مذاکرات سقف بدهی آمریکا به دلیل «اختلافات جدی» با مشکل مواجه شد

جمهوریخواهان کنگره روز چهارشنبه با مطبوعات خارج از ساختمان کنگره آمریکا صحبت می کنند

پاتریک مک‌هنری، یکی از جمهوری‌خواهان کارولینای شمالی که او نیز در مذاکرات شرکت دارد، اوایل روز جمعه به وال استریت ژورنال گفت که مذاکرات در “لحظه بسیار بد” است.

او همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا جمهوری خواهان کنگره در مورد کاهش کسری بودجه و دستیابی به یک توافق “معقول” جدی هستند یا خیر.

تابلوی تبلیغاتی که بدهی ملی آمریکا را 31 تریلیون دلار نشان می دهد.

آقای بایدن استدلال کرده است که افزایش سقف بدهی و کاهش کسری بودجه باید دو موضوع جداگانه باشد، اما طبق نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس و NORC، از هر 10 آمریکایی، 6 نفر با این موضوع موافق نیستند.

نمودار افزایش بدهی ایالات متحده را نشان می دهد

کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی در هیروشیما در یک کنفرانس خبری گفت: “ما اختلافات جدی داریم. و این گفتگو همچنان دشوار خواهد بود. این از دست ما نیست.”

بدون توافق، ایالات متحده می تواند بدهی 31.4 تریلیون دلاری (25.2 تریلیون پوندی) خود را نکول کند.

کاخ سفید پیشنهاد کرد که دو طرف هنوز تا حدی از توافق فاصله دارند.

“اما اگر آنها بخواهند به اتاق بیایند و فکر کنند که ما در سال آینده پول بیشتری نسبت به امسال خرج خواهیم کرد، بسیار خسته کننده است. این درست نیست و این اتفاق نخواهد افتاد.”

سخنران مک کارتی عصر جمعه به فاکس بیزینس گفت: «امشب به اتاق باز خواهیم گشت.

نمودار افزایش بدهی ایالات متحده را نشان می دهد



منبع

جمهوری خواهان ساعاتی پیش مذاکرات را به حالت تعلیق درآورده بودند و کاخ سفید را به درخواست های “غیر منطقی” متهم کردند.

این بدان معناست که دولت نمی تواند پول بیشتری قرض کند یا تمام قبوض خود را بپردازد.

وزارت خزانه داری هشدار داده است که نکول ممکن است از اول ژوئن آغاز شود.

هم رئیس جمهور بایدن و هم رئیس مجلس مک کارتی از طرف جناح چپ و راست احزاب متبوع خود برای حفظ خط تحت فشار هستند. با اکثریت یک کرسی دموکرات ها در سنا و جمهوری خواهان در کنترل محدود مجلس نمایندگان، یک توافق تا کنون ثابت شده است.

کاخ سفید پیشنهاد جمهوری خواهان را “طرح اولیه ای برای ویران کردن خانواده های سختکوش آمریکایی” نامیده است، اگرچه در روزهای اخیر نشان داده است که ممکن است برخی امتیازات بودجه ای بدهد.

جمهوریخواهان کنگره روز چهارشنبه با مطبوعات خارج از ساختمان کنگره آمریکا صحبت می کنند

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان گفت که مذاکرات در کاپیتول از سر گرفته شده است، اما کاخ سفید درباره “اختلافات جدی” هشدار داد.

او گفت که با رئیس جمهور جو بایدن که در نشست گروه هفت در ژاپن شرکت می کند و پس از کوتاه کردن سفر خارجی خود روز یکشنبه به واشنگتن بازخواهد گشت، صحبتی نکرده است.