دموکرات‌ها که از عقب ماندن از GOP عصبی هستند، در حال مبارزه با نحوه استفاده از هوش مصنوعی هستند

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدنمبارزات انتخاباتی و نامزدهای دموکرات در حال رقابت شدیدی با جمهوری خواهان هستند که بر سر اینکه چه کسی می تواند از پتانسیل هوش مصنوعی به بهترین شکل استفاده کند، فناوری که می تواند انتخابات آمریکا را متحول کند – و شاید خود دموکراسی را تهدید کند.

هنوز از مانور گرفتن در رسانه های اجتماعی توسط هوشمندانه دونالد ترامپ و متحدانش در سال 2016، استراتژیست های دموکرات گفتند که با این وجود با احتیاط از ابزارهایی استفاده می کنند که کارشناسان را در اطلاعات نادرست دچار مشکل می کند. تاکنون، دموکرات‌ها گفته‌اند که عمدتاً از هوش مصنوعی برای کمک به پیدا کردن و ایجاد انگیزه در رأی‌دهندگان و شناسایی بهتر و غلبه بر محتوای فریبنده استفاده می‌کنند.

″کاندیداها و استراتژیست ها هنوز در تلاشند تا بفهمند چگونه از هوش مصنوعی در کار خود استفاده کنند. بتسی هوور، مدیر سازمان‌دهی دیجیتال کمپین پرزیدنت باراک اوباما در سال 2012 و یکی از بنیان‌گذاران شرکت سرمایه‌گذاری پیشرفته Higher Ground Labs، گفت: مردم می‌دانند که این می‌تواند در زمان آنها صرفه‌جویی کند – ارزشمندترین منبعی که یک کمپین دارد. اما آنها خطر اطلاعات نادرست را می بینند و عمدی در مورد اینکه کجا و چگونه از آن در کار خود استفاده می کنند، بوده اند.

کمپین‌های هر دو طرف برای سال‌ها از هوش مصنوعی – سیستم‌های رایانه‌ای قدرتمند، نرم‌افزار یا فرآیندهایی که جنبه‌های کار و شناخت انسان را تقلید می‌کنند – برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کرده‌اند.

با این حال، پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی مولد سوپرشارژ، توانایی تولید متن و تصویر، شبیه‌سازی صدای انسان و ایجاد ویدئو با حجم و سرعت بی‌سابقه را در اختیار داوطلبان و مشاوران قرار داده است.

این امر باعث شده است که کارشناسان اطلاعات نادرست در مورد خطرات ناشی از توانایی هوش مصنوعی در انتشار مطالب نادرستی که می تواند رای دهندگان را سرکوب یا گمراه کند یا خشونت را تحریک کند، هشدارهای شدید فزاینده ای صادر کنند.

این نگرانی‌ها پس از حوادث پرمخاطبی که شامل انتشار تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی از دستگیری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در نیویورک و یک تماس رباتیک توسط هوش مصنوعی بود که صدای بایدن را تقلید می‌کرد و به رای‌دهندگان نیوهمپشایر می‌گفت رای ندهند، فوریت پیدا کرد.

دولت بایدن به دنبال شکل‌دهی مقررات هوش مصنوعی از طریق اقدامات اجرایی بوده است، اما دموکرات‌ها اکثراً موافق هستند که کنگره باید قانونی را برای نصب پادمان‌هایی پیرامون این فناوری تصویب کند.

شرکت‌های برتر فناوری با اعلام تعهد به تنظیم مقررات خود، گام‌هایی برای فرونشاندن ناآرامی در واشنگتن برداشته‌اند. برای مثال، بازیگران اصلی هوش مصنوعی، برای مبارزه با استفاده از دیپ‌فیک‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در سراسر جهان، پیمانی امضا کردند. اما برخی از کارشناسان گفتند که این تلاش داوطلبانه تا حد زیادی نمادین است و اقدامات کنگره برای جلوگیری از سوء استفاده از هوش مصنوعی لازم است.

در همین حال، کمپین ها و مشاوران آنها به طور کلی از صحبت در مورد اینکه چگونه قصد استفاده از هوش مصنوعی را دارند تا از بررسی دقیق و افشای اسرار تجاری خودداری کنند، اجتناب کرده اند.

جیم مسینا، یک استراتژیست کهنه کار دموکرات که مدیریت مبارزات انتخاباتی مجدد اوباما را بر عهده داشت، گفت: حزب دموکرات “در سکوت کردن و انجام کار و صحبت در مورد آن بعدا” بسیار بهتر شده است.

کمپین ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد که از مجموعه‌ای از ابزارهای الگوریتمی اختصاصی، مانند بسیاری از کمپین‌های دیگر در سراسر کشور، برای کمک به ارسال ایمیل‌ها با کارآمدتر و جلوگیری از پر شدن لیست‌های ثبت نام با اطلاعات نادرست استفاده می‌کند. سخنگوی استیون چونگ همچنین گفت که این کمپین از هیچ ابزار ارائه شده توسط یک شرکت هوش مصنوعی «درگیر یا استفاده نمی‌کند» و از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

کمیته ملی جمهوری خواه که از اظهار نظر خودداری کرد، هوش مصنوعی مولد را آزمایش کرده است. در ساعاتی پس از اعلام نامزدی مجدد بایدن در سال گذشته، RNC تبلیغی را با استفاده از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی منتشر کرد تا ترس‌های دیستوپیایی جمهوری‌خواهان از دوره دوم بایدن را به تصویر بکشد: حمله چین به تایوان، ویترین فروشگاه‌ها، سربازان در خیابان‌های شهر ایالات متحده و عبور مهاجران. مرز آمریکا

یکی از قهرمانان جمهوری‌خواهان کلیدی هوش مصنوعی، برد پارسکیل، مشاور دیجیتالی است که در سال 2016 با کمبریج آنالیتیکا، یک شرکت داده‌کاوی بریتانیایی که رسوایی‌آمیز شده بود، همکاری کرد تا کاربران رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار دهد. اکثر استراتژیست ها موافق هستند که کمپین ترامپ و سایر جمهوری خواهان در آن دوره از رسانه های اجتماعی بهتر از دموکرات ها استفاده کردند.

دموکرات ها با دقت رفتار می کنند

بر اساس مصاحبه با مشاوران و استراتژیست ها، نامزدهای دموکرات و ترقی خواهان که از خاطرات سال 2016 زخمی شده اند، با قدرت هوش مصنوعی دست و پنجه نرم می کنند و نگران عدم همراهی با جمهوری خواهان در پذیرش فناوری هستند.

آنها می خواهند از آن به گونه ای استفاده کنند که بدون عبور از خطوط اخلاقی، قابلیت های آن را به حداکثر برسانند. اما برخی گفتند که می ترسند استفاده از آن منجر به اتهام ریاکاری شود – آنها مدت هاست که ترامپ و متحدانش را به دلیل دست داشتن در اطلاعات نادرست سرزنش کرده اند در حالی که کاخ سفید کنترل سوء استفاده های مرتبط با هوش مصنوعی را در اولویت قرار داده است.

کمپین بایدن گفت که از هوش مصنوعی برای مدل‌سازی و ایجاد مخاطب، پیش‌نویس و تحلیل کپی ایمیل و تولید محتوا برای داوطلبان برای اشتراک‌گذاری در این زمینه استفاده می‌کند. این کمپین همچنین در حال آزمایش توانایی هوش مصنوعی برای کمک به داوطلبان برای دسته‌بندی و تجزیه و تحلیل مجموعه‌ای از داده‌ها، از جمله یادداشت‌هایی است که داوطلبان پس از مکالمه با رای‌دهندگان گرفته‌اند، چه هنگام ضربه زدن به در، چه از طریق تلفن یا پیامک.

به گفته یکی از مقامات کمپین که خواست نامش فاش نشود، این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید ایمیل‌های جمع‌آوری کمک مالی، که گاهی اوقات مؤثرتر از ایمیل‌های تولید شده توسط انسان بوده است، استفاده کرده است.

مقامات کمپین بایدن گفتند که قصد دارند در این چرخه با استفاده از هوش مصنوعی مولد کاوش کنند، اما در به کارگیری آن از قوانین سختگیرانه تبعیت خواهند کرد. از جمله تاکتیک‌های غیرمجاز: هوش مصنوعی نمی‌تواند برای گمراه کردن رأی‌دهندگان، انتشار اطلاعات نادرست و به اصطلاح «دیپ‌فیک» یا دستکاری عمدی تصاویر استفاده شود. این کمپین همچنین استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در تبلیغات، رسانه های اجتماعی و سایر کپی های مشابه بدون بررسی کارمندان ممنوع می کند.

تیم حقوقی این کمپین یک کارگروه متشکل از وکلا و کارشناسان خارجی برای پاسخگویی به اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست، با تمرکز بر تصاویر و ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کرده است. این گروه بی شباهت به یک تیم داخلی نیست که در مبارزات انتخاباتی 2020 تشکیل شده است – معروف به “کارخانه مالارکی”، که با عبارت پرکاربرد بایدن، “چه انبوهی از مالارکی” استفاده می شود.

آن گروه وظیفه نظارت بر اطلاعات نادرست آنلاین را داشت. راب فلاهرتی، معاون مدیر مبارزات انتخاباتی بایدن، گفت که این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت و پیشنهاد کرد که می‌توان از برخی ابزارهای هوش مصنوعی برای مبارزه با دیپ‌فیک‌ها و سایر محتواها قبل از انتشار ویروسی استفاده کرد.

فلاهرتی گفت: “ابزارهایی که ما برای کاهش افسانه ها و اطلاعات نادرست استفاده خواهیم کرد یکسان است، فقط باید سرعت بیشتری داشته باشد.” “این فقط به این معنی است که ما باید هوشیارتر باشیم، توجه بیشتری داشته باشیم، چیزها را در مکان های مختلف زیر نظر داشته باشیم و برخی ابزارهای جدید را امتحان کنیم، اما اصول اولیه یکسان باقی می مانند.”

کمیته ملی دموکرات اعلام کرد که اولین پذیرنده هوش مصنوعی گوگل بوده و از برخی از ویژگی های آن استفاده می کند، از جمله مواردی که سوابق ثبت نام رای دهندگان را تجزیه و تحلیل می کند تا الگوهای حذف یا اضافه شدن رای دهندگان را شناسایی کند. به گفته این کمیته، همچنین هوش مصنوعی را برای تولید متن ایمیل جمع آوری کمک مالی و کمک به تفسیر داده های رای دهندگانی که برای چندین دهه جمع آوری کرده است، آزمایش کرده است.

آرتور تامپسون، مدیر ارشد فناوری DNC، گفت که این سازمان بر این باور است که هوش مصنوعی مولد یک فناوری فوق‌العاده مهم و تاثیرگذار است که به انتخاب دموکرات‌ها در انتخابات کمک می‌کند.

«در عین حال، ضروری است که هوش مصنوعی مسئولانه و برای ارتقای کار کارکنان آموزش دیده ما به کار گرفته شود، نه جایگزینی آنها. ما می‌توانیم و باید هر دو را انجام دهیم، به همین دلیل است که همچنان به حفظ پادمان‌ها ادامه می‌دهیم، زیرا در لبه برش هستیم.»

آزمایشات پیشرونده

گروه‌های مترقی و برخی از نامزدهای دموکرات با شدت بیشتری هوش مصنوعی را آزمایش کرده‌اند.

Higher Ground Labs – شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر که توسط هوور تأسیس شد – یک مرکز نوآوری به نام Progressive AI Lab with Zinc Collective و Cooperative Impact Lab، دو ائتلاف فناوری سیاسی با تمرکز بر تقویت نامزدهای دموکرات، تأسیس کرد.

هوور گفت، هدف ایجاد اکوسیستمی بود که در آن گروه های مترقی بتوانند نوآوری را ساده کنند، تحقیقات هوش مصنوعی را سازماندهی کنند و اطلاعات مربوط به مدل های زبان بزرگ را مبادله کنند.

Higher Ground Labs، که از نزدیک با کمپین بایدن و DNC نیز همکاری می کند، از آن زمان تاکنون 14 کمک هزینه نوآوری را تأمین مالی کرده است، میزبان انجمن هایی است که به سازمان ها و فروشندگان اجازه می دهد ابزارهای خود را به نمایش بگذارند و ده ها آموزش هوش مصنوعی برگزار کرده است.

هوور گفت که بیش از 300 نفر در یک کنفرانس متمرکز بر هوش مصنوعی که این گروه در ژانویه برگزار کرد، شرکت کردند.

جسیکا آلتر، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس Tech for Campaigns، یک سازمان غیرانتفاعی سیاسی که از داده‌ها و بازاریابی دیجیتال برای مبارزه با افراط‌گرایی و کمک به دموکرات‌های رای‌دهنده استفاده می‌کند، سال گذشته آزمایشی با کمک هوش مصنوعی در 14 کمپین در ویرجینیا انجام داد.

به گفته آلتر، ایمیل‌های نوشته شده توسط هوش مصنوعی، در مقایسه با ایمیل‌های نوشته شده توسط کارکنان، بین سه تا چهار برابر بیشتر از هر ساعت کاری، دلار جمع‌آوری سرمایه به همراه داشت.

آلتر گفت که نگران است که حزب ممکن است از هوش مصنوعی عقب بماند زیرا بیش از حد محتاط است.

آلتر گفت: “من متوجه نقاط ضعف هوش مصنوعی هستم و باید آنها را برطرف کنیم.” اما بزرگترین نگرانی من در حال حاضر این است که ترس بر گفتگو در عرصه سیاسی حاکم است و منجر به گفتگوهای متعادل یا نتایج مفید نمی شود.

صحبت کردن در مورد AK-47 سخت است

نماینده آدام شیف، نامزد پیشتاز دموکرات ها در انتخابات سنای کالیفرنیا، یکی از معدود نامزدهایی است که در مورد استفاده از هوش مصنوعی صحبت کرده است. براد الکینز، مدیر کمپین او، گفت که کمپین از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی خود استفاده کرده است. این شرکت با Quiller همکاری کرده است، شرکتی که از Higher Ground Labs بودجه دریافت کرده و ابزاری را توسعه داده است که ایمیل‌های جمع‌آوری سرمایه را پیش‌نویس، تجزیه و تحلیل و خودکار می‌کند.

کمپین شیف همچنین ابزارهای مولد هوش مصنوعی دیگری را آزمایش کرده است. شیف در ماه مه گذشته در جریان جمع‌آوری کمک‌های مالی، تصویری را که توسط هوش مصنوعی از خود به‌عنوان جدی منتشر کرده بود، به اشتراک گذاشت. عنوان این بود: «نیرو در اطراف ما است. این شما هستید. این ما هستیم. این تیم پایه است. #MayThe4thBe With You.”

این کمپین به صورت آنلاین با ضربه‌ای مواجه شد، اما در مورد دیپ‌فیک ساده‌ای که به گفته الکینز، حفاظ مهمی برای ادغام این فناوری است، شفاف بود، زیرا در دسترس‌تر و کم‌هزینه‌تر می‌شود.

الکینز گفت: «هنوز به دنبال راهی برای استفاده اخلاقی از صدا و ویدیوی تولید شده توسط هوش مصنوعی از یک نامزد هستم که صادقانه باشد.

این حادثه چالشی را برجسته کرد که به نظر می رسد همه کمپین ها با آن مواجه هستند: حتی صحبت در مورد هوش مصنوعی می تواند خیانت آمیز باشد.

یک استراتژیست دموکرات می گوید: «واقعاً سخت است که بگوییم چگونه هوش مصنوعی مولد یک مثبت خالص است، زمانی که بسیاری از بازیگران بد – چه تماس های رباتیک، تصاویر جعلی یا کلیپ های ویدیویی نادرست – از مجموعه بد هوش مصنوعی علیه ما استفاده می کنند. کمپین بایدن که نامش ناشناس ماند زیرا او مجاز به صحبت علنی نبود. “در مورد مزایای AK-47 چگونه صحبت می کنید؟”

___

نویسندگان آسوشیتدپرس، آلن سودرمن و گارنس برک در این گزارش مشارکت داشتند.

—-

این داستان بخشی از مجموعه‌ای از آسوشیتدپرس به نام «کمپین هوش مصنوعی» است که تأثیر هوش مصنوعی را در چرخه انتخابات 2024 بررسی می‌کند.

—-

آسوشیتدپرس از شبکه امیدیار کمک مالی دریافت می کند تا از پوشش هوش مصنوعی و تأثیر آن بر جامعه حمایت کند. AP تنها مسئول تمام محتوا است. استانداردهای AP را برای کار با بشردوستانه، فهرستی از حامیان و مناطق تحت پوشش تامین مالی را در AP.org بیابید.

منبع