نقطه عطف بزرگ پوتین در جنگ بالاخره می تواند به اینجا برسد

و در روزهای آینده، نیروهای روسیه ممکن است توجه خود را به مناطق دیگر در شرق اوکراین، از جمله در همسایه دونتسک، معطوف کنند.

پوتین پال اشاره تهدید آمیزی کرد: “پاکسازی” برای اروپا در راه است

با توجه به اینکه روسیه به احتمال زیاد در لوهانسک متوقف نخواهد شد، این یک تحول نگران کننده است. یک سفیر ایالات متحده به دیلی بیست گفت: ارزیابی کنونی ایالات متحده این است که روسیه همچنان برنامه های خود را برای تصرف تمام اوکراین، نه فقط مناطق شرقی اوکراین، حفظ می کند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

به گفته مایکل کوفمن، مدیر برنامه تحقیقاتی برنامه مطالعات روسیه در CNA، یک سازمان تحقیقاتی امنیت ملی، این به این معنی نیست که روسیه به سمت پیروزی سواحل خواهد رفت.

بر خلاف مراحل قبلی جنگ، روسیه احتمالاً به هماهنگی مؤثر معقولی بین حداقل دو گروه از نیروها دست یافته است، گروه مرکزی که احتمالاً توسط ژنرال سرهنگ الکساندر لاپین فرماندهی می شود و گروه جنوبی احتمالاً تحت فرماندهی ژنرال اخیراً منصوب شده سرگئی سوروویکین. وضعیت های ارزیابی

موفقیت روسیه در لوهانسک تصادفی نبود. در حالی که نیروهای روسی برای ماه‌ها درگیر گام‌های اشتباه قبلی در جنگ بوده‌اند، نیروهای روسی در اجرای طرح‌های جنگی خود و عملیات بین تیم‌ها بهتر شده‌اند. بر اساس ارزیابی اطلاعاتی، پوتین احتمالاً به هماهنگی مؤثر بین دو گروه اصلی جنگی در دونباس دست یافته است.

و اگرچه روسیه ممکن است در آستانه تصرف بیشتر دونباس باشد، پیروزی در لوهانسک به تنهایی می‌تواند هدفی را دنبال کند که ربطی به تصرف قلمرو بیشتر ندارد: پوتین اکنون پیامی دارد که می‌تواند در داخل کشور درباره موفقیت‌هایی که در این منطقه به دست آورده است، سخن بگوید. به اصطلاح “عملیات نظامی ویژه” که او مدعی شد روسیه برای کمک به شرق اوکراین از جمله لوهانسک انجام داده است.

تماشا کنید: روسیه به مرکز خرید اوکراین با بیش از 1000 موشک شلیک کرد

پوتین از نیروهای روسیه خواست که «همانطور که در لوهانسک اتفاق افتاد» در منطقه ادامه دهند و گفت: «باید وظایف خود را طبق برنامه‌های مصوب قبلی انجام دهند».

کوفمن گفت برای روسیه و اوکراین، نبرد برای لوهانسک پایان نیست.

کوفمن گفت: “نبرد برای سورودونسک و لیسیچانسک ممکن است به پایان رسیده باشد، اما ما در حال حاضر در نبردی هستیم که در نهایت برای اسلوویانسک و کراماتورسک خواهد بود، و سوال بزرگ این است که آیا ارتش روسیه می تواند آن شهرها را تصرف کند یا نه.” گفت.

«تسخیر نسبتاً سریع لیسیچانسک توسط روسیه، کنترل خود را تقریباً بر تمام قلمرو استان لوهانسک گسترش می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد تا ادعای پیشرفت اساسی در برابر هدف سیاسی که به عنوان هدف فوری جنگ، یعنی «آزادسازی» دونباس ارائه کرده بود، داشته باشد. وزارت دفاع روز سه شنبه اعلام کرد.

در حالی که مقامات اوکراینی ابتدا انکار کردند که لیسیچانسک، یکی از آخرین سنگرها در لوهانسک شرق اوکراین را از دست داده اند، نیروهای اوکراینی روز یکشنبه تایید کردند که از این منطقه عقب نشینی کرده اند. نیروهای روسیه یکشنبه کنترل را به دست گرفتند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه اعلام پیروزی کرد.

به گفته ستاد کل اوکراین، نیروهای روسیه در حال حاضر بر سیورسک، فدوریوکا و باخموت در منطقه دونتسک متمرکز شده اند. به گفته این منطقه، تنها در چند روز گذشته، نیروهای روسیه بر چندین شهر و مناطقی که منطقه دونتسک و همچنین دنیپروپتروفسک و مناطق میکولایف، سومی، خارکف، زاپوریژژیا، خرسون، چرنیهیو و خملنیتسکی را بمباران می‌کنند، متمرکز شده‌اند. ادارات نظامی

این تغییر رویکرد نیروهای روسی به نبرد در شرق اوکراین می‌تواند نشانه‌های اولیه یک مرحله کاملاً جدید و نگران‌کننده در جنگ ویرانگر روسیه در اوکراین باشد.

این یک زمان حیاتی برای ارتش اوکراین است، زیرا این چند ماه است که در طی آن مهمات توپخانه بسیار کم است، آنها در تلاش برای انتقال به سیستم های غربی هستند. آنها هنوز تعداد زیادی از آنها را ندارند، یا آنها را به طور کامل مستقر نکرده اند و هنوز در حال آموزش روی آنها هستند. «این مرحله کنونی عمدتاً برای بقای اوکراین و تلاش برای پس گرفتن مناطقی که می توانند در میدان نبرد هستند، است. چیزی که مردم واقعاً ندیده‌اند که اوکراین می‌تواند با یک ارتش تا حدودی سرمایه‌گذاری‌شده و بهره‌مندی از سلاح‌های غربی چه کاری انجام دهد.»

این یک دنیای متفاوت از جنگ چهار ماهه قبلی است که در طی آن نیروهای روسی به خوبی هماهنگ نشده اند، در تدارکات و برنامه ریزی خود دچار تزلزل شده اند و فعالانه سعی در خرابکاری در نقشه های حمله خود داشته اند تا اینکه مانند یک جنگنده نفتی خوب بجنگند. دستگاه.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

به گفته مؤسسه مطالعات جنگ، پوتین دستور توقف عملیاتی برای نیروهای روسیه در منطقه را صادر کرده است و مقامات اوکراینی گفتند که آنها تردید دارند که پیروزی لوهانسک به این معنی باشد که روسیه در مسیر پیروزی در جنگ است.

به گزارش رویترز، سرهی هایدی، فرماندار منطقه لوهانسک گفت: «این خیلی دردناک است، اما در جنگ شکست نمی خورد».

ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد: در جهت باخموت، دشمن نیروهای ما را در مناطق شهرک های کودما، پوکروفسکه، زایتسو، زالیزنه و نووسلیوکا با خمپاره، توپخانه و راکت گلوله باران کرد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

پیش از این، پوتین با رهبری نظامی برای جشن گرفتن یک “پیروزی بزرگ” ملاقات کرد و به سرلشکر اسدولا آباچف و سرهنگ ژنرال الکساندر لاپین برای تصرف لوهانسک جوایز “قهرمان روسیه” اعطا کرد.

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

بر اساس ارزیابی اطلاعاتی بریتانیا که روز سه‌شنبه منتشر شد، نیروهای روسیه در آخر هفته یک منطقه کلیدی در شرق اوکراین را تصرف کردند، تا حدی به لطف مسکو که هماهنگی و برنامه‌ریزی جنگی خود را افزایش داده است.