مردی پس از اینکه همکار زنش گفت که او را در پایگاه بنیاد ملی علوم در قطب جنوب خفه می کند، دستگیر شد. حمله و آزار و اذیت در پایگاه ها در گزارش یک مشکل تلقی می شود.

بینمن در قطب جنوب دستگیر و به هاوایی منتقل شد.

بیش از 70 درصد از پاسخ دهندگان زن و نزدیک به 50 درصد از پاسخ دهندگان مرد گفتند که آزار جنسی یک مشکل در برنامه قطب جنوب ایالات متحده است، در حالی که 47 درصد از پاسخ دهندگان زن و 33 درصد از پاسخ دهندگان مرد گفتند که تجاوز جنسی یک مشکل است.

این حادثه در ایستگاه مک‌مردو، یکی از سه ایستگاه تحقیقاتی که توسط بنیاد ملی علوم تحت برنامه قطب جنوب ایالات متحده اداره می‌شود، بر اساس سوگندنامه فدرال ثبت شده توسط معاون مارشال ایالات متحده، مارک ای. تونستال، یک عامل فدرال مستقر در قطب جنوب، رخ داد.

تجاوز، به ویژه تجاوز جنسی علیه زنان، مدت‌هاست در پایگاه‌های دورافتاده قطب جنوب ثبت شده است. گزارشی که در ماه ژوئن توسط NSF منتشر شد نشان داد که بسیاری از کارمندان آزار و اذیت جنسی را یک موضوع فراگیر می‌دانستند.

بر اساس اسناد دادگاهی که در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه هاوایی ثبت شده است، مردی در یک تیم جستجو و نجات در پایگاه بنیاد ملی علوم آمریکا در قطب جنوب پس از متهم شدن به تعرض به یک همکار زن دستگیر و به هاوایی منتقل شد.

اولین جلسه دادگاه او برای 12 ژانویه 2023 و در حضور قاضی کنت جی منسفیلد تعیین شده است.

تونستال در سوگندنامه می نویسد که در 25 نوامبر از حمله ای که در مک مردو رخ داد مطلع شد. قربانی، یک زن، در ابتدا فاش کرده بود که نمی‌خواهد نامی از خود یا مردی که به گفته او به او تجاوز کرده است را ذکر کند، اما بعداً موافقت کرد که با تونستال، یک پزشک و یک مدافع تجاوز جنسی حاضر، طبق قولنامه ملاقات کند.

یک مدافع عمومی به نمایندگی از Bieneman و وکیل ایالات متحده که این پرونده را تحت تعقیب قرار می دهد بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

یکی از افراد در این گزارش گفت: «هر زنی که در آن پایین می‌شناختم، تجربه حمله یا آزار و اذیتی را داشته است که روی یخ رخ داده است.

بر اساس سوگندنامه، این زن به تونستال گفت که سپس به پای بینمن ضربه زد و یک “نماد خفگی” ساخت تا نشان دهد که او نمی تواند نفس بکشد، اما او تا زمانی که برچسب نام خود را پیدا نکرد، پای خود را برنداشت که این کار یک دقیقه طول کشید. این زن بر اساس سوگندنامه، درد را 8 از 10 ارزیابی کرد.

این زن، یک تبعه ایالات متحده، به تونستال گفت که در حالی که او و بینمن – که او به عنوان یک دوست معمولی توصیف می کند – روی کاناپه نشسته بودند، او سعی کرد با گرفتن برچسب نام او و به شوخی گفت که آن را پس نمی دهد، با او شوخی کند. او سپس گفت، طبق اسناد دادگاه، وقتی بینمن «او را روی پشتش گذاشت، ساق پای چپش را روی گلویش گذاشت و شروع به عبور از جیب او کرد» هر دو ایستادند و پشت کاناپه حرکت کردند تا برچسب نام او را پیدا کنند.

NSF، از طریق برنامه قطب جنوب ایالات متحده، هزاران دانشمند، کارمند و پرسنل نظامی را استخدام می کند که بر عملیات تحقیقاتی در جنوبی ترین قاره نظارت می کنند.

در نهایت توسط مرد دیگری که بر اساس اسناد دادگاه به او کمک کرد تا مراقبت های پزشکی را دریافت کند، به او کمک کرد.

  • طبق یک شکایت کیفری که در 12 دسامبر ارائه شد، مقامات استفن تایلر بینمن را به حمله در حوزه صلاحیت دریایی و سرزمینی متهم کردند.

    مردی در پایگاه بنیاد ملی علوم در قطب جنوب به اتهام تعرض به یک همکار زن متهم شد.

  • کارمند زن گفت استفن تایلر بینمن با پای خود او را خفه می کند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

بینمن اولین حضور خود در دادگاه را روز پنج شنبه انجام داد و با وثیقه 25000 دلاری آزاد شد.