جمهوری خواه اوهایو در میان بررسی دقیق خدمات در کمپین انتخاباتی باقی می ماند

یکی از اسناد فوریه 2003، زمانی که او هنوز در نیروی هوایی ثبت نام کرده بود، نشان می داد که Majewski واجد شرایط ثبت نام مجدد است. با این حال، آسوشیتدپرس گزارش داد که وقتی مایوسکی چند ماه بعد مرخص شد، مدارک او نشان می‌دهد که او “در نظر گرفته شده است، اما برای ثبت نام مجدد انتخاب نشده است.”

اسکات تیلور، تک‌تیرانداز سابق نیروی دریایی SEAL و جمهوری‌خواه که نماینده ویرجینیا در کنگره بود، گفت که نمی‌داند چرا کمپین ماژوسکی از توضیح دادن اینکه آیا او اوایل این هفته به افغانستان رفته یا نه، خودداری کرد.

آنها همچنین هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه او نمی تواند در مورد خدمات خود صحبت کند، به دلیل “طبقه بندی” بودن، همانطور که Majewski گفت، ارائه نکردند.

کارشناسانی که آسوشیتدپرس با آنها تماس گرفته می گویند این احتمال وجود دارد که مایوسکی وارد کشور شده باشد. آنها همچنین می گویند که ماژوسکی در موقعیت خوبی برای اثبات آن قرار دارد، اگرچه کمپین ماژوسکی روز جمعه از انجام این کار خودداری کرد.

در طول جنگ خلیج فارس، جورج اچ دبلیو بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا، برای اولین بار، کشورهایی را که به عنوان مناطق پشتیبانی جنگی مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان مناطق جنگی، علیرغم خطر کم مواجهه نیروهای آمریکایی با خصومت، تعیین کرد. این به جانبازان کمک کرد تا وضعیت مالیاتی مطلوبی دریافت کنند. قطر که اکنون میزبان بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در خاورمیانه است، از جمله کشورهایی بود که بر اساس فرمان اجرایی بوش این نام را دریافت کردند – وضعیتی که امروز نیز به قوت خود باقی است.

کمپین Majewski اسناد متعددی را در رسانه های اجتماعی منتشر کرده است که آنها می گویند یا ادعاهای او را تأیید می کنند یا بخش هایی از داستان AP را رد می کنند. هیچ یک از آنها به این موضوع نمی پردازند که آیا او در افغانستان بوده یا نه.

کمپین او قبلاً گفته بود، زمانی که ماژوسکی در قطر مستقر است، در سایر پایگاه‌های هوایی برای انتقال مسافران نظامی، پزشکان و تدارکات فرود می‌آید. این کمپین قبل از انتشار این خبر در مورد اینکه آیا او هرگز در افغانستان بوده است یا خیر، به سوالات مکرر و مستقیم AP پاسخ نداد.

این اظهارات در بحبوحه پیامدهای فزاینده برای ماژوسکی بیان شد که مکرراً گفت که پس از حملات 11 سپتامبر در افغانستان مستقر شد، اما بر اساس سوابق به دست آمده توسط آسوشیتدپرس از طریق یک رسانه عمومی، در عوض به مدت 6 ماه در زمان حضور در قطر هواپیماهای بارگیری و تخلیه را انجام داد. درخواست سوابق

او روز جمعه گفت که خدماتش شامل پرواز در داخل و خارج از افغانستان از قطر است، اما از ارائه جزئیات یا مدرک بیشتر خودداری کرد زیرا به گفته او “محرمانه” بود.

کارشناسان گفتند که بحث در مورد ورود یا عدم ورود او به افغانستان نیز تصویر گسترده‌تری را مبهم می‌کند: ماژوسکی ماه‌ها خود را به‌عنوان یک کهنه سرباز جنگی معرفی کرده است که به افغانستان اعزام شده است، توصیف‌هایی که نشان می‌دهد او در زمانی که در کشور مستقر بود زیر آتش خصمانه قرار گرفت.

کمپین ماژوسکی قبلاً گفته بود که او خود را یک کهنه سرباز جنگی می نامد زیرا مکانی که او در آن عملیات انجام داد – قطر – به عنوان یک منطقه جنگی شناخته می شود. سوابق نظامی او نشان می دهد که مدال رزمی دریافت نکرده است.

آخرین اظهارات او توصیفی بسیار کمتر قوی از آنچه او می گوید در کشور انجام داده است. ماژوسکی قبلاً گفته بود که در این کشور مستقر شده است، اصطلاحی که به دستورهایی اشاره دارد که سربازان را به یک پایگاه یا مکان خاص اختصاص می دهند.

ماژوسکی روز جمعه گفت: “من در چندین پایگاه در افغانستان بودم و چارچوب زمانی مشخص است، در سال 2002.” ما چندین بار به منطقه مسئولیت پرواز کردیم و از آن خارج شدیم. تقریباً غیرممکن است که به شما بگویم کجا بودم و در چه روزی. به همین دلیل است که سفارشات من به عنوان یک مکان طبقه بندی شده درج شده است.

ماژوسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من اغلب به مناطق جنگی، به ویژه در افغانستان پرواز می‌کردم و با افتخار به کشورم خدمت کردم.

دان کریستنسن، سرهنگ بازنشسته و قاضی نظامی سابق که زمانی به عنوان دادستان ارشد نیروی هوایی خدمت می کرد، گفت: «به سختی پنهان بود که ما در افغانستان فعالیت می کردیم. «پیدا کردن یک سرپرست یا همکار که بتواند تأیید کند که آیا واقعاً آنجاست، برای او بسیار آسان است. به احتمال زیاد (گزارش عملکرد ثبت نام شده) او توسط سرپرستش امضا می شد. آن شخص می‌دانست که آیا این حقیقت دارد.»

او همچنین ادعا کرد که تصویری را در اختیار AP قرار داده است که او را در افغانستان نشان می دهد. این تصویر که در وب سایت کمپین او نیز وجود دارد، گروهی را نشان می دهد که خسته اند و در داخل پناهگاهی هستند که به نظر می رسد یک سرپناه هستند، اما هیچ نشانه ای از محل گرفته شده در آن وجود ندارد.



منبع

“همه نقشی را ایفا می کنند. تیلور، نماینده سابق کنگره و نیروی دریایی SEAL، می‌گوید، اما باید به سهم خود افتخار کنید و سعی نکنید که پای دیگران را بگذارید. او گفت: «اگر او را از ارائه برخی شواهد منع کنیم و دادخواستی برای گرفتن روبان رزمی ارائه کند، او یک جانباز رزمی نیست.»

«آیا ممکن است او با یک پرواز شبانه به افغانستان رفته باشد تا مایحتاج خود را رها کند؟ تیلور که در یک عملیات جنگی در رمادی عراق مجروح شد و مجبور به تخلیه شد، گفت: “بله، ممکن است.”

اصطلاح “کهنه سرباز رزمی” می تواند تصاویری از سربازان را تداعی کند که در حال هجوم به یک ساحل یا پناه گرفتن در طول جنگ آتش هستند. اما طبق قوانین و مقررات دولت ایالات متحده، رویارویی با آتش مستقیم ارتباط چندانی با کسب این عنوان ندارد.

بازوی مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه نزدیک به یک میلیون دلار از تبلیغاتی را که قصد داشت برای ماژوسکی خرج کند، لغو کرد، این نشانه ای است که نشان می دهد حزب جمهوری خواه عملاً امید خود را برای برکناری مارسی کپتور، نماینده قدیمی دموکرات در منطقه ای که اخیراً به نفع خود طراحی شده بود، قطع کرد. جمهوری خواهان در همین حال، مدافعان کهنه سربازان این سوال را مطرح کردند که چرا مایوسکی از ارائه مدرک خودداری کرده است، یا حتی حملاتی را که به افغانستان انجام داده است را شرح دهد.

هلند، اوهایو (AP) – جی آر ماژوسکی جمهوری خواه روز جمعه اصرار داشت که در رقابت برای یک کرسی رقابتی در شمال غربی اوهایو در کنگره باقی خواهد ماند، پس از آنکه آسوشیتدپرس در اوایل این هفته گزارش داد که او عناصر کلیدی خدمات نیروی هوایی خود را نادرست معرفی کرده است.

ماژوسکی در طول مبارزات انتخاباتی خود بارها گفته است که او یک کهنه سرباز جنگی بوده است که در شرایط “سخت” در افغانستان خدمت کرده است، جایی که به گفته وی یک بار به دلیل کمبود آب، بیش از 40 روز بدون دوش سپری شده است.