جمهوری‌خواهان خواهان کاهش هزینه‌ها هستند، اصرار دارند که دموکرات‌ها چاقو را در دست بگیرند

اما دولت اوباما پذیرای یک «معامله بزرگ» با جمهوری‌خواهان بود که می‌توانست هزینه‌ها و کاهش مزایا را در برنامه‌هایی مانند تأمین اجتماعی به منظور کاهش کسری بودجه فدرال ترکیب کند. بایدن حتی به عنوان فرستاده اوباما در این کشور خدمت کرد یکی از چندین گروه مذاکره کننده موقت.

گراهام گفت: “ما در نهایت باید بگوییم: “این چیزی است که می خواهیم.”



منبع

زمانی که بایدن در سال 2020 برای ریاست جمهوری نامزد شد، کسری بودجه گذشته خود را کنار گذاشت و پیشنهاد کرد که شکاف بودجه آینده در تامین اجتماعی را صرفاً با استفاده از مالیات بر افراد با درآمد بالاتر کاهش دهد. و کاخ سفید بایدن نسبت به یک معامله بزرگ جدید آمادگی چندانی نشان نداده است.

اگر واشنگتن پول زیادی خرج می کند، آیا پولی وجود ندارد که پرزیدنت بایدن تشخیص دهد که در واشنگتن هدر می رود؟ استیو اسکالیس (R-La.)، نماینده شماره 2 مجلس نمایندگان، چهارشنبه گفت.

واشنگتن – جمهوری خواهان مجلس نمایندگان خواستار کاهش شدید هزینه ها در ازای افزایش سقف استقراض این کشور در سال جاری هستند، اما آنها به رئیس جمهور جو بایدن و دموکرات ها پیشنهاد کرده اند که دقیقاً چه چیزی را در بودجه فدرال کاهش دهند.

جمهوری‌خواهان این هفته به‌جای پیشنهاد کاهش هزینه‌هایی که می‌خواهند شاهد آن باشند، از خودداری بایدن از مذاکره بر سر سقف بدهی‌ها شکایت کردند، چیزی که در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بدون هیچ هیاهویی سه بار مطرح کردند. با ضرب الاجل ماه ژوئن برای اقدام، بحث سقف بدهی با بحث در مورد مذاکره آغاز شده است – و اینکه کدام طرف مسئولیت بیشتری دارد.

مک کارتی روز چهارشنبه یادآور شد که بایدن زمانی برای مذاکره بازتر بود.

در سال 2011، زمانی که جمهوری خواهان به طور مشابه سقف بدهی را به گروگان گرفتند، کنگره به محدودیت های کوتاه مدت در «هزینه های اختیاری» پایان داد، یعنی محدودیت بودجه برای آژانس های فدرال و هیچ تغییری در برنامه های محبوب بازنشستگی. پس از اینکه دولت فدرال به نکول نزدیک شد، باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا قول داد که دیگر درباره محدودیت بدهی مذاکره نکند. با نزدیک شدن به ضرب الاجل بعدی در سال 2013، اوباما قاطعانه و محکم ایستاد جمهوری خواهان پلک زدند.

امتناع جمهوری‌خواهان از ارائه طرحی دقیق برای مقابله با بدهی‌ها، نتیجه اختلافات داخلی زیاد در اکثریت محدود نمایندگان مجلس نمایندگان، و همچنین عدم تمایل به پیشنهاد کاهش برنامه‌های محبوب داخلی، از جمله تامین اجتماعی و مدیکر است.

سقف بدهی یک محدودیت قانونی است که توسط کنگره برای میزان پولی که وزارت خزانه داری مجاز به استقراض است، تعیین کرده است. عدم افزایش حد مجاز می تواند باعث شود دولت فدرال پرداخت به دارندگان اوراق قرضه و حتی دریافت کنندگان تامین اجتماعی را از دست بدهد و به طور بالقوه باعث ایجاد یک بحران مالی و رکود شود.

کاخ سفید اشاره کرده است که بایدن در هفته های آینده با مک کارتی برای بحث در مورد محدودیت بدهی و سایر امور قانونی دیدار کند.

اما جمهوری خواهان درباره اینکه آیا اصلاحات استحقاقی را به طور جدی دنبال خواهند کرد یا خیر، مبهم بوده اند. مک کارتی به سادگی گفته است که جمهوریخواهانهمیشه از Medicare و Social Security محافظت کنید.

دقیقاً همان چیزی است که ما حاضر نیستیم آن را امروز مطرح کنیم. سناتور ران جانسون (ر-وایس.) در پاسخ به این سوال که او و سایر محافظه کاران سنا به طور خاص چه چیزی را در بودجه حذف می کنند، به خبرنگاران گفت: ما این کار را با مشورت مجلس انجام خواهیم داد.

جمهوری‌خواهان گفته‌اند که مایلند شاهد کاهش شدید هزینه‌ها باشند، اما همچنین می‌خواهند از ارتش در امان باشند. اکثریت قریب به اتفاق هزینه‌های فدرال خارج از حوزه دفاعی در برنامه‌های استحقاقی عمومی مانند تامین اجتماعی و مدیکر است.

«نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا تهدید به کاهش هزینه‌ها کرده است. خوب، آنها چه هستند؟» چاک شومر، رهبر اکثریت سنا (DN.Y.) در سخنرانی روز چهارشنبه این سوال را مطرح کرد. «چرا فرار؟ چرا کنفرانس شما از مردم آمریکا پنهان است؟ جمهوری خواهان مجلس: کارت های شما کجاست؟

مک کارتی گفت: «این حتی رفتار جو بایدن گذشته نیست. زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور بود [they even called them] “بایدن گفتگو می کند.” او ایده مذاکره مشترک را ستود.

اما سناتور لیندسی گراهام (RS.C.) گفت که مطمئن است که بایدن و جمهوری خواهان در مجلس در نهایت اختلافات خود را در مذاکرات آتی بر سر سقف بدهی حل کنند.

سناتور جان کندی (R-La.) یک ایده خاص ارائه کرد: کاهش بودجه برای دریافت کوپن غذا و دریافت کنندگان Medicaid که بچه ندارند و معلول نیستند. کندی گفت این پیشنهاد باعث صرفه جویی 75 میلیارد دلاری در سال یا حدود یک دهم درصد از بودجه فدرال در آن زمان می شود.

در همین حال، دموکرات‌ها مخالفت می‌کنند که حزبی که خواهان کاهش هزینه‌ها است، باید مشخص کند که کدام برنامه‌ها به تبر می‌رسند – کاری که جمهوری‌خواهان تمایلی به انجام آن ندارند زیرا می‌دانند که برای دو سال آینده به خاطر آن در مبارزات انتخاباتی محو خواهند شد.

کشمکش بر سر محدودیت بدهی هنوز در مراحل اولیه است و هر دو طرف پیش از رویارویی آتی بین بایدن و مک کارتی موضع گیری می کنند. جمهوری خواهان هنوز حول یک درخواست خاص در ازای افزایش سقف بدهی متحد نشده اند، اما آنها ایده های کلی مانند اصلاح بودجه متعادل و سقف 100 میلیارد دلاری برای مخارج اختیاری در سال های آینده را کنار گذاشته اند.

من فکر می کنم ما باید عاقل باشیم و باید مسئولیت پذیر باشیم. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (کالیفرنیا) روز سه شنبه گفت: ما باید سقف بدهی مسئولانه داشته باشیم. من می خواهم به چشمان رئیس جمهور نگاه کنم [and hear him] به من بگو در دولت یک دلار هم هزینه های بیهوده وجود ندارد؟

من طعمه روایت دموکرات ها را نمی گیرم. سناتور جان کورنین (R-Texas) پس از پرس و جوی مشابه اضافه کرد.