مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید که به بایدن گفته است که فقدان مذاکرات بدهی اقتصاد را به خطر می‌اندازد

او گفت: “من با او نشستم و گفتم، شما گفتید ما دوباره ملاقات خواهیم کرد. هر روز که می گذرد، اقتصاد را به خطر می اندازید.”

نوشته دیوید مورگان

جمهوری خواهان مجلس نمایندگان اکنون روی بودجه خود کار می کنند، که انتظار می رود خواهان کاهش عمیق در مخارج غیردفاعی باشد. گروه تندرو آزادی مجلس نمایندگان برنامه هزینه های خود را منتشر کرده است که خواستار بازنشانی هزینه های غیردفاعی به سطوح قبل از همه گیری کووید-19 و حذف چندین برنامه بایدن است.

مک کارتی به خبرنگاران در اورلاندو، فلوریدا، جایی که جمهوری خواهان مجلس این هفته در حال برگزاری نشست هستند، گفت: «من همین الان رئیس جمهور را دوباره در روز سنت پاتریک، جمعه دیدم.

بایدن از مک کارتی و جمهوری خواهان مجلس نمایندگان خواسته است تا قبل از مذاکره در مورد هزینه ها، بودجه مالی 2024 را تهیه کنند. رئیس جمهور نزدیک به دو هفته پیش برنامه 6.8 تریلیون دلاری خود را منتشر کرد که جمهوری خواهان آن را کاملاً رد کردند.

پیشنهاد بایدن و پاسخ تندرو جمهوری خواهان، راه حل های اولیه در مذاکرات بودجه است که جمهوری خواهان امیدوارند به کاهش هزینه ها منجر شود.

این جمهوریخواه کالیفرنیا گفت که از بایدن خواسته است تا الزامات کاری را برای برنامه های اجتماعی، امنیت مرزها و اصلاحات مجوز فدرال برای انرژی و همچنین کاهش هزینه ها در نظر بگیرد.

اما بن‌بست سیاسی نگرانی‌ها را در مورد اولین نکول احتمالی در تابستان امسال، زمانی که انتظار می‌رود وزارت خزانه‌داری توانایی خود را برای نگه داشتن استقراض دولت زیر سقف مصوب کنگره تمام کند، افزایش داده است.

(گزارش توسط دیوید مورگان؛ گزارش اضافی توسط ناندیتا بوز؛ ویرایش توسط دان دورفی و کریس ریس)



منبع

مک کارتی گفت: “من گفتم: نگاه کنید، ما مالیات ها را افزایش نمی دهیم و از سقف بدهی پاک عبور نمی کنیم. اما بقیه چیزها قابل مذاکره است.”

مک کارتی، جمهوری خواه ارشد مجلس نمایندگان، برای اولین بار در اول فوریه با بایدن دیدار کرد. اما از آن زمان بن بست بین جمهوری خواهانی که می خواهند از سقف بدهی برای کاهش هزینه های کاخ سفید استفاده کنند و بایدن که خواهان کاهش هزینه های کاخ سفید هستند، ایجاد شد. سقف بدهی بدون هیچ رشته ای افزایش یافته است.

مقامات کاخ سفید بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

واشنگتن (رویترز) – کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفت که با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره عدم مذاکره در مورد سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری آمریکا در هفته گذشته مواجه شده و به رئیس‌جمهور گفته است که اقتصاد را در معرض خطر قرار می‌دهد.