در حالی که کره شمالی قدرت نظامی خود را افزایش می دهد، برخی از بهترین زیردریایی های کره جنوبی ممکن است کنار گذاشته شوند.

در حالی که نقص ها جدی هستند، این موضوع ممکن است تعادل استراتژیک در شبه جزیره را تغییر ندهد.

هواپیماها به ویژه برای نابودی سایت های هسته ای کره شمالی، استقرار توپخانه و حتی حملات سر بریدن علیه رهبران کره شمالی کلید خواهند بود.

اولین موشک بالستیک کره جنوبی که از زیردریایی پرتاب شد در 15 سپتامبر 2021 آزمایش شد.وزارت دفاع کره جنوبی از طریق AP

در حالی که کره شمالی در تلاش برای ارعاب کره جنوبی، موشک های گسترده ای را پرتاب می کند، ناوگان زیردریایی کره جنوبی تا حدی به دلیل نقص های مکانیکی فلج شده است.

کره جنوبی دارای 19 فروند دیزل برقی، از جمله 9 قایق کلاس چانگ بوگو، که بر اساس نوع 209 آلمان ساخته شده اند، مجهز به اژدر (برخی دارای موشک های ضد کشتی هارپون هستند)، و همچنین 9 قایق سون وون ایل مسلح است. با موشک های کروز حمله زمینی Hae Sung III.

موشک بالستیک کره جنوبی که از زیردریایی پرتاب شده است

مشکلات فرعی کره جنوبی در حالی رخ می دهد که کره شمالی همچنان به تهدیدات در مورد تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی ادامه می دهد که پیونگ یانگ ادعا می کند تمرینی برای تهاجم است.

زیردریایی کلاس سون وون ایل کره جنوبی ROKS Shin Dol-seok در 24 سپتامبر وارد بندر آپرا گوام می شود.نیروی دریایی ایالات متحده / MCS2 جاشوا ام. تولبرت

طبق گزارشی که شین به مونتاژ ارائه کرده است، نقص هایی در کابل های ماژول اینورتر در هفت زیرمجموعه کلاس Son Won-il مشاهده شد. به گزارش ناوال نیوز، دو مورد دیگر دارای نقص های “عملکردی” در خود ماژول های اینورتر بودند.

مایکل پک یک نویسنده دفاعی است که آثارش در فوربس، دیفنس نیوز، مجله فارین پالیسی و سایر نشریات منتشر شده است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم سیاسی است. او را دنبال کنید توییتر و لینکدین

به همان اندازه مهم، زیرساخت‌های کره جنوبی مجهز به موشک‌های بالستیک و کروز که بی‌صدا در کمین شبه‌جزیره هستند، به این معنی است که کره جنوبی حتی اگر یک حمله غافلگیرکننده ویرانگر را انجام دهد، توانایی تلافی‌جویانه را حفظ خواهد کرد.

زیردریایی نیروی دریایی کره جنوبی

یون بونگ‌گیل زیرزمینی کلاس سون وون ایل کره جنوبی در ژوئن 2019 به پایگاه دریایی گوام می‌رسد.نیروی دریایی ایالات متحده / MCS Seaman Chase Stephens

به گفته سینتیا کوک، کارشناس ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن، در حالی که مشکل زیردریایی کره جنوبی نگران کننده است، اما واقعاً تعادل استراتژیک بین شمال و جنوب را تغییر نمی دهد.

این به مشکلاتی در دریا منجر شده است، از جمله حادثه ژانویه 2021 که در آن ماژول‌های اینورتر سومین کشتی کلاس، ROKS An Jung-geun، به طور ناگهانی در وسط دریای شرقی از کار افتادند و به یدک‌کشیدن زیرساخت به بندر نیاز داشتند.

برای بازدارندگی رژیم کره شمالی که دائماً شمشیرهای هسته‌ای را به صدا در می‌آورد، نیروی زمینی و هوایی قوی‌ترین اجزای ارتش مجهز کره جنوبی با 500000 نیرو و نزدیک به 29000 سرباز آمریکایی در این کشور است.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع

در هر صورت، این خبر بدی برای ناوگان زیردریایی آسیایی است که باید یکی از قوی‌ترین ناوگان زیردریایی آسیا باشد.

زیردریایی نیروی دریایی کره جنوبی

9 زیردریایی کره جنوبی دارای نقص هایی هستند که می تواند آنها را برای مدت طولانی به حاشیه ببرد.

  • اولین زیردریایی کلاس Son Won-il کره جنوبی در مراسم پرتاب خود در 9 ژوئن 2006.DONG-A ILBO/AFP از طریق گتی ایماژ

  • توانمندی های دریایی برتر ایالات متحده و کره جنوبی – شاید با کمک نیروهای ژاپنی – امکان فرود آبی خاکی، حملات نیروهای ویژه، محاصره و بمباران ساحلی را فراهم می کند.

    کوک به اینسایدر گفت: «با این حال، با توجه به اندازه نیروی زیردریایی ROK و این واقعیت که این زیردریایی از سه کلاس زیردریایی عملیاتی تشکیل شده است، ضربه به کل نیرو نباید اساساً وضعیت امنیتی ROK را تغییر دهد.

    به گفته شین وون سیک، قانونگذار در مجلس ملی کره جنوبی و یکی از اعضای آن، همه 9 زیردریایی دیزلی-الکتریکی کلاس Son Won-il کره جنوبی – نسخه کره ای زیردریایی Type 214 آلمان – از موتورهای معیوب رنج می برند. از حزب محافظه کار مردم قدرت.

    به گفته ناوال نیوز، این ماژول‌ها که توسط شرکت آلمانی زیمنس ساخته شده‌اند، “یک جزء حیاتی” از سیستم محرکه یک زیردریایی هستند و بر روی هر زیردریایی 12 عدد نصب شده است.

    زیردریایی کلاس Son Won-il نیروی دریایی کره جنوبی

    این موضوع در حالی آشکار می شود که کره شمالی تعداد زیادی موشک به منظور نمایش قدرت به همسایگان خود پرتاب می کند.

  • سئول همچنین دارای یک نوع منفرد نوع 214 مجهز به موشک های بالستیک و مجهز به نیروی محرکه مستقل از هوا است که به قایق اجازه می دهد تا برای مدت طولانی بدون نیاز به سطح و شارژ مجدد باتری ها در زیر آب بماند.

    پیونگ یانگ اشاره کرده است که ممکن است تسلیحات اتمی پرتاب کند و تعداد زیادی موشک از جمله 23 موشک بالستیک تنها در روز چهارشنبه به آب های اطراف شبه جزیره کره شلیک کند.

    مشکل جدی، تاثیر محدود

    زیردریایی نیروی دریایی کره جنوبی

    اما همانطور که کره شمالی هنگام فرود تفنگداران دریایی آمریکا در اینچئون در سپتامبر 1950 متوجه شد، خطوط ساحلی طولانی شبه جزیره کره به این معنی است که قدرت دریایی نباید دست کم گرفته شود.

    همچنین نگران‌کننده این است که زیرساخت‌های آسیب‌دیده بدون شناسایی مشکل ریشه‌ای – و بدون تعمیرات لازم، برای گشت‌زنی فرستاده شدند.

    جان برادفورد، کارشناس امنیت دریایی در S می‌گوید: «این واقعیت که این زیردریایی‌ها بخش مهمی از بازدارندگی کره جنوبی هستند در تصمیم نیروی دریایی ROK برای عملیاتی نگه داشتن آنها در حین اجرای یک طرح تعمیر و نگهداری که تعداد آنها را تحت تعمیر همزمان محدود می‌کند منعکس شده است. مدرسه روابط بین الملل راجاراتنام در سنگاپور، با اشاره به نام رسمی کره جنوبی، جمهوری کره.

    زیردریایی کلاس سون وون ایل نیروی دریایی کره جنوبی ROKS Shin Dol-seok در جریان رزمایش حاشیه اقیانوس آرام به رهبری ایالات متحده در ماه ژوئیه.نیروی دریایی ایالات متحده / MCS3 الکساندر فروتل

    • کوک مشکلات فنی زیرمجموعه های نوع 214 سئول را “نگرانی خاصی” نامید، زیرا یافتن علت اصلی دشوار بوده است، “که اولین گام به سوی یک راه حل پایدار است.”

      آیا این یک نقص در ماژول اینورتر است یا نتیجه تعمیر و نگهداری ضعیف ROKN است؟ این واقعیت که کابل‌ها بخشی از ماژول هستند که توسط زیمنس ساخته شده است، نشان می‌دهد که ممکن است یک مشکل تولیدی باشد، اگرچه ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشد. شین گفت که “به احتمال زیاد” ناشی از پلیمریزاسیون پوشش بیرونی کابل ها به جای نقص ساختاری است.

      برادفورد به اینسایدر گفت: «مزیت متعارف قاطع نیروی دریایی ROK در فضای دریایی این است که چرا کره شمالی بر قابلیت‌های نامتقارن مانند نیروهای ویژه تمرکز می‌کند.