجریان قانون در تگزاس قطع شد و خانواده نیز در مورد آن حادثه سؤالاتی دارند».

تیلور خاطرنشان کرد که سوالاتی در مورد اینکه لو در کجا می دوید و چه کسی می توانست به سمت چه کسی بدود بی پاسخ مانده است.

اما منتقدان به گزارش پلیس بدبین هستند، به ویژه پس از حوادث پرمخاطب دیگری که در آن پلیس مردان سیاه پوست دیگر را کشت و در مورد تهدید ناشی از آنها اغراق کرد. جمعه گذشته، شهر ممفیس ویدئویی تکان دهنده از ضرب و شتم مرد سیاه پوست 29 ساله تایر نیکولز توسط ماموران پلیس منتشر کرد. در گزارش پلیس آمده بود که نیکولز سعی کرد با افسران درگیر شود، اما این ویدئو نشان می‌داد که او با درخواست‌های آن‌ها موافقت می‌کند و با ادامه آزار فیزیکی، لنگ می‌زند.

به گفته پلیس، پارک هانتینگتون، کالیفرنیا، ماموران به یک حادثه چاقوکشی بعد از ظهر پنجشنبه گذشته پاسخ دادند که در آن قربانی دچار سقوط ریه و خونریزی داخلی شد. قربانی ادعا کرد که یک مظنون مطابق با توصیف لو به او چاقو زد و با ویلچر خود فرار کرد.

_____

فیلم کوتاه تلفن همراه از تعقیب لوو توسط پلیس، تیراندازی را نشان نمی دهد و جزئیات مربوط به این حادثه کمیاب است. ریناگا گفت اسامی این افسران در روزهای آینده منتشر خواهد شد. او گفت که افسران پارک هانتینگتون از دوربین بدن استفاده نمی کنند.

دوروتی لو، مادر لو، دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «آنها پسرم را روی ویلچر بدون پا به قتل رساندند. “آنها باید کاری در مورد آن انجام دهند.”

جفری فاگان، استاد حقوق دانشگاه کلمبیا که متخصص پلیس است، در ایمیلی به یاهو نیوز گفت که جزئیات این پرونده این سوال را مطرح می‌کند که آیا استفاده از نیروی کشنده مجاز بوده است یا خیر.

دو افسر پلیس هانتینگتون پارک اسلحه های خود را به سمت آنتونی لو جونیور 36 ساله نشانه رفته اند.

کلیف اسمیت، یکی از سازمان‌دهندگان ائتلاف برای کنترل جامعه بر پلیس، در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه گفت: «آنتونی در پنج‌شنبه گذشته در حمله‌ای که وحشیانه و بزدلانه بود توسط افسران پلیس هانتینگتون پارک به طرز وحشیانه‌ای اعدام شد.» به تحقیق اعتماد داشته باشید “آنتونی خانواده ای قوی دارد و ما اینجا هستیم تا در کنار خانواده او برای عدالت بجنگیم.”

کیت تیلور، کهنه سرباز 23 ساله NYPD و استاد کمکی در کالج عدالت کیفری CUNY جان جی، به یاهو نیوز گفت: «این ویدئو تنها بخشی از روند تحقیقات است.

تابلوی اداره پلیس هانتینگتون پارک

سازمان غیرانتفاعی Mapping Police Violence این هفته گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد پلیس در سال 2022 1192 نفر را کشته است که بیش از هر سال در دهه گذشته است. این گزارش همچنین ادعا می‌کند که با تغییر رویکرد مجریان قانون در چنین برخوردهایی، مانند فرستادن ارائه دهندگان سلامت روان به برخی تماس‌های 911، می‌توان از بسیاری از این قتل‌ها جلوگیری کرد.

این ویدئوی کوتاه مرد سیاهپوست 36 ساله، آنتونی لو جونیور را نشان می‌دهد که نیمه‌های پایینی هر دو پا را از دست داده، چاقویی در دست دارد اما ویلچر خود را رها کرده و از دست مأموران دور می‌شود.

یک اداره پلیس شهرستان لس آنجلس این هفته پس از یک حادثه با انتقاد شدید روبرو شده است ویدئویی در شبکه های اجتماعی از تیراندازی مرگبار دو افسر منتشر شد یک فرد قطع عضو دوبل از آنها دور می شود.

فگان گفت: «تصور این که پلیس نتواند مردی را که روی ویلچر نشسته است را با یک تیزر یا نیروی کمتر کشنده دیگر خلع سلاح کند، سخت است. پلیس اغلب زمانی که مظنون از خطر خارج می شود، یک «قانون 20 فوتی» را به عنوان منطقه اطراف مظنون رعایت می کند و اینکه در آن منطقه در خطر است. … من فکر می کنم اکثر افراد منطقی فکر می کردند که پلیس تهدید را اغراق کرده و از زور غیر منطقی استفاده می کند.

نشانه اعتراض برای آنتونی لو جونیور.

او گفت: “اگر افسران در ذهن خود از نیروی کشنده استفاده می کنند، باید باور کنند که خود یا شخص دیگری در معرض خطر قریب الوقوع صدمات جسمی جدی یا مرگ قرار دارد.” “این استاندارد در سراسر کشور است. تحقیقات باید به فیلم‌ها، شاهدان و افسران، خودشان نگاه کند که چرا فرآیند فکری آن‌ها مجبور به استفاده از آن سطح از زور برای متوقف کردن فرد با چاقو است.»

خواهر دیگر، تاتیانا جکسون، در مورد لو، پدر دو فرزند، به روزنامه گفت: “چیزی با این وضعیت درست نیست.” دخترم 4 ساله است و او را می‌پرستد. این که به او بفهمانم قلبم را خواهد شکست.»

خانواده و دوستان آنتونی لو

فعالان محلی احساس می کنند که این ناهماهنگی بخشی از تلاشی است برای اینکه لوو تهدیدی بزرگتر از او برای افسران به نظر برسد.

فریمی از ویدئویی که دو افسر پلیس هانتینگتون پارک را نشان می دهد که چند لحظه قبل از شلیک گلوله و کشته شدن او توسط پلیس، اسلحه های خود را به سمت آنتونی لو جونیور 36 ساله، دوقلو قطع عضو نشان می دهند. (از طریق توییتر/مایک سینگتون)

افسران پاسخ گفتند که لو را به عنوان مظنون شناسایی کردند و سعی کردند او را دستگیر کنند. در بیانیه پلیس آمده است که آنها دو بار پس از مقاومت لوو در برابر بازداشت، او را آزمایش کردند، “اما استقرار تیزر بی اثر بود.”

به گفته ستوان هوگو ریناگا از اداره پلیس هانتینگتون پارک که به لس آنجلس تایمز گفت که این حادثه در دست بررسی است، این دو افسر در نهایت حدود 10 گلوله به سمت لو شلیک کردند.