سناتور جمهوری‌خواه کمترین علاقه ترامپ ممکن است دوباره زنده بماند

اگر مورکوفسکی گیج شده بود، فقط آن را به طور خلاصه نشان می داد. روی صحنه، تشیباکا بارها پیشنهاد کرد که رئیس فعلی فاقد نفوذ برای ارائه کامل برای آلاسکا است – به ویژه تأکید کرد که مورکوفسکی ریاست کمیته قدرتمند منابع طبیعی را ندارد.

مورکوفسکی در مصاحبه ای در حاشیه کنوانسیون آخر این هفته، این نگرانی را مطرح کرد که کشور زادگاه مشهور و مستقل و خاص او ممکن است به اندازه بقیه کشور قطبی شود.

با توجه به اینکه رابطه مک کانل با ترامپ و جناح MAGA در حال حاضر افتضاح است، تلاش همه جانبه او برای محافظت از مورکوفسکی، شکاف را حتی بیشتر می کند. کنتاکیایی همچنین به سرعت در میان نیروهای جمهوری‌خواه در آلاسکا که مدت‌هاست جمهوری‌خواهان فعلی را تحقیر می‌کردند، تبدیل به شخصیت غیر ارثی شده است.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

باکستر به Daily Beast گفت: «این واقعاً واقعاً ناامیدکننده است، زیرا باتلاق عمیق است. “جمهوری خواهان زیادی نیز در باتلاق هستند.”

سناتور مورکوفسکی: مجلس نمایندگان حق استیضاح ترامپ را داشت

مورکوفسکی در پاسخ به این سوال که آیا نگران است که دلارهای دولتی که در آلاسکا خرج می‌شود، اکثریت را در جاهای دیگر تحت تاثیر قرار دهد یا خیر، پاسخ ساده‌ای داشت: “میچ هیچ کاری را تصادفی انجام نمی‌دهد.”

تشیباکا، 43 ساله تندرو اول آمریکا و وکیل تحصیل کرده در هاروارد، هدف خود را با عزم و اراده یک دادستان اجرا کرد.

اوگارا در پاسخ به این سوال که آیا فکر می کند تعداد زیادی از رای دهندگان آلاسکا احساس مشابهی دارند یا خیر، پاسخی سریع داشت: بله. او گفت: «آلاسکا گنگ نیست.»

او گفت: «تصمیماتی در مورد اینکه صندوق رهبری او پول را کجا خرج می‌کند، گرفته می‌شود، و به نظر من، احتمالاً به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته‌اند، با هدفی مطلق تا پایان».

در نهایت ممکن است رهبر جمهوری‌خواه همان رابطه‌ای با مورکوفسکی داشته باشد که بسیاری از رای‌دهندگان آلاسکا دارند – که شاید بیش از هر چیز دیگری می‌تواند توضیح دهد که چرا او آماده بازگشت به واشنگتن برای شش سال دیگر است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

در حالی که تشیباکا به حمله به مورکوفسکی در هر کجا و به هر شکلی که بتواند متوسل شده است، مورکوفسکی یک متحد قدرتمند دارد که کارهای کثیف را برای او انجام می دهد: رهبر اقلیت سنا میچ مک کانل.

مانند بسیاری دیگر از جمهوری‌خواهان قبل از او، اگر آلاسکا سیستم انتخاباتی خود را تغییر نمی‌داد، ممکن بود مورکوفسکی با یک جنگجوی MAGA دیگر جایگزین شود.

لوران باکستر، یک مهندس عمران بازنشسته از انکوریج که در حضار کنوانسیون از تشیباکا حمایت می کرد، از تلاشی در حوزه حزب جمهوری خواه محلی خود برای محکوم کردن رسمی سناتور کنتاکی حمایت کرد. او به ویژه با توجه به اینکه SLF نامزدهای حزب جمهوریخواه را در ایالت های دیگر مانند آریزونا و نیوهمپشایر که شکست دادن دموکرات های فعلی می تواند جمهوری خواهان را به اکثریت بازگرداند، ناراحت شد.

بیل کلارک/CQ-Roll Call، Inc از طریق Getty Images

مورکوفسکی گفت: “شما افراد رسانه ای را دریافت می کنید که می گویند آثار منفی است، و این چیزی است که در اینجا می بینید.” من با افرادی صحبت کردم که واقعاً آرزو می کردند اینطور نباشد. کاش اینطور نبود احساس می‌کنم به عنوان یک نامزد، موظف هستم که به مردم بگویم چه کارهایی انجام داده‌ام و چه کارهایی را می‌خواهم انجام دهم، و سپس اجازه بدهم تصمیم بگیرند که آیا به این کار ادامه می‌دهیم یا نه.»

مورکوفسکی گفت: «دلیل اینکه من دیگر رئیس کمیته انرژی و منابع طبیعی نیستم این است که شش سال در آنجا بودم. و شش سال؟ خیلی خوب.”

دونالد ترامپ از رقیب همجنسگرا هراسی، «گرگ و میش» که از مورکوفسکی متنفر است حمایت می کند

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

شیباکای خشمگین پس از حضور در آنکوریج در روز شنبه به خبرنگاران گفت که مشارکت مک کانل در این مسابقه چیزی کمتر از «اساساً غیر آمریکایی» و «هتک حرمت مطلق دموکراسی» نیست.

در حالی که Tshibaka در حال اجرای یک کمپین سخت و تهاجمی است که به مبارزات حزبی متمایل می شود، مخاطبان آنها در آلاسکا ممکن است محدود باشد همانطور که به نظر می رسید در کنوانسیون بومی آلاسکا بود.

در واقع، مورکوفسکی در برنده شدن این پست شکست نخورده بود – او آنقدر این پست را حفظ کرد که بر اساس قوانین مجلس سنا، مجبور شد آن را رها کند.

او ادامه داد: «برای برخی از نامزدها، آنها احساس می‌کنند که مجموعه‌ای از بحث‌های حزبی وجود دارد که اگر جمهوری‌خواه هستید، این فیلمنامه است. و من فکر می کنم که ما شاهد برخی از این موارد در رویکرد کلی شیباکا هستیم.

اما مک‌کانل بهتر از هر کس دیگری می‌داند که مورکوفسکی، از نظر تاریخی، یکی از محتمل‌ترین سناتورهایی بوده است که خط حزبی را پشت سر گذاشته است. به گزارش پروپوبلیکا، وی در این جلسه کنگره با 332 رای یا 41 درصد از مواقع مخالف اکثریت جمهوریخواهان سنا رای داده است. در سال 2017، او در یکی از بزرگترین شکست های حرفه ای مک کانل – شکست لایحه لغو و جایگزینی اوباماکر – دست داشت.

اما مورکوفسکی در پاسخ به این سوال که آیا ترجیح می‌دهد تبلیغات اجرا نشوند، از پاسخ دادن خودداری کرد. او گفت: «من واقعاً آدم بدی هستم که در این مورد بپرسم. “شما احتمالا باید با تیم ارتباطی من صحبت کنید، زیرا من بسیار مشغول انجام کار روزانه و انجام تبلیغات هستم.” قابل توجه است که او همچنین از محتوای تبلیغات دفاع کرد. با این حال، می‌دانم که برخی از چیزهایی که SLF ارائه کرده است، ممکن است آنها را منفی بدانید، اما واقعی هستند.

دبرا اوگارا، وکیل دادگستری و بومی آلاسکا از شهر آلاسکا گفت: «حتی در مورد رأی‌هایی که او می‌گیرد و من با او موافق نیستم، من اطمینان دارم که او همه طرف‌ها را ارزیابی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که چه چیزی برای آلاسکا بهترین است.» پترزبورگ

پیروزی مورکوفسکی در ماه نوامبر، که از نظر خودی‌های سیاسی آلاسکا محتمل است، می‌تواند پیامدهایی داشته باشد که فراتر از مرزهای آخرین مرز طنین‌اندازی می‌کند و بر نبرد برای آینده جمهوری‌خواهان و آینده یکی از غیرمعمول‌ترین ایالت‌های آمریکا از نظر سیاسی تأثیر می‌گذارد. .

انکوریج، آلاسکا—زمانی که سیاستمداران آلاسکا در هر فصل انتخاباتی با وظیفه‌شناسی به کنوانسیون سالانه بومیان آلاسکا می‌روند، به شادی می‌آیند، سلفی می‌گیرند و احوالپرسی‌های لرزان یوپیک و اینوپیاک خود را به جمعیتی قدردان می‌فرستند.

در ماه نوامبر، رأی دهندگان سه نامزد سنا – مورکوفسکی، تشیباکا و یک دموکرات، پت چسبرو – را به ترتیب اولویت رتبه بندی می کنند و در صورتی که هیچ نامزدی اکثریت حمایت را در رای گیری اولیه نداشته باشد، گزینه دوم آنها رای خود را به دست می آورد.

اما دلیل دیگری که مورکوفسکی برای برنده شدن مورد علاقه است، ابعادی از دسیسه و اهمیت را برای معنای رقابت برای آینده حزب جمهوری‌خواه اضافه می‌کند – و این برای سناتور قدیمی بسیار ناراحت‌کننده‌تر است.

بیل کلارک/CQ-Roll Call، Inc از طریق Getty Images

او پیش از جمعیتی پر از جمعیت، صورت‌حساب زیرساختی یک تریلیون دلاری را که مورکوفسکی به نوشتن آن کمک کرد، به‌عنوان یک غارتگر ناقص و مرگبار یاد کرد. او استفاده از «صدای آلاسکا» را برای «فشار دادن نامزدهای رادیکال و کنترل اسلحه با پرچم قرمز»، به آرای اخیر مورکوفسکی در سنا محکوم کرد. و او فقط اظهار داشت که مورکوفسکی توسط منافع خاص و “پول سیاه” خریداری و پرداخت شده است.

مک کانل از طریق PAC صندوق رهبری سنا، 6 میلیون دلار خرج می کند تا آلاسکا را با تبلیغات حمله به شیباکا در سوابق اخلاقی خود پوشش دهد. در حالی که تشیباکا مقدار قابل توجهی پول برای کمپین خود جمع آوری کرده است، از کمک بیرونی اندکی برخوردار است و در امواج تلویزیونی محلی به شدت مورد حمله قرار می گیرد، جایی که تبلیغاتی که به او حمله می کنند در همه جا وجود دارد.

در همین حال، تشیباکا از دخالت مک کانل برای ایجاد تردید در شهرت مورکوفسکی به عنوان یک متفکر مستقل استفاده کرده است. او تفکر خود را به خبرنگاران اینگونه توصیف کرد: “مورکوفسکی رای است که می توانم آن را کنترل کنم، او کسی است که می توانم این طرف و آن طرف حرکت کنم.”

به عنوان بازتابی از وضعیت مسابقه بین مورکوفسکی و شیباکا، نمایشگر در واقع بسیار خوب بود.

در حالی که سه هفته تا روز انتخابات باقی مانده است، مورکوفسکی – میانه‌روی معامله‌گری که میل به ناامیدی هر دو حزب دارد و تمرکز بی‌وقفه‌ای روی آلاسکا دارد – برای تثبیت شهرت خود به‌عنوان بازمانده سیاسی نهایی ایالتش مورد علاقه است.

مورکوفسکی در پاسخ به این سوال که درباره رگبار بی امان تبلیغات منفی چه فکر می کند، در پاسخ هایش دقت کرد. این تا حدی به این دلیل است که ارسال هر نوع پیام صریح به یک ابر PAC برای یک نامزد غیرقانونی است. اما این نیز به این دلیل است که آنها کمپین هشیارانه و مبتنی بر مسائل را که خود مورکوفسکی در تلاش است اجرا کند، تضعیف کردند.

مورکوفسکی گفت: «این زمان‌های حزبی‌تر است، در این شکی نیست. هر چقدر که من دوست دارم فکر کنم که آلاسکا جایی است که می‌توانیم با چیزهایی که در 48 پایین‌تر می‌گذرد عایق شویم، زیرا از نظر جغرافیایی ما به آنجا متصل نیستیم…. ما بخشی از آن هستیم و سیاست ما نیز بخشی از آن است.»

گروه دو حزبی از سناتورهای زن، پوشش NYT از مد سینما را محکوم کردند

در آن صف، جمعیت بسیار حامی مورکوفسکی با تشویق و تشویق به راه افتادند.

مورکوفسکی پس از دو دهه ریاست جمهوری خواهان آلاسکا، ذخایر زیادی از سوء نیت ایجاد کرده است. شیباکا ممکن است شرط بندی کرده باشد که پس از رای سناتور به استیضاح دونالد ترامپ در 6 ژانویه، توانایی طولانی مدت او برای سرپیچی از سیاست حزبی و کنار آمدن با آن تمام شده است.

برای سال 2022، ایالت انتخابات مقدماتی بسته حزب را کنار گذاشت، ساختاری که احتمالاً مورکوفسکی را محکوم می کرد. در انتخابات مقدماتی آزاد آگوست، او با 45 درصد آرا در مقابل تشیباکا 38 درصد، مقام اول را کسب کرد.

این سیستم که رای‌دهی انتخابی رتبه‌بندی شده نامیده می‌شود، نمی‌تواند برای مورکوفسکی، که از چالش‌ها پس از چالش‌ها در آلاسکا با به دست آوردن طیف متنوعی از رای‌دهندگان جان سالم به در برده است، مطلوب‌تر باشد. این تغییرات دلیل بزرگی است که چرا بسیاری از افراد داخلی از مورکوفسکی انتظار دارند تا از چالش پرشور تشیباکا جلوگیری کند.

مورکوفسکی نقش حیاتی این اصلاحات را در اجازه دادن به او برای رقابت شدیدی که دارد تصدیق می کند. او به دیلی بیست گفت: «من همیشه سازنده ائتلاف بوده ام. در هر کمپینی که من بخشی از آن بوده‌ام، این موضوع به این موضوع مربوط می‌شود که چگونه جامعه خود را در اینجا گسترش دهیم – نه اینکه فقط به یک پایگاه حزبی رسیدگی کنیم.»

اما روز شنبه، کلی تشیباکا، نامزد جمهوری خواه، با یک هدف به مجمع نامزدهای سنای آمریکا آمد: پرتاب هر مشت ممکن به سمت سناتور لیزا مورکوفسکی.

سناتور جمهوری خواه از «هماهنگی کامل» مک کانل با کاخ سفید «آشفت» شد