بایدن اولین سفر خود را به عنوان رئیس جمهور به مرز ایالات متحده و مکزیک انجام می دهد زیرا دولت محدودیت هایی را اعمال می کند

سفر رئیس جمهور چند روز پس از آن صورت می گیرد که دولت وی اقدامات بیشتری را برای افزایش امنیت مرزها اعلام کرد. سیاست های جدید درخواست های پناهندگی را در مرز جنوبی محدود می کند و استفاده از ممنوعیت کووید دوران ترامپ معروف به عنوان 42 را گسترش می دهد و در عین حال تعداد مسیرهای قانونی را برای برخی از مهاجران برای درخواست پناهندگی افزایش می دهد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

بایدن در طول سفر خود به ال پاسو، عملیات اجرایی پل ورودی آمریکا را ارزیابی کرد – شلوغ ترین بندر در ال پاسو، که اخیراً 600 میلیون دلار از طریق قانون زیرساخت های دو حزبی دریافت کرده است. الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، در این سفر به وی پیوست. ورونیکا اسکوبار، هنری کوئلار و ویسنته گونزالس، نمایندگان دموکرات تگزاس. و رهبران جامعه و تجارت، از جمله شهردار ال پاسو اسکار لیزر و قاضی شهرستان ریکاردو سامانیگو.

رئیس‌جمهور در اظهارات خود که پنجشنبه تغییرات سیاست‌ها را تشریح کرد، جمهوری‌خواهان کنگره را به ممانعت از طرح جامع‌تری که پس از روی کار آمدن در سال 2021 رونمایی کرد، سرزنش کرد.

پس از فرود، بایدن توسط اعضای کنگره و دیگر مقامات، از جمله فرماندار جمهوری خواه، گرگ ابوت، که نامه ای به رئیس جمهور ارائه کرد و از وی خواست اقدامات اجرایی بیشتری در مرز انجام دهد، مورد استقبال قرار گرفت. طبق رونوشتی از نامه ارائه شده توسط دفتر فرمانداری تگزاس، این خواسته ها شامل این بود که بایدن برای بازداشت، تعقیب و حذف مهاجران بیشتر تحت قوانین فعلی فدرال و از سرگیری ساخت دیوار مرزی تلاش کند، که رئیس جمهور پس از تصدی مسئولیت تا حد زیادی آن را متوقف کرد.

یک مقام کاخ سفید گفت، بایدن در حالی که در آنجاست، قصد دارد از جمهوری خواهان کنگره بخواهد که درخواست او برای منابع امنیتی مرزی را تامین مالی کند و برای اصلاحات جامع مهاجرت تلاش کند. این سفر در بحبوحه انتقادات مکرر جمهوری خواهان از رئیس جمهور به دلیل عدم سفر زودهنگام به مرزهای جنوبی و به گفته آنها سیاست های ناکارآمد دولت وی با بدتر شدن اوضاع در آنجا انجام می شود.

پرزیدنت جو بایدن در 8 ژانویه 2023 با پلیس گمرک و حفاظت مرزی در گذرگاه مرزی Bridge of Americas با مکزیک در ال پاسو، تگزاس صحبت می کند. (جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه - گتی ایماژ)

این مقام گفت، بایدن همچنین از مرکز خدمات مهاجران شهرستان ال پاسو بازدید خواهد کرد و با رهبران جامعه، از جمله رهبران گروه های مذهبی و سازمان های غیرانتفاعی که به مدیریت موج مهاجران کمک کرده اند، دیدار خواهد کرد.

عنوان 42 برای فرستادن هزاران کوبایی، هائیتی و نیکاراگوئه ای هر ماه به مرز جنوبی استفاده خواهد شد. اما دولت همچنین مسیرهای قانونی را برای مهاجران برای درخواست پناهندگی در ایالات متحده بدون سفر به شمال گسترش خواهد داد. پیش از این، هائیتی‌ها، کوبایی‌ها و نیکاراگوئه‌ای‌ها می‌توانستند عنوان 42 را کنار بگذارند، که با وادار کردن مهاجران به مکزیک قبل از درخواست پناهندگی، از بیش از 1.4 میلیون گذرگاه مرزی جلوگیری کرد. آنها تا حدودی معاف شدند زیرا کشورهای خود و در نتیجه مکزیک از پس گرفتن آنها امتناع می ورزند.

رئیس جمهور جو بایدن روز یکشنبه به ال پاسو، تگزاس سفر کرد تا عملیات اجرایی در مرز ایالات متحده و مکزیک را ارزیابی کند – اولین سفر او به مرز از زمان آغاز به کار – تنها چند روز پس از آن که دولت وی محدودیت های جدیدی را برای پناهجویان در میان تعداد بی سابقه تلاش مهاجران اعلام کرد. برای عبور به ایالات متحده

بایدن گفت: «عدم تصویب و تأمین مالی این طرح جامع، چالش‌هایی را که ما در مرز جنوب غربی می‌بینیم، افزایش داده است. یک معامله خوب در مدیریت یک چالش دشوار.”

پس از سفر، بایدن در اواخر روز یکشنبه برای شرکت در اجلاس سران رهبران آمریکای شمالی به مکزیکوسیتی خواهد رفت.

پرزیدنت جو بایدن در 8 ژانویه 2023 با پلیس گمرک و حفاظت مرزی در گذرگاه مرزی Bridge of Americas با مکزیک در ال پاسو، تگزاس صحبت می کند. (جیم واتسون / خبرگزاری فرانسه – گتی ایماژ)