عکس‌ها نشان می‌دهند که ۸ مکان نمادین «Yellowstone» در زندگی واقعی چگونه به نظر می‌رسند، از مزرعه Dutton تا ایستگاه قطار.


فصل پنجم، قسمت اول از «Yellowstone.»

شبکه پارامونت

  • اگرچه برخی از صحنه‌های «یلواستون» در تگزاس، اورگان و یوتا فیلم‌برداری شده‌اند، اما بسیاری از مکان‌ها واقعاً در مونتانا هستند.

  • به عنوان یک بومی مونتانان، تصمیم گرفتم از چندین مکان فیلمبرداری پراکنده در سراسر ایالت بازدید کنم.

  • از مزرعه داتون گرفته تا “ایستگاه قطار” بدنام، در اینجا نحوه مقایسه واقعیت با نمایش است.

به عنوان یک بومی مونتانان، اخیراً شروع کردم تا ببینم مکان‌های “Yellowstone” در زندگی واقعی چگونه به نظر می‌رسند.

نویسنده در مقابل ساختمان کاپیتول مونتانا.

چندین صحنه «یلواستون» در سرتاسر مونتانا – از جمله در ساختمان کاپیتول ایالت – فیلمبرداری شد.جردن پارکر ارب/اینسایدر

تماشای «یلواستون» را به اندازه کافی به تعویق انداخته بودم.

از آنجایی که در مونتانا به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام، هر اشاره‌ای که در پنج سال گذشته از ایالت خود داشته‌ام، با سؤالاتی در این زمینه مواجه شده است: “آیا این مانند “Yellowstone” است؟

خلاصه نه درام مدرن وسترن امروزی، با پنج فصل بی قانونی آشکار و غیرقانونی، در تضاد کامل با حالت خواب آلودی است که من در آن بزرگ شدم. با محوریت خانواده داتون، به رهبری پدرسالار جان، «یلوستون» دارای بازیگرانی است که هر کاری را انجام می دهند. برای سلسله خود: بزرگترین مزرعه در مونتانا. به “جانشینی” فکر کنید، اما با کلاه های گاوچران بیشتر.

اما با پخش فصل جاری در حالی که من برای تعطیلات در خانه بودم، فهمیدم که وقت آن رسیده است که در آنجا مستقر شوم و در مورد فرهنگ خود بیاموزم. و در عرض چند قسمت، متوجه شدم که در واقع چند چیز در برنامه تلویزیونی و دولت مشترک است: تنظیمات.

اگرچه برخی از صحنه‌ها در تگزاس، اورگان و یوتا فیلم‌برداری می‌شوند، اما بسیاری از مکان‌های نمایش واقعاً در حومه‌های مختلف مونتانا پراکنده هستند – از جمله مزرعه بدنام Yellowstone Dutton. بنابراین تصمیم گرفتم تا برخی از مکان ها را برای خودم ببینم.

در زندگی واقعی، بسیاری از مکان‌ها در “یلواستون” به هیچ وجه نزدیک پارک ملی یلوستون نیستند – یا به یکدیگر.

بیشتر صحنه‌های «یلواستون» ظاهراً در چند مایلی یکدیگر قرار دارند. مزرعه یلواستون داتون – خانه خانواده، و جایی که بیشتر اکشن های نمایش در آن اتفاق می افتد – با پارک ملی یلوستون، منطقه حفاظت شده سرخپوستان خیالی بروکن راک، هم مرز است و در نزدیکی بوزمن، مونتانا است.

واقعیت تصویر دیگری را ترسیم می کند.

مزرعه دامتون به هیچ وجه نزدیک بوزمن یا یلوستون نیست. رانندگی تا بوزمن 3.5 ساعت طول می‌کشد، در حالی که نزدیک‌ترین ورودی به پارک ملی یلوستون حدود 4.5 ساعت فاصله دارد – سفرهای سریع شخصیت‌ها به “پارک” را برای شخصیت‌ها کمی دشوارتر می‌کند.

و اگر پدرسالار جان داتون بخواهد پسرش، کیس، را در خانه‌اش در منطقه رزرواسیون سرخپوستان بروکن راک – که در رزرواسیون کلاغ مونتانا فیلم‌برداری شده است، ببیند – حدود 6 ساعت و 43 دقیقه طول می‌کشد تا به آنجا برود.

حدود ده ساعت از خانه من در هلنا طول کشید تا از هر یک از مکان های فیلمبرداری که در زیر ذکر شده است بازدید کنم.

دفتر فرمانداری که در ساختمان کاپیتول ایالت فیلمبرداری می شود، همان قدر مجلل است که در تلویزیون به نظر می رسد.

عکس های کنار هم از ساختمان کنگره ایالت مونتانا در «Yellowstone»  و در زندگی واقعی

دفتر فرمانداری که در ساختمان کاپیتول ایالت فیلمبرداری می شود، همان قدر مجلل است که در تلویزیون به نظر می رسد.شبکه پارامونت، جردن پارکر ارب/اینسایدر

یکی از اولین صحنه‌های فصل اول، قسمت اول، در دفتر فرماندار اتفاق می‌افتد، صحنه‌ای که من فوراً آن را به عنوان ساختمان کنگره ایالت مونتانا تشخیص دادم.

در این صحنه بینندگان با جیمی داتون، پسر خوانده جان داتون که به عنوان وکیل کار می کند آشنا می شوند. در طول چند فصل اول، اعضای خانواده داتون اغلب در دفتر فرماندار و اطراف آن دیده می شوند.

هم در داخل و هم از بیرون، من فکر می‌کردم که این لوکیشن دقیقاً همان چیزی است که در تلویزیون دیده می‌شود.

مزرعه یلواستون داتون یک مزرعه واقعی و کاری است که در داربی، مونتانا واقع شده است.

عکس های کنار هم مزرعه داتون را در "Yellowstone»  و در زندگی واقعی

مزرعه دامتون از بزرگراه قابل مشاهده است – اما به سختی.شبکه پارامونت، جردن پارکر ارب/اینسایدر

مزرعه یلواستون داتون مکانی واقعی است – و کابین های این ملک را می توان با قیمتی بین 1200 تا 1500 دلار در هر شب اجاره کرد. این مزرعه واقعی، Chief Joseph Ranch نام دارد و در داربی، شهر کوچکی در غرب مونتانا قرار دارد.

در حالی که اجاره یک کابین این بار خارج از بودجه بود، مزرعه بزرگ جوزف از جاده دیده می شود، بنابراین من برای بررسی آن رفتم.

وقتی از بزرگراه خارج شدم، از اینکه چقدر کمی از مزرعه دیده می شد ناامید شدم. از پشت یک دروازه بزرگ، تابلویی را دیدم که از بازدیدکنندگان به «مرغ‌داری یلوستون داتون» استقبال می‌کرد. فراتر از آن، به غیر از بالای چند انبار سفید، از جمله یکی با نام تجاری داتون، چیز بسیار کمی در نظر بود.

داتون ها چندین مشکل خود را در «ایستگاه قطار» حل می کنند، جایی که مرتکب قتل می شوند و اجساد دشمنان سرکش را رها می کنند.

عکس های کنار هم، «ایستگاه قطار»  در «Yellowstone»  و در زندگی واقعی

«ایستگاه قطار» خیلی بیشتر از آن چیزی که در تلویزیون به نظر می رسد برجسته است.شبکه پارامونت، جردن پارکر ارب/اینسایدر

در طول نمایش، داتونز و ریپ، یک گاوچران در مزرعه، اجساد را در «ایستگاه قطار» رها می‌کنند، منظره‌ای که گفته می‌شود چند مایلی از مرز وایومینگ فاصله دارد.

در واقع، طبق وبلاگ Glacier Country در مونتانا، ایستگاه قطار یک خروجی بزرگراهی در نزدیکی سولا، شهری کوچک در حدود 15 دقیقه از مزرعه چیف جوزف است – که باعث می شود زمان بیشتری برای تخلیه بدنه کارآمدتر شود، البته کمتر محتاطانه.

تنظیمات مانند هر منطقه بزرگراهی است که خیلی بیشتر از آن چیزی که تصور می کردم قابل توجه است. وقتی من رسیدم چند ماشین دیگر آنجا پارک شده بودند و به خانه می گفتند که اینجا مکان ایده آلی برای قتل داتون نخواهد بود.

با این حال، با رودخانه ای که در زیر آن جاری است و کوه هایی در دو طرف آن، «ایستگاه قطار» منظره زیبایی را ایجاد کرده است.

در فصل چهارم، گروهی از فعالان در خارج از دفتر صحرایی Livingston انجمن دامداری برگزار می کنند.

عکس های محل اعتراض در "یلواستون»  و در زندگی واقعی

اعتراضی در دفتر صحرایی Livingston انجمن دام در ساختمانی در میسولا برگزار می شود.شبکه پارامونت، جردن پارکر ارب/اینسایدر

در واقع، “دفتر صحرایی” در واقع ساختمانی است در تقاطع خیابان وودی و خیابان راه آهن در میسولا، حدود 3.5 ساعت دورتر از لیوینگستون.

متوجه شدم که ساختمان واقعی نشانه‌ای را که در نمایش وجود داشت از دست داده است. به غیر از آن، لوکیشن تقریباً مشابه تصویر آن در سریال به نظر می رسد.

در فصل چهارم، یک توقف و به دنبال آن یک تیراندازی در کافه روبی در میسولا رخ می دهد.

عکس های کنار هم از کافه روبی در «Yellowstone»  و در زندگی واقعی

کافه روبی در میسولا درست مانند فیلم «یلوستون» به نظر می رسد.شبکه پارامونت، جردن پارکر ارب/اینسایدر

در فصل چهارم، جان داتون و گاوچران ریپ به کافه روبی می‌رسند و متوجه می‌شوند که دزدان این مکان را نگه داشته‌اند. یک تیراندازی پس از اینکه این دو به صورت مخفیانه از پشت سر می‌زنند و سارقان – و کلانتر – کشته می‌شوند، دنبال می‌شود.

وقتی کنار قاشق چرب قهوه بی ته و پشته ای از پنکیک دوغ ایستادم، کافه ای را یافتم که اساساً شبیه همتای خیالی خود به نظر می رسید. دکور یکسان بود، تا تخته سفیدی که غذاهای ویژه صبحانه و منوی دسر را نشان می داد.

Ruby’s نوعی غذای مشترک است که از یک غذاخوری شهر زادگاه انتظار می رود: دنج و صمیمی، و شلوغ حتی در صبح روز هفته. در واقع، یک پیشخدمت به من گفت که از زمان پخش اپیزود تفاوت فاحشی در حمایت دیده اند.

جان داتون برای پدر پدری جیمی یک استیک در کافه گلن واقع در فلورانس، مونتانا می خرد.

عکس‌های کنار هم نشان می‌دهند که کافه گلن در "Yellowstone"  و در زندگی واقعی

کافه گلن تقریباً شبیه به آنچه در «یلوستون» به تصویر کشیده شده است، به نظر می رسد.شبکه پارامونت، جردن پارکر ارب/اینسایدر

در فصل چهارم، جان داتون در کافه گلن با پدر بیولوژیکی جیمی، گرت، برخورد می کند. در این اپیزود، جان به گرت می‌گوید که از «بهترین ایالت سالزبری در مونتانا لذت ببرید، زیرا هرگز نمی‌دانید که آخرین وعده غذایی شما کدام خواهد بود».

من در گلن، واقع در فلورانس، یک شهر کوچک در 20 مایلی غرب جنوب میسولا توقف کردم. و در حالی که من استیک سفارش ندادم تا تقدیرنامه‌اش را تایید کنم، کافه شروع به فروش تی‌شرت‌هایی کرده است که شبیه تی‌شرت‌هایی هستند که در نمایشگاه پوشیده شده‌اند – بنابراین من یکی را با قیمت 30 دلار انتخاب کردم.

این کافه دقیقاً مانند آنچه در سریال به تصویر کشیده شده بود به نظر می رسد، با چند نفر از ناهارخوری ها که در حال خوردن صبحانه هستند. روی یک دیوار، گلن حتی قفسه ای از یادگاری های “Yellowstone” را به رخ می کشد: یک عکس قاب شده از کوین کاستنر که در بار نشسته است، و یک تی شرت کافه گلن قاب شده.

جان داتون در شروع فصل پنجم به عنوان فرماندار سوگند یاد کرد. اما مراسم تحلیف او در ساختمان کنگره ایالت مونتانا برگزار نمی شود. در واقع در دادگاه شهرستان میسولا فیلمبرداری شده است.

عکس‌های کنار هم، کاپیتول را در "Yellowstone"  و در زندگی واقعی

جان داتون در فصل پنجم به عنوان فرماندار سوگند یاد کرد – اما نه در ساختمان مرکزی اصلی ایالت.شبکه پارامونت، جردن پارکر ارب/اینسایدر

در فصل اول، دفتر فرماندار در داخل ساختمان واقعی پایتخت مونتانا تیراندازی می‌شود. با این حال، در فصل پنجم، «یلوستون» صحنه‌های فرمانداری خود را در دادگاه شهرستان میسولا – که فقط چند بلوک از دفتر صحرایی Livingston انجمن خیالی Livestock’s فاصله دارد، فیلمبرداری کرد.

در اولین قسمت از جدیدترین فصل، شاهد سوگند جان داتون در مقابل «کاپیتال» هستیم. قاب ها محکم هستند، بنابراین بومیان غیر مونتانا متوجه این اختلاف نمی شوند. اما آنچه می توانید ببینید – جلوی ساختمان – به زندگی واقعی دقیق است.

خانه فرماندار در فصل پنجم در عمارت دالی، خارج از همیلتون، مونتانا فیلمبرداری شده است.

عمارت فرماندار در «Yellowstone»  و محل فیلمبرداری در زندگی واقعی.

عمارت فرماندار در قسمت پایانی فصل پنجم “Yellowstone” در خارج از همیلتون، مونتانا فیلمبرداری می شود.شبکه پارامونت، جردن پارکر ارب/اینسایدر

در طول فصل آخر فصل پنجم، ما را به خانه فرماندار می برند، جایی که جان داتون در حال تماشای یک گزارش خبری درباره گرگ های کشته شده در زمین خود است.

این صحنه در عمارت دالی، ساختمانی خارج از همیلتون در دره بیتروت مونتانا فیلمبرداری شده است. این عمارت که در دهه 1800 ساخته شده است دارای 50 اتاق در مساحت 24000 فوت مربع است.

عمارت دالی اکنون به عنوان یک موزه عمل می کند – و خانه به سبک ویکتوریایی در زندگی واقعی همان چیزی است که در برنامه تلویزیونی دیده می شود.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع