دادستان ها خواستار 15 سال حبس برای اغتشاشگر مسلح در کاپیتول شدند

طولانی ترین محکومیت تا کنون پنج سال و سه ماه برای رابرت پالمر، مردی از فلوریدا است که به اتهام حمله به افسران پلیس در کاپیتول اعتراف کرد.

رفیت، اولین متهم شورش در کاپیتول که محاکمه شد، در ماه مارس توسط هیئت منصفه بابت هر پنج فقره کیفرخواست خود مجرم شناخته شد. هیئت منصفه او را به دلیل ممانعت از جلسه مشترک کنگره برای تأیید رأی الکترال کالج، مداخله با افسران پلیسی که از ساختمان کنگره محافظت می کردند و تهدید دو فرزند نوجوانش در صورت گزارش دادن او به مجریان قانون، مجرم تشخیص دادند.

بیش از 840 نفر به جنایات فدرال مرتبط با شورش متهم شده اند. بیش از 330 نفر از آنها به جرم خود اعتراف کرده اند که عمدتاً به جنحه متهم شده اند و بیش از 200 نفر از آنها محکوم شده اند. بیش از 100 نفر دیگر دارای تاریخ آزمایشی هستند.

پوشش AP از جلسات استماع کمیته 6 ژانویه را در https://apnews.com/hub/capitol-siege دنبال کنید.



منبع

به گفته دادستانی، رفیت با یک تپانچه اسمیت و وسون در غلاف روی کمرش، با دستبندهای زیپ‌دار و زره بدن و کلاه ایمنی مجهز به دوربین فیلمبرداری، هنگام پیشروی به سمت پلیس مسلح بود. به گفته دادستان، او پس از پاشیدن فلفل به صورت او عقب نشینی کرد، اما به گفته دادستانی، او برای دیگر آشوبگرانی که در نهایت ساختمان را نقض کردند، دست تکان داد.

رفیت با راکی ​​هاردی به واشنگتن دی سی رفت که گفت او و رفیت اعضای گروه شبه نظامی سه درصد تگزاس بودند. جنبش شبه‌نظامی سه درصد به این افسانه اشاره دارد که تنها 3 درصد از آمریکایی‌ها در جنگ انقلابی علیه بریتانیایی‌ها شرکت کردند.

___

دادستان ها می گویند که رفیت رهبر یک گروه شبه نظامی تگزاس بوده است. نستلر نوشت، او به دیگر اعضای گروه شبه نظامی گفت که قصد دارد نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان را با مچ پاهایش از ساختمان کنگره بیرون بکشد، “در حالی که سرش در هر قدمی پایین می آید.”

وکیل او روز جمعه در پرونده ای در دادگاه گفت که رفیت «سیاست تمام شده است».

“رفیت قصد نداشت به سادگی مانع از صدور گواهینامه کنگره در مورد رای الکترال کالج شود. در عوض، رفیت قصد داشت قانونگذاران را به طور فیزیکی از ساختمان خارج کند (با استفاده از سلاح گرم و منعطف خود و قدرت جمعیت) و در واقع کنگره را “تسلط” کند. جفری نستلر، دستیار دادستان ایالات متحده نوشت.

در طول سخنرانی پایانی محاکمه، ریسا برکوور، دادستان ایالات متحده، به اعضای هیئت منصفه گفت که رفیت با افتخار “آتشی را روشن کرد” که به دیگران اجازه داد تا افسران پلیس کنگره را در نزدیکی درهای سنا غرق کنند.

هاردی شهادت داد که هر دوی آن‌ها هنگام شرکت در راهپیمایی «سرقت را متوقف کنید» رئیس‌جمهور وقت دونالد ترامپ، قبل از شورش، به اسلحه‌های دستی مجهز بودند. هاردی گفت که رفیت در مورد بیرون کشیدن قانونگذاران از کاپیتول و جایگزینی آنها با افرادی که “از قانون اساسی پیروی می کنند” صحبت کرده است. هاردی همچنین گفت که رفیت به او دو جفت سرآستین زیپی داد تا در صورت نیاز به بازداشت کسی باشد.

اعضای هیئت منصفه ویدیوهایی را مشاهده کردند که درگیری بین چند افسر پلیس کنگره و گروهی از مردم، از جمله رفیت را که در سمت غربی ساختمان کنگره به آنها نزدیک شدند، به تصویر کشید.

اگر قاضی توصیه وزارت دادگستری را بپذیرد، مدت محکومیت گای وسلی رفیت تقریباً سه برابر طولانی‌ترین مدت حبس در میان بیش از 200 متهمی است که به دلیل جرایم مربوط به شورش 6 ژانویه 2021 در پایتخت کشور محکوم شده‌اند. .

دادستان‌ها استدلال می‌کنند که در مورد رفیت، «حرکت به سمت تروریسم» ضروری است، که در صورت موافقت قاضی با اعمال آن، به مجازات طولانی‌تری منجر می‌شود. آنها می گویند که شواهد محاکمه نشان می دهد که رفیت هفته ها قبل از ژانویه برای سفر به واشنگتن دی سی برنامه ریزی کرده است، “با هدف خاص حمله به ساختمان کنگره و در اختیار گرفتن کنگره”.

رفیت، ساکن ویلی، تگزاس، در دادگاه خود شهادت نداد.

به گفته یک دادگاه، دادستان فدرال به دنبال مجازات 15 سال زندان برای مردی از تگزاس هستند که به اتهام یورش به ساختمان کنگره ایالات متحده با یک تفنگ غلاف دار محکوم شد و او را یکی از اعضای گروه شبه نظامی خواند که نقش اصلی در حمله اوباش طرفدار ترامپ داشت. ثبت روز جمعه

کلینتون برودن، وکیل مدافع، که خواستار محکومیت رفیت به بیش از دو سال زندان است، گفت که از توصیه دادستان شوکه شده است. او خاطرنشان کرد که رفیت در آن روز متهم به ورود به کاپیتول یا حمله به هیچ افسر پلیس نبود.

او روز جمعه طی یک مصاحبه تلفنی گفت: «این کاملاً پوچ است. من مطمئناً کاری که آقای رفیت انجام داد را نمی پذیرم. و من فکر می کنم همه متوجه جدی بودن این تخلفات هستند. اما در همان نقطه، باید مقداری تناسب در اینجا وجود داشته باشد.”

برودن نوشت: «تنها هدف او اکنون این است که خانواده‌اش را دوباره گرد هم بیاورد، در حالی که می‌داند به همان اندازه که دو دهه گذشته را صرف تأمین آنها کرده است، او است که آنها را از هم جدا کرده است».

قاضی ناحیه ایالات متحده، دابنی فردریش، قرار است در تاریخ 1 آگوست، رفیت را محکوم کند. قاضی به هیچ یک از توصیه‌ها یا دستورالعمل‌های مجازات محاسبه‌شده توسط بخش مشروط دادگاه، که شامل حبس از 9 سال تا 11 سال می‌شود، ملزم نیست. سه ماه،

جکسون، پسر 19 ساله رفیت، شهادت داد که پدرش او و خواهرش را که در آن زمان 16 ساله بود، پس از اینکه او از واشنگتن به خانه رفت، تهدید کرد. جکسون رفیت به یاد می آورد که رفیت به فرزندانش گفت که اگر او را به مقامات گزارش دهند و بگویند “خائنان تیراندازی می شوند” خائن خواهند بود.