در روز دوم انتخابات رئیس مجلس نمایندگان چه انتظاری داریم؟

چرا بلندگو وجود ندارد؟

آیا قبلاً این اتفاق افتاده است؟

این برای اتاق به چه معناست؟

مذاکرات تا دوشنبه شب ادامه داشت تا اینکه اعضای حزب فوق محافظه کار آزادی پیشنهاد نهایی خود را به مک کارتی ارائه کردند که شامل درخواست هایی برای تعیین تکالیف کمیته در ازای رای آنها بود.

مک کارتی در اوایل روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «در دو ماه گذشته، ما به‌عنوان یک کنفرانس کلی با هم کار کردیم تا قوانینی را ایجاد کنیم که همه اعضا را توانمند می‌سازد، اما ما اعضای خاصی را نسبت به دیگران توانمند نمی‌سازیم».

___

آخرین باری که مجلس در اولین رای گیری رئیس مجلس را انتخاب نکرد، سال 1923 بود که انتخابات به 9 رای کشانده شد.

واشنگتن (AP) – روزی که انتظار می رفت برای جمهوری خواهان مجلس اکثریت روز پیروزی باشد، روز سه شنبه به هرج و مرج تبدیل شد، زیرا درگیری بین حزبی بر سر اینکه چه کسی باید آنها را در سلطنت جدید رهبری کند، بدون سخنران در تریبون پایان یافت.

مخالفت 20 قانونگذار، از جمله برخی از محافظه‌کارترین اعضای اتاق، با ریاست مک کارتی، توانایی مجلس را برای شروع کارش ناتوان کرد و ادای سوگند تشریفاتی صدها عضو بازگشته و دانشجویان سال اول را به تأخیر انداخت.

مک کارتی با نیاز به 218 رای در مجلس نمایندگان، تنها 203 رای در دو دور اول رای گیری در روز اول به دست آورد – حتی کمتر از حکیم جفریس دموکرات در مجلس تحت کنترل حزب جمهوریخواه – و با 202 رای در دور سوم، وضعیت بدتری داشت.

در آن زمان، جمهوری‌خواهان با وجود از دست دادن 77 کرسی، اکثریت را به دست آورده بودند، و اختلاف آنها نسبت به دموکرات‌ها از 171 به تنها 18 کرسی کاهش یافت. نامزدها، از جمله یک دموکرات، در طول فراخوان نامزدی رای دریافت کردند.

آنچه که باید بدانیم در حالی که مجلس به روز دوم انتخابات رئیس مجلس می رود:

اگر مک کارتی دوباره در روز چهارشنبه کوتاه بیاید، منشی رای فراخوانی را تکرار خواهد کرد تا زمانی که بتواند اکثریت را به دست آورد یا پیشنهادی برای تعویق جلسه تصویب شود.

___

مک کارتی از تعهد خودداری کرد و گفت که به اندازه کافی برای راضی کردن قانونگذاران پیش رفته است.

مجلس نمایندگان قرار است ظهر روز چهارشنبه دور دیگری از رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس را آغاز کند. هنگامی که مجلس به حد نصاب رسید – یعنی حداقل تعداد اعضا برای ادامه کار – سخنران نامزد هر حزب توسط رهبران مربوطه قبل از رای گیری اسمی برای انتخاب رئیس جدید با صدای بلند خوانده می شود.

ادای سوگند اعضا، نامگذاری روسای کمیته ها، شرکت در جلسات دادگاه و آغاز تحقیقات نظارتی، همگی تا انتخاب رئیس مجلس و سوگند یاد کردن به تعویق خواهند افتاد.

___

مطمئناً، هیچ یک از آنها به اکثریت آرا نرسیدند، اما همین کافی بود تا از حمایت مک کارتی، که با اکثریت 222 بر 213، نمی تواند بیش از یک مشت آرا را از دست بدهد، کم شود.

قانونگذاران حزب جمهوری خواه روز چهارشنبه یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا با وجود عدم اطمینان در مورد چگونگی بازگشت مک کارتی پس از تبدیل شدن به اولین نامزد رئیس مجلس نمایندگان در 100 سال اخیر که نتوانست با اکثریت حزب خود، رئیس مجلس را انتخاب کنند.

این منجر به یک سری رای گیری در طول سه روز قبل از اینکه نیکلاس لانگورث، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان در ایالت اوهایو، یک جلسه اضطراری با مخالفان برگزار کند، انجامید. نگرانی آنها، مشابه آنچه که علیه مک کارتی صادر شد، در مورد یک سری تغییرات قوانین بود که معتقد بودند مستحق رسیدگی عادلانه است. لانگ ورث متعهد شد و روز بعد ژیلت 215 رای لازم را به دست آورد تا رئیس مجلس بماند.

در نتیجه، آن اعضا و بیش از ده ها نفر دیگر آشکارا با او در زمین مخالفت کردند.

دان بیکن، نماینده R-Neb، گفت: «توجه باید روی این 19 – اکنون 20 نفر – باشد که کار کنگره را که ما برای انجام آن انتخاب شدیم متوقف می کنند. “این روی آنهاست.”

نامزدی که رئیس مجلس شود به اکثریت آرای اعضای مجلس که در آن حضور دارند و رای می دهند نیاز دارد. هر قانونگزاری که “حضور” رای می دهد، مجموع کل مورد نیاز برای رسیدن به اکثریت را کاهش می دهد.

گروه کر فزاینده ای از مخالفان ماه ها هشدار می دادند که جمهوری خواه کالیفرنیا رای لازم برای برنده شدن منصب تعیین شده توسط قانون اساسی را ندارد و این امر او را در ردیف دوم ریاست جمهوری قرار می دهد. در پاسخ، مک کارتی به طور بی پایان با اعضا، از جمله نمایندگان اندی بیگز، اسکات پری و مت گاتز مذاکره کرد تا حمایت آنها را جلب کند.

گیتز روز سه‌شنبه هنگام معرفی اردن گفت: «من با استعدادترین و سخت‌کوش‌ترین عضو کنفرانس جمهوری‌خواهان را نامزد می‌کنم، که به تازگی یک سخنرانی با دید بیشتری که تاکنون از گزینه‌های جایگزین شنیده‌ایم ایراد کرده است».

چگونه حل خواهد شد؟

لیزا ماسکارو، نویسنده آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

___

روز سه شنبه، جمهوری خواهان مخالف مک کارتی تعداد زیادی نامزد دیگر از جمله بیگز، نماینده جیم جردن از اوهایو و حتی نماینده سابق لی زلدین از نیویورک را نامزد کردند.

___

بدون سخنران، مجلس نمی تواند به طور کامل تشکیل شود، زیرا این شخص به طور مؤثر به عنوان رئیس اتاق و رئیس اداری مؤسسه عمل می کند.

هنوز مشخص نیست که آیا مک کارتی و چه زمانی از آستانه رسیدن به عنوان رئیس بعدی مجلس می گذرد. تعداد فعلی جمهوری خواهانی که قول حمایت از سایر نامزدها را داده اند 20 نفر است و برخی گمان می کنند که این لیست افزایش یابد.

جمهوری خواهان پس از اینکه کوین مک کارتی نتوانست بر مخالفت جناح راست حزب خود پس از یک سری رای گیری ساعت ها در اولین روز کنگره جدید غلبه کند، نتوانست رئیس مجلس را انتخاب کند.