لغو جشنواره آتلانتا جرقه دعوای جدیدی بر سر اسلحه زد

آتلانتا (AP) – ده‌ها هزار نفر از تماشاگران جشنواره Music Midtown دیگر ماه آینده در پارک عظیم Piedmont آتلانتا پایین نمی‌روند تا ستاره هیپ‌هاپ Future را تشویق کنند یا گروه راک محبوب My Chemical Romance را تماشا کنند.

آبرامز در بیانیه ای گفت که کمپ “بیشتر به محافظت از افراد خطرناکی که اسلحه حمل می کنند در ملاء عام اهمیت می دهد تا صرفه جویی در مشاغل و حفظ تجارت در جورجیا” و کمپین او این هفته آگهی حمله ای را منتشر کرد که بر لغو آن متمرکز بود. دموکرات ها در سایر ایالت ها نیز به این موضوع توجه کردند.

حامیان حقوق اسلحه حداقل یک مکان موسیقی دیگر را در آتلانتا شناسایی کرده اند که به گفته آنها می تواند قانون اسلحه در سال 2014 را نقض کند – Chastain Park، که دارای یک آمفی تئاتر است که در داخل یک محله مسکونی ثروتمند قرار دارد و “سلاح” را در نمایشگاه ها ممنوع می کند.

تیراندازی دسته جمعی در جشنواره موسیقی کانتری در لاس وگاس در سال 2017 که جان بیش از 50 نفر را گرفت MGM Resorts International – صاحب سالن کنسرت – و بیمه‌گران آن 800 میلیون دلار خسارت قانونی به همراه داشت. لیتون گفت، بدون هیچ محدودیتی در مورد اسلحه، Live Nation به دنبال قرار گرفتن در معرض مسئولیت بالقوه “نجومی” در Music Midtown بود.

Live Nation قصد داشت جشنواره را در پارک Piedmont – زمین عمومی – میزبانی کند، جایی که جشنواره از سال 2011 هر سال برگزار می شد، به استثنای سال 2020 مربوط به ویروس کرونا. غیر مجاز.

کمپ هفته گذشته به خبرنگاران گفت که نگران تلاش فرمانداران دموکرات، از جمله در کالیفرنیا، برای جذب تجارت از جورجیا نیست.

تیموتی لیتون، استاد حقوق در دانشگاه ایالتی جورجیا، گفت: لغو این رویداد بر سر قانون اسلحه از دیدگاه Live Nation منطقی است.

Live Nation به ایمیل‌های مربوط به لغو Music Midtown پاسخ نداد. وب سایت جشنواره به “شرایط خارج از کنترل ما” اشاره کرد، اما هیچ کس از این شرکت به طور علنی قوانین اسلحه ایالت را مقصر ندانست.

جورجیا همچنین اخیراً از فرماندار دموکرات کالیفرنیا، گاوین نیوسام، به دلیل قانون ایالتی مبنی بر ممنوعیت بیشتر سقط جنین در صورت وجود فعالیت قلبی جنین، آتش گرفت. این قانون از ماه گذشته اجرایی شد.

جدای از پیامدهای فوری، این مبارزه همچنین به گسست بین پایتخت به شدت دموکرات گرجستان و مجلس قانونگذاری ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان افزود که اخیراً حقوق اسلحه را گسترش داده و سقط جنین و دسترسی به رای را محدود کرده است. رهبران ایالتی با شرکت های بزرگ مستقر در آتلانتا دلتا ایر لاین و کوکاکولا بر سر تغییرات رای گیری که شرکت ها آن را “غیرقابل قبول” خواندند، مخالفت کردند.

اما خبرگزاری ها به نقل از منابع ناشناس، اعلامیه هفته گذشته را به تصمیم دادگاه عالی جورجیا در سال 2019 نسبت دادند که محدودیت هایی را در مورد توانایی شرکت های خصوصی برای ممنوعیت اسلحه در اموال عمومی مشخص می کرد. این حکم از یک قانون ایالتی در سال 2014 سرچشمه می‌گیرد که مکان‌هایی را که در آن اسلحه مجاز می‌شد گسترش داد.

کمپ آبرامز و دیگر دموکرات‌ها را متهم کرد که روایت‌های انتقادی از چشم‌انداز اسلحه‌های گرم جورجیا را به منظور منحرف کردن توجه از تورمی که سیاست‌های حزب را مقصر می‌داند، تحت فشار قرار می‌دهند.

Live Nation از بیان اینکه چرا اخیراً Music Midtown سپتامبر را که یک برنامه قدیمی برای دوستداران موسیقی پاپ بود، لغو کرده است، خودداری کرده است.

دموکرات‌ها، به رهبری استیسی آبرامز، نامزد فرمانداری جورجیا، به شدت به این خبر پرداختند و لغو را نمونه‌ای از پیامدهای اقتصادی این ایالت از «برنامه افراطی اسلحه» فرماندار جمهوری‌خواه برایان کمپ دانستند. اگرچه قانون اسلحه ذکر شده در گزارش‌های مربوط به Music Midtown در زمان سلف جمهوری‌خواه کمپ تصویب شد، کمپ یکی از حامیان اصلی قانون جدید ایالتی در سال جاری بود که نیاز به مجوز – و همراه با آن، بررسی پیشینه – برای حمل اسلحه را از بین می‌برد. عمومی.

استیو سیسولاک، فرماندار نوادا در توییتی نوشت: «اینجا در نوادا، ما به ایمنی تفنگ عقل سلیم و حفاظت از حقوق باروری خود اعتقاد داریم. @MusicMidtown، ما دوست داریم شما را در ایالت نقره ای داشته باشیم! روی کوپر فرماندار کارولینای شمالی نیز Music Midtown را به ایالت خود دعوت کرد.

___

جان مونرو، وکیلی که نماینده یک گروه حقوق اسلحه در این پرونده در دادگاه عالی ایالتی بود، گفت: «از نظر Music Midtown، عملاً غیرممکن است که آنها نمی توانند اسلحه را در آنجا ممنوع کنند.

این چشم انداز باعث شعله ور شدن دعوای جدیدی بر سر حقوق اسلحه در جورجیا شده است که رقابت فرمانداری را به هم می زند، بر صحنه موسیقی تحسین شده آتلانتا سایه افکنده و بر تنش بین شهر و ایالت افزوده است.

در واقع، برخی از مردم متقاعد شده‌اند که آتلانتا – مرکز صحنه موسیقی هیپ‌هاپ کشور – جشنواره‌ها و اجراهای موسیقی بیشتری را در زمین‌های عمومی از دست خواهد داد، زیرا برگزارکنندگان و هنرمندان یاد می‌گیرند که قانون ایالتی، جلوگیری از حمل اسلحه در میان مردم را برای آنها تقریبا غیرممکن می‌کند. جمعیت های الکلی

جف امی و بیل بارو نویسندگان آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

اما فعالان می گویند که به دنبال تعطیل کردن رویدادها نیستند، فقط از خود محافظت می کنند.

این لغو یک ضربه به اقتصاد گرجستان و مشاغل محلی بود.

فیلیپ ایوانز، یک فعال حقوق اسلحه که قبلاً از باغ گیاه شناسی آتلانتا به دلیل سیاست عدم استفاده از اسلحه شکایت کرده بود، گفته است که به سازمان دهندگان Music Midtown هشدار داده است که سیاست آنها در ممنوعیت اسلحه مغایر با قوانین ایالتی است. شکایت ایوانز موجب حکم دادگاه عالی ایالت در سال 2019 شد که بر اساس آن شرکت های خصوصی با نوع خاصی از اجاره نامه در زمین های عمومی نمی توانند اسلحه را ممنوع کنند.

سرمقاله Atlanta Journal-Constitution هشدار داد که سیاست های اسلحه وضعیت آتلانتا را به عنوان “پایتخت فرهنگی جنوب” تهدید می کند. داگ شیپمن، رئیس شورای شهر آتلانتا، از دست دادن موزیک Midtown امسال و همچنین زمان آن ابراز تاسف کرد.

نیوسام هفته گذشته تبلیغی را در مجله سرگرمی «ورایتی» منتشر کرد و از شرکت‌های فیلم خواست تا به تولید در ایالت‌ها، از جمله جورجیا، که او متهم به «حمله ظالمانه به حقوق اساسی» متهم کرده بود، پایان دهند. اعتبار مالیات ایالتی، گرجستان را به مقصد اصلی تولید فیلم تبدیل کرده است. .

اخیراً قیمت بنزین را در آن ایالت ها بررسی می کنید؟ کمپ با اشاره به توسعه صنعتی قوی، گردشگری و چهره های سینمایی در گرجستان گفت.

جری هنری، مدیر اجرایی اصلاحیه دوم جورجیا گفت: “اگر من در یک جمعیت بزرگ به جایی بروم، می خواهم بتوانم سلاح گرم خود را حمل کنم.”

او به آسوشیتدپرس گفت: «همه این چیزها در لحظه ای به اوج می رسد که ما باید با جشنواره های موسیقی و تجمع مردم و فعالیت های اقتصادی زیاد از کووید بیرون بیاییم.