رئیس جمهور آفریقای جنوبی مرگ 21 نوجوان در میخانه را محکوم کرد

هرچه امروز گفتند، امروز تمام می شود. اینها وعده هایی است که آنها همیشه می دهند، به ویژه رئیس جمهور ما. این آخرین روزی است که ما آنها را می بینیم.”

نتومبیزونکه مگانگالا، عمه سینوتاندو مگانگالا 17 ساله که در این تراژدی جان باخت، گفت که خانواده سرانجام مرگ او را پذیرفته اند.

دو ردیف تابوت در مقابل رامافوزا نمادی از زندگی از دست رفته جوانان بود.

ما هنوز نمی دانیم دقیقا چه چیزی فرزندانمان را کشته است. اما ما می دانیم که در آن شب و احتمالاً شب های زیادی قبل از آن قانون نقض شد.

رئیس جمهور گفت: «ما نسل آینده خود را در اثر معضل مشروب خواری زیر سن قانونی از دست می دهیم.

ساکنان محلی در مورد تماس های رامافوزا و دیگر مقامات برای اقدام موثر برای جلوگیری از فروش الکل به جوانان تردید داشتند.

بوئی گفت: «همه اینجا از اتفاقی که افتاده آسیب دیده‌اند، اما ما همچنان به دنبال پاسخی برای آنچه برای فرزندانمان آمده است هستیم.

“راستش، ما آرزو داشتیم که او فقط از در عبور کند. ما واقعاً آن را باور نکردیم، مثل اینکه در حال انکار بودیم،” مگانگالا گفت.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث مرگ این کودکان 13 ساله شد که اجساد آنها در میخانه انیوبنی پیدا شد. مقامات گفتند که آنها در آفریقای جنوبی کمتر از 18 سال برای نوشیدن شراب بودند. آسیب شناسان در حال بررسی علت مرگ از نمونه خون هستند. پلیس گفت که ازدحام جمعیت منتفی است زیرا بدن قربانیان جراحات جدی نشان نداده است.

من شنیده ام که برخی می گویند من کاری ندارم که به اینجا به پارک منظره بیایم. رامافوزا در جمع حاضران گفت: برخی گفته اند که من مشکلات بزرگتری برای رفع آنها دارم. اما من از آنها می پرسم چه چیزی در این کشور و روی این زمین مهمتر از جان فرزندان ماست؟

در حالی که 19 تابوت در چادر بزرگی که در آن مراسم در شهرک Scenery Park در شرق لندن برگزار می شد، توسط یک گروه کر بزرگ سرودهای سوگواری خوانده شد. دو خانواده تشییع جنازه‌های خصوصی داشتند و سازمان‌دهندگان خدمات گفتند که صندوق‌های نمایش داده شده به احترام خواسته‌های برخی خانواده‌ها خالی است. آنها گفتند که این کودکان قرار است اواخر روز چهارشنبه و در روزهای آینده در گورستان های مختلف به خاک سپرده شوند.

رامافوسا گفت: «امروز برای 21 جوانی که در این فاجعه جان باختند اشک تلخ ریختیم. این بچه ها نباید می مردند. در صورت رعایت قانون می شد از مرگ آنها جلوگیری کرد.»

خیمه به اندازه ظرفیت پر شده بود و عزاداران زیادی بیرون نشستند.

من خوشحالم که آن پدر و مادر امروز اینجا بودند. و خیلی ها گفتند که میخانه داران که پدر و مادر هم هستند باید با امتناع از فروش مشروب به آنها کمک کنند.”



منبع

والدین دیگری که تحت تأثیر قرار نگرفته بودند، ما را سرزنش می کردند و می گفتند ما کنترلی بر فرزندان خود نداریم. اما اکنون مشخص است که این کودکان به حرف ما گوش نمی دهند.»

او گفت: “اما دیدن تابوت با عکس او روی آن، دردناک بود و به ما کمک کرد تا او را آزاد کنیم.”

او گفت اگرچه بسیاری از مردم والدین را در هنگام مرگ مقصر می‌دانستند، اما اکنون مشخص است که بسیاری از نوجوانان بدون رضایت والدین خود در این مراسم شرکت کرده‌اند.

رامافوسا در حالی که با چالش‌های متعددی از جمله قطعی برق طولانی‌مدت در آفریقای جنوبی، اتهامات گسترده فساد و سوالاتی در مورد مقادیر زیادی پول نقد پنهان شده در اثاثیه مزرعه بازی‌اش پنهان شده بود، این مداحی را انجام داد.

او گفت: «باید تقصیر را به پای کسانی انداخت که با زیر پا گذاشتن قانون و فروش مشروبات الکلی، از رویاها و زندگی جوانان آفریقای جنوبی پول در می آورند.

شرق لندن، آفریقای جنوبی (AP) – سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی چهارشنبه گفت که مرگ 21 نوجوان در یک تراژدی کلوپ شبانه یک جنایت است و مقامات آفریقای جنوبی باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از فروش غیرقانونی الکل به جوانان افزایش دهند.