ادعای نادرست مبنی بر اینکه بایدن دستور بازرسی اف بی آی از املاک مار-آ-لاگو ترامپ را صادر کرده است

در این نامه، وال درخواست کورکوران را برای تأخیر در تحویل 15 جعبه برای بررسی به FBI رد کرد.

به گفته کل مک کلاناهان، کارشناس حقوق امنیت ملی در جورج واشنگتن، به عبارت دیگر، اگر بایدن تأیید کند که سوابق ترامپ حاوی اطلاعاتی است که قوه مجریه برای انجام کارش به آن نیاز دارد و اطلاعات در جای دیگری در دسترس نباشد، بایدن به سوابق ترامپ دسترسی پیدا کند. دانشگاه.

مک‌کلاناهان گفت: «(مفاد قانون سوابق ریاست‌جمهوری) استثنا از قاعده‌ای است که هیچ‌کس به مدت پنج سال به سوابق ریاست‌جمهوری دسترسی ندارد. به همین دلیل است که اف‌بی‌آی نمی‌توانست سوابق ترامپ را تا زمانی که بایدن شخصاً به آنها اجازه دهد، دریافت کند.»

اما این ادعا بی اساس است.

بررسی واقعیت: پلیس می گوید مبارزه پلوسی و دیپاپ شامل یک چکش بود، نه یک “دعوای چکشی”.

همانطور که USA TODAY قبلا گزارش داده بود، وزارت دادگستری تصمیمات مستقلی در مورد انجام تحقیقات جنایی می گیرد و رئیس جمهور در این روند دخالت ندارد.

بر اساس تحقیقات خود، به این ادعا که بایدن دستور بازرسی املاک مار-آ-لاگو ترامپ را به FBI داده است، نادرست است. بایدن به جستجوی اف بی آی اجازه نداد. که تایید از راینهارت بود. عبارت در حکم دادگاه کانن به این موضوع می پردازد که چگونه بایدن به درخواست وزارت دادگستری اجازه داد تا آژانس بایگانی 15 جعبه از سوابق ریاست جمهوری را که در اواسط ژانویه از تفرجگاه مار-آ-لاگو ترامپ بازیابی کرده بود به FBI بدهد. این عبارت ربطی به جستجوی اف بی آی در ماه اوت ندارد.

منابع بررسی حقایق ما:

  • آسوشیتدپرس، 6 سپتامبر، دستور قاضی نشان نمی دهد که بایدن دستور جستجوی FBI را داده است.

  • USA TODAY، 12 اوت، حکم جستجوی FBI برای اموال مار-آ-لاگو دونالد ترامپ را بخوانید.

  • با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما در اینجا مشترک شوید.

    وزارت دادگستری به عنوان بخشی از تحقیقات فدرال در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه ترامپ به طور غیرقانونی اسناد طبقه بندی شده را در دارایی خود در مار-آ-لاگو ذخیره کرده است، درخواست حکم بازرسی را به راینهارت ارسال کرد.

    دیوید واینستین، 16 اوت، مصاحبه تلفنی با USA TODAY

  • کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.

    جمع بندی بررسی واقعیت: چه چیزی در مورد جستجوی اف‌بی‌آی از املاک مار-آ-لاگو ترامپ درست است و چه چیزی نادرست است.

    Factcheck.org، 31 اوت، جدول زمانی تحقیقات FBI در مورد مدیریت ترامپ با اسناد بسیار محرمانه

  • USA TODAY، 9 فوریه، آرشیو ملی 15 جعبه سوابق ریاست جمهوری را از Mar-a-Lago به دست آورد.

  • Kel McClanahan، 13 اکتبر، تبادل ایمیل با USA TODAY

  • تایید نهایی برای جستجوی مار-آ-لاگو توسط قاضی دادگاه ایالات متحده بروس راینهارت دریافت شد.

    نیما رحمانی، 13 اکتبر، تبادل ایمیل و مصاحبه تلفنی با USA TODAY

  • USA TODAY، 5 سپتامبر، قاضی استاد ویژه را برای بررسی اسناد مربوط به املاک مار-آ-لاگو ترامپ تأیید کرد، تحقیقات وزارت دادگستری را متوقف کرد.

  • او گفت که قاضی پس از بررسی سوگندنامه تصمیم می گیرد که آیا آنها معتقدند علت احتمالی وجود دارد یا خیر. راینهارت دریافت که علت محتمل برای تفتیش و توقیف اموال در املاک ترامپ وجود دارد و همانطور که در حکم بازرسی ذکر شده است، حکم بازرسی را صادر کرد.

    امتیاز ما: نادرست

    Associated Press و PolitiFact این ادعا را رد کردند.

    یک قاضی مستقل – نه رئیس جمهور – مجوز جستجوی FBI را صادر کرد

    ما را در فیسبوک دنبال کنید! صفحه ما را لایک کنید تا در طول روز در مورد جدیدترین دیباک های ما به روز باشید

    USA TODAY، 10 نوامبر 2021، ترامپ مدعی امتیاز اجرایی برای محافظت از اطلاعات کمیته 6 ژانویه شد. در اینجا معنی آن چیست

دیوید واینستین، دستیار سابق دادستان ایالات متحده، به USA TODAY گفت، هر مقامی که به دنبال حکم بازرسی است، باید سوگندنامه ای با دلایل احتمالی ارائه دهد که نشان می دهد جنایت یا جنایت خاصی انجام شده است و شواهد در یک مکان خاص یافت می شود.

USA TODAY، 18 اوت، بررسی حقایق: هیچ مدرکی دال بر تماس لو رفته بین بایدن، مدیر اف‌بی‌آی قبل از جستجوی مار-آلاگو وجود ندارد.

  • عبارت “به درخواست رئیس جمهور فعلی” نقل قولی از نامه ای است که در 10 مه رئیس آژانس بایگانی، دبرا استایدل وال، به ایوان کورکوران، وکیل ترامپ نوشت.

    متن کامل حکم دادگاه – که از پست ویروسی خارج شده است – روشن می کند که این وضعیتی است که در اشاره بایدن به آن اشاره شده است.

    چندین کارشناس حقوقی به USA TODAY گفتند بایدن دستور بازرسی FBI را نداد. و نقل قولی که به «رئیس‌جمهور فعلی» اشاره می‌کند دلیلی بر این امر نیست: این از نامه‌ای است که اداره ملی بایگانی و سوابق به وکیل ترامپ درباره 15 جعبه پرونده ارسال کرده بود که آژانس در اواسط ژانویه از مار-آلاگو بازیابی کرده بود. – هفت ماه قبل از جستجوی FBI از اموال.

    USA TODAY با کاربران رسانه های اجتماعی تماس گرفت که این ادعا را برای اظهار نظر به اشتراک گذاشتند.

    حکم دادگاه نشان نمی‌دهد که بایدن دستور بازرسی FBI را صادر کرده است

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بررسی حقایق: ادعای نادرست مبنی بر اینکه بایدن دستور جستجوی FBI در Mar-a-Lago را داده است.





  • منبع

    در حالی که قانون سوابق ریاست جمهوری تنها پنج سال پس از پایان دوره ریاست جمهوری اجازه دسترسی عمومی به سوابق ریاست جمهوری را می دهد، وال نوشت که همچنین اجازه می دهد این سوابق در صورت نیاز در اختیار قوه مجریه مستقر قرار گیرد.

    اداره بایگانی و سوابق ملی، 10 مه، نامه ای به ایوان کورکوران

  • در عوض، این نامه به دسترسی به اسنادی اشاره می کند که در ماه ژانویه از مار-آ-لاگو بازیابی شده بودند، مدت ها قبل از جستجوی بسیار تبلیغاتی FBI.

    بردلی ماس، 13 اکتبر، تبادل ایمیل با USA TODAY

  • پس از اینکه یک قاضی درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را برای بررسی مستقل سوابق ضبط شده از املاک مار-آ-لاگو پذیرفت، برخی از کاربران شبکه های اجتماعی ادعا کردند که عبارتی از حکم دادگاه نشان می دهد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور بازرسی را صادر کرده است.

    بردلی ماس، وکیل امنیت ملی، در ایمیلی به USA TODAY گفت، بایدن دستور بازرسی اف بی آی را در ماه اوت صادر نکرد، و خط در حکم دادگاه که در پست اینستاگرام به آن اشاره شده است، خلاف این را نشان نمی دهد.

    PolitiFact، 31 اوت، سندی ثابت نمی کند که بایدن در مورد تحقیقات مار-آ لاگو دروغ گفته است.

  • بررسی واقعیت: هیچ مدرکی دال بر تماس فاش شده بین بایدن، مدیر اف بی آی قبل از جستجوی مار-آ لاگو وجود ندارد

    ادعا: بایدن دستور بازرسی از املاک مار-آ-لاگو ترامپ را به اف بی آی داد

    بر اساس این نامه، آژانس بایگانی این جعبه ها را به وزارت دادگستری اطلاع داد و پس از آن از بایدن خواست تا به آژانس اجازه دهد تا FBI به اسناد دسترسی پیدا کند. دفتر مشاور کاخ سفید در 11 آوریل با این درخواست موافقت کرد.

    توییت این عبارت را برجسته می‌کند و در توضیح پست اینستاگرام آمده است: «بایدن دستور حمله را صادر کرد». این پست بیش از 1000 لایک ایجاد کرد.

    آ توییت به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام در 5 سپتامبر شامل اسکرین شات بخشی از حکم دادگاه قاضی منطقه ایالات متحده آیلین کانن است. در این دستور آمده است که دولت به ترامپ اطلاع داده است که «طبق درخواست رئیس جمهور فعلی»، امکان دسترسی FBI به سوابق را فراهم خواهد کرد.

    کنت مایر، 13 اکتبر، تبادل ایمیل با USA TODAY

  • همانطور که USA TODAY قبلا گزارش داده بود، ترامپ سوابق را در Mar-a-Lago با نقض قانون سوابق ریاست جمهوری، که آژانس بایگانی را ملزم می کند تا پس از خروج رئیس جمهور از سمت ریاست جمهوری، تمام اسناد و ارتباطات مربوط به وظایف رسمی رئیس جمهور یا معاون رئیس جمهور را مدیریت کند، ذخیره کرده است. در نتیجه، آژانس بایگانی 15 جعبه اسناد را از ترامپ در ژانویه دریافت کرد.

    دادگاه منطقه ای ایالات متحده ناحیه جنوبی فلوریدا، دسترسی به 28 اکتبر، حکم دادگاه