ماسک می گوید در صورتی که فرماندار فلوریدا نامزد ریاست جمهوری شود از دیسانتیس حمایت خواهد کرد

DeSantis به ویژه در میان محافظه کاران به دلیل پیشگامی در مسائل جنگ فرهنگی مربوط به نژاد و جنسیت محبوب است. فرمانداری او با رد محدودیت های بهداشتی مرتبط با بیماری همه گیر، تصویب قانونی که بحث درباره مسائل دگرباشان جنسی در مدارس را محدود می کند، و خصومت با والت دیزنی بر سر قانون مشخص شده است.

هنگامی که در آن زمان در مورد حمایت ماسک سؤال شد، دیسانتیس به شوخی گفت: “من از حمایت آمریکایی های آفریقایی تبار استقبال می کنم، چه می توانم بگویم.” ماسک که سفیدپوست است در آفریقای جنوبی بزرگ شده است.

ماسک قبلاً در ژوئن گفته بود که تمایل دارد از دیسانتیس برای ریاست جمهوری در سال 2024 حمایت کند و افزود که فرماندار فلوریدا به راحتی در انتخابات بایدن را شکست دهد.

دیسانتیس در اوایل این ماه رقیب دموکرات چارلی کریست را با تقریباً 20 درصد شکست داد و دوباره به عنوان فرماندار فلوریدا انتخاب شد و خود را به عنوان برترین ستاره در حال ظهور حزب جمهوری خواه تثبیت کرد.

مالک توییتر گفت: «برای یادآوری، من یکی از حامیان مهم ریاست جمهوری اوباما و بایدن بودم و (با اکراه) به بایدن نسبت به ترامپ رأی دادم.

کارشناسان سیاسی نمرات بالایی به دیسانتیس می دهند که به عنوان یک رقیب بالقوه برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حوزه نامزدهای جمهوری خواه ریاست جمهوری سال 2024 دیده می شود. ترامپ 10 روز پیش اعلام کرد که دوباره در انتخابات 2024 نامزد خواهد شد.

ماسک از آمریکایی ها خواست تا در انتخابات میان دوره ای آمریکا در اوایل ماه جاری، کنگره جمهوری خواه را انتخاب کنند تا تعادل دموکرات های بایدن را ایجاد کنند. با این حال، دموکرات ها امیدهای جمهوری خواهان برای ایجاد “موج قرمز” در میان دوره ای را به چالش کشیدند و کنترل سنا را حفظ کردند در حالی که جمهوری خواهان تنها اکثریت محدودی را در مجلس نمایندگان به دست آوردند.

او در توییتی در پاسخ به این سوال که آیا در سال 2024 از DeSantis حمایت خواهد کرد، پاسخ داد: “بله”.

واشنگتن (رویترز) – ایلان ماسک میلیاردر روز جمعه گفت که اگر فرماندار فلوریدا که اخیراً به دور دوم ریاست جمهوری رسیده است، در سال 2024 از ران دیسانتیس حمایت خواهد کرد.

توسط کانیشکا سینگ

(گزارش توسط کانیشکا سینگ در واشنگتن؛ ویرایش توسط کیم کوگیل)



منبع

ماسک در توییتر خود نوشت: “ترجیح من برای ریاست جمهوری 2024 شخصی معقول و میانه رو است. من امیدوار بودم که برای دولت بایدن چنین باشد، اما تاکنون ناامید شده ام.”