روسیه می گوید که سربازان این کشور در حمله ویرانگر HIMARS کشته شدند زیرا برخی از سربازان از تلفن همراه استفاده می کردند و مکان خود را فاش می کردند.

نمایندگان کرملین بلافاصله به درخواست اینسایدر برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

روسیه اعلام کرد که در حمله HIMARS اوکراین در منطقه دونتسک اشغالی در اوکراین ده ها سرباز این کشور کشته شدند.

  • وزارت دفاع روسیه می‌گوید تعداد زیادی از سربازان این کشور در حمله اخیر اوکراین در منطقه دونتسک کشته شدند، زیرا سربازان از تلفن‌های همراه استفاده می‌کردند و مکان خود را اعلام کردند.

    یک مقام اوکراینی به تایمز گفت: «ما به سخنان سربازان روسی گوش دادیم که وحشت زده بودند و با دوستان و بستگان خود تماس گرفتند. آنها از تلفن های معمولی برای تصمیم گیری در مورد حرکات بعدی خود استفاده کردند.»

    به گفته روس‌ها، این سیگنال‌های تلفن همراه مکان سربازان خود را نشان می‌دهد.

  • روس ها می گویند 89 سرباز کشته شدند و سربازان خود را به استفاده از تلفن های همراه مقصر می دانند.

  • اما در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه در کانال تلگرامی وزارت دفاع منتشر شد، روس‌ها سربازان خود را متهم کردند که «به دشمن اجازه داده‌اند تا محل استقرار پرسنل نظامی را برای حمله موشکی تعیین کرده و مختصات آنها را تعیین کنند».

    تحقیقات نیویورک تایمز که ماه گذشته منتشر شد، نشان داد که نیروهای اوکراینی در تماس‌های دیوانه‌وار از شماره‌های خارجی اطلاعاتی را کشف کرده و از آن‌ها برای مشخص کردن محل استقرار نیروهای روسی استفاده کردند.

    ارتش اوکراین تعداد بیشتری از تلفات روسیه در این حمله را گزارش کرده است – حدود 400 نفر – اما این رقم به طور مستقل تأیید نشده است.

    یک ساختمان آسیب دیده در منطقه دونتسک، شرق اوکراین، در 2 ژانویه 2023.سمیر الدومی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

    • روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که 63 سرباز این کشور در حمله سال نو میلادی توسط نیروهای اوکراینی کشته شده اند. بیانیه وزارت دفاع در تلگرام از تعداد کشته شدگان بعدی 89 نفر خبر داد.

      مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    استفاده از تلفن همراه در میدان جنگ توسط سربازان روسی به خطری برای سربازان روسی تبدیل شده است. اما این یک موهبت برای اوکراین است که از زمان شروع جنگ از تماس های رهگیری شده برای یافتن نیروهای روسی استفاده کرده است.

    در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «پیش از این بدیهی است که دلیل اصلی این اتفاق روشن کردن و استفاده گسترده – بر خلاف ممنوعیت – توسط پرسنل تلفن های همراه در منطقه قابل دسترسی از سلاح های دشمن بود.

    یک ساختمان آجری قهوه ای تبدیل به آوار شد

    در شب سال نو میلادی، نیروهای روسی در شهر ماکییوکا اوکراین تحت اشغال روسیه مورد حمله قرار گرفتند. روس ها می گویند که توسط نیروهای اوکراینی مجهز به پرتابگرهای سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) مورد اصابت قرار گرفتند.