بازیکنان سیاه پوست آیووا تحت هدایت فرنتز در معرض خطر هستند

___

دویل پنج ماه قبل از طرح شکایت پس از اتهامات گسترده مبنی بر استفاده از موقعیت خود برای قلدری و تحقیر بازیکنان سابق، به ویژه آنهایی که سیاه پوست هستند، موافقت کرد که آیووا را ترک کند. آیووا موافقت کرد که به دویل 1.1 میلیون دلار در قرارداد استعفا بدهد.

وکیل مدافع ده ها بازیکن سابق فوتبال آیووا که شکایت تبعیض نژادی خود را با بخش ورزش دانشگاه به مبلغ بیش از 4 میلیون دلار – که نیمی از آن از بودجه مالیات دهندگان تامین می شود – حل و فصل کردند، روز سه شنبه گفت که بازیکنان بلک هاوکیز همچنان در معرض خطر آزار و اذیت قرار خواهند داشت. تا زمانی که کرک فرنتز مسئول است.”

بر اساس گزارش Des Moines، پالسن گفت: «ما اینجا هستیم تا در مورد آنچه به نفع (آیووا) است تصمیم بگیریم و به نظر من، بنا به توصیه دادستان کل، این تصمیم عاقلانه ای است که باید بگیریم. ایستگاه تلویزیونی KCCI

فوتبال کالج AP: https://apnews.com/hub/college-football و https://twitter.com/ap_top25 برای خبرنامه 25 برتر AP در اینجا ثبت نام کنید: https://link.apnews.com/join/6nr/morning-wire-newsletter-footer-internal-ads





منبع

سند موافقت کرد که گری بارتا اخراج شود.

در پاسخ به درخواست نظر بارتا، دپارتمان ورزش روز دوشنبه بیانیه‌ای منتسب به او ارسال کرد و گفت که این بخش “متعهد به ارائه یک محیط فراگیر و دلپذیر برای هر دانشجو-ورزشکار و کارمندی است که در برنامه ما مشارکت دارد.”

سولومون-سیمونز گفت که از دیدن ادامه فرنتز به “ادعای اینکه او و مربیانش هیچ اشتباهی انجام نداده اند” ناامید شده است.

او در کنفرانس خبری خود در روز دوشنبه گفت: “من نمی توانم یک شرکت خصوصی را تصور کنم که پس از چهار شکایت تبعیض تحت رهبری آن شخص، هنوز فردی در راس آن باشد.”

داماریو سولومون-سیمونز، وکیل دادگستری در بیانیه‌ای اعلام کرد که موکلانش تبرئه شده‌اند و از اینکه هیئت استیناف ایالتی تسویه حساب 4.175 میلیون دلاری را تأیید کرده است، خرسند است.

Solomon-Simmons گفت، گزارشی که توسط دپارتمان ورزشی تهیه و پرداخت شده است، “محیط نژادپرستانه در برنامه فوتبال Hawkeye او را تایید کرد.”

پاولسن، قبل از رای مثبت، گفت که این در اختیار هیئت مدیره نیست که در وضعیت استخدامی بارتا نقشی ایفا کند.

بارتا، کرک فرنتز، برایان فرنتز و مربی سابق قدرت، کریس دویل، هفته گذشته از شکایت اخراج شدند، که نشان می داد توافق پیشنهادی قریب الوقوع است.

مربی فرنتز روز دوشنبه گفت که از نحوه حل این موضوع “بسیار ناامید” است. او گفت که او و افراد دیگری که در این شکایت نام برده شده اند، معتقدند که “پرونده قبل از محاکمه با پیش داوری منتفی می شد” اگر به نتیجه نمی رسید و “هیچ تخلفی وجود نداشت”.

سند گفت: «این قرارداد پخش هر سال ده‌ها میلیون دلار در آینده به ارمغان می‌آورد. من نمی دانم چرا آنها نمی توانند اشتباهات خود را بپوشانند و به جای اینکه مالیات دهندگان این کار را انجام دهند، برای اشتباهات خود هزینه کنند.

هیئت مدیره روز دوشنبه 2-1 رای مثبت به مشارکت 2 میلیون دلاری در وجوه مالیات دهندگان داد. راب سند، عضو هیئت مدیره و حسابرس ایالتی، این پیشنهاد را رد کرد و گفت که بخش ورزشی دانشگاه بودجه لازم برای پوشش این تسویه حساب را دارد.

بازیکنان در ابتدا به دنبال غرامت 20 میلیون دلاری به اضافه اخراج گری بارتا، مدیر ورزشی، فرنتز و پسرش و هماهنگ کننده حمله برایان فرنتز بودند.

شکایتی که در نوامبر 2020 ارائه شد شامل بازیکنان سابق از جمله ستاره سابق اکروم وادلی و رهبر مهمانی های حرفه ای کوونته مارتین-مانلی بود. آنها ادعا کردند که با توهین‌های نژادی تحقیر شده‌اند، مجبور شده‌اند مدل مو، مد و فرهنگ سیاه‌پوست را کنار بگذارند تا با «راه آیووا» که توسط فرنتز تبلیغ می‌شود، تلافی کنند.

بارتا از سال 2006 مدیر ورزشی آیووا بوده است. ساند در بیانیه‌ای به هیئت استیناف به چهار مورد تبعیض اشاره کرد که مجموعاً نزدیک به 7 میلیون دلار خسارت تحت نظارت بارتا داشته است. بزرگترین آنها 6.5 میلیون دلار برای حل و فصل دعوی در سال 2017 به دلیل اخراج مربی سابق هاکی روی چمن تریسی گریسبام بود. پولی که برای پرداخت این تسویه استفاده می شود، از بخش ورزش است که به بودجه مالیات دهندگان متکی نیست.

در بیانیه آمده است: «هدف اصلی هاوکیز برای پیروزی در هر بار مسابقه، فارغ‌التحصیل شدن از هر دانش‌آموز ورزشکاری که به آیووا می‌آید، و انجام درست آن، تمرکز ما باقی می‌ماند.»

رابی اسمیت، خزانه دار ایالتی و کریگ پاولسن، مدیر بخش مدیریت، دو عضو دیگر هیئت استیناف هستند.