دولت بایدن قصد دارد تانک های جنگی را برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه بفرستد

پنتاگون با استناد به تعمیر و نگهداری سنگین آنها و همچنین نیاز آنها به سوخت جت برای موتور خود، در برابر ارسال این تانک ها مقاومت کرده است. تانک لئوپارد آلمان که چندین متحد اروپایی از آن استفاده می‌کنند، با سوخت دیزلی کار می‌کند که منبع آن آسان‌تر است.

آبرامز کشنده، سریع و به شدت زره پوش است. آبرامز با وزن حدود 70 تن دارای یک توپ 120 میلی متری و مسلسل کالیبر 50 است. آبرامز در طول جنگ سرد توسعه یافت و اولین تانک در سال 1980 به ارتش تحویل شد. آنها برای اولین بار در سال 1991 نبرد را در طی عملیات طوفان صحرا در عراق مشاهده کردند.

تانک اوکراین

سرتیپ نیروی هوایی گفت: «در حال حاضر هیچ اطلاعیه‌ای برای ارائه ندارم. ژنرال پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت. او تانک آبرامز را بسیار توانا اما بسیار پیچیده توصیف کرد.

واشنگتن – دولت بایدن قصد دارد بیش از 30 تانک جنگی خط مقدم خود را به اوکراین بفرستد، اقدامی که به منظور رفع بی میلی آلمان برای تامین تانک اصلی جنگی خود است. به گفته یک مقام آمریکایی، برای تقویت نیروهای اوکراینی در حال نبرد با روسیه.

تانک اوکراین

بعدازظهر سه شنبه، مقامات پنتاگون از تایید این تصمیم خودداری کردند.

یک گزارش ارتش به نقل از سرویس تحقیقاتی اشاره می کند که خدمه تانک آبرامز گفته اند که “تانک های T-72 عراقی را با کمترین آسیب از پیش رو هدف قرار داده اند. در واقع، دشمن هیچ تانک آبرامز را در طول جنگ خلیج فارس منهدم نکرده است.”

این مقام که مجاز به صحبت علنی در مورد این طرح نیست، گفت: طرح فعلی پنتاگون ارسال 31 تانک ام-1 آبرامز و 8 خودرو برای بازیابی افراد آسیب دیده در جنگ است. تصمیم دولت بایدن برای ارسال تانک ها ابتدا توسط وال استریت ژورنال گزارش شد.

دولت بایدن از زمان تهاجم روسیه در فوریه 2022 تاکنون 27 میلیارد دلار به اوکراین کمک نظامی ارسال کرده است. تانک ها و نفربرهای زرهی که اکنون در اختیار اوکراین قرار می گیرند، همان تانک هایی هستند که توسط سربازان خط مقدم ارتش ایالات متحده اداره می شوند.

با این حال، آلمان از پنتاگون خواسته بود تا قبل از ارسال تانک‌های لئوپارد 2 خود، تانک‌های خود را متعهد کند و به سایر کشورهایی که این تانک را اداره می‌کنند اجازه دهد تا آنها را در اختیار اوکراین قرار دهند.

هفته گذشته، ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده حامی اوکراین نتوانست با آلمان برای تامین تانک های لئوپارد خود به توافق برسد. همچنین هفته گذشته، پنتاگون جدیدترین بسته کمک نظامی خود را به ارزش 2.5 میلیارد دلار نفربر زرهی، مهمات و سایر کمک ها اعلام کرد.

تانک‌های مدرن و توانا برای توانایی اوکراین برای مقاومت در برابر حمله بهاری مورد انتظار توسط نیروهای روسیه و کمک به اوکراینی‌ها برای بازپس‌گیری بخش‌هایی از کشورشان که در جریان تهاجم به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تصرف شده بودند، حیاتی تلقی می‌شوند. اوکراینی ها تانک های دوران روسیه و شوروی را اداره می کنند. تانک های غربی وسایل نقلیه ای را در اختیار آنها می گذارند که قدرت شلیک، تحرک و زره بیشتری دارند.

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پنتاگون تانک‌های جنگی را برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه می‌فرستد.



منبع

بر اساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره، این تانک “کشنده بود، زیرا خدمه گفتند تفنگ 120 میلی‌متری آن دقیق و مهمات آن در برابر انواع زره‌های عراقی کشنده است. ناظران ارتش دقت بالای این تفنگ را به مناظر برتر و بالا نسبت می‌دهند. سطح آمادگی تانک و آموزش سربازان. آبرامز در میدان جنگ نیز به خوبی زنده ماند.