داستان ادعا می کند که کودک نوپا به مدت 2 روز گم شد تا اینکه یک دامپزشک پیتبول او را بررسی کرد. حقیقت اینجاست

در آوریل 2024، شایعه‌ای در فیس‌بوک و اینستاگرام در مورد داستانی در مورد دامپزشکی منتشر شد که ظاهراً معتقد بود یک پیت‌بول با ناپدید شدن یک کودک نوپا ارتباط دارد. این داستان به عنوان تبلیغات پولی به کاربران نمایش داده می‌شود و نوشته شده بود: «کودک نوپا ۲ روز گم شده تا اینکه دامپزشک پیتبولش را بررسی کند».

در تحقیقات ما به زودی متوجه شدیم که این داستان خاص درست نیست. با این حال، ما همچنین دریافتیم که به نظر می رسد این داستان از ناپدید شدن واقعی یک دختر بچه و پیت بول او الهام گرفته شده است.

در این مقاله، ابتدا داستان جعلی را که در آرکانزاس اتفاق می‌افتد، در اواخر آوریل و اوایل ماه می بررسی می‌کنیم. سپس، آن را با جزئیات در مورد داستان واقعی که در کنتاکی در سال 2018 رخ داد، دنبال می کنیم.

داستان جعلی

تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام منجر به داستان جعلی شامل سه تصویر بود. ما متوجه شدیم که چندین نسخه از تبلیغات تا تاریخ 1 مه 2024 فعال بوده و برای کاربران نمایش داده می‌شوند. با کمک جستجوی عکس معکوس، عکس زنی را که سگ را در آغوش گرفته بود با موفقیت به یک خبر واقعی و کاملاً نامرتبط ردیابی کردیم. 2023، درباره یک سگ که پس از نزدیک به سه سال ناپدید شدن، دوباره با صاحب اوکلاهما ملاقات می کند.

یک داستان آنلاین ادعا کرد که یک کودک نوپا به مدت 2 روز مفقود شده بود تا اینکه امدادگران مشاهده کردند که یک پیت بول در حیاط سرگردان است و همچنین به دامپزشک اشاره کرد.یک داستان آنلاین ادعا کرد که یک کودک نوپا به مدت 2 روز مفقود شده بود تا اینکه امدادگران مشاهده کردند که یک پیت بول در حیاط سرگردان است و همچنین به دامپزشک اشاره کرد.

یک داستان آنلاین ادعا کرد که یک کودک نوپا به مدت 2 روز مفقود شده بود تا اینکه امدادگران مشاهده کردند که یک پیت بول در حیاط سرگردان است و همچنین به دامپزشک اشاره کرد.

کاربرانی که روی یکی از تبلیغات کلیک کردند، به مقاله طولانی و 70 اسلایدی هدایت شدند که در سایت motormastermind.com یا theparentingspot.com میزبانی می شد. داستان اینگونه آغاز شد:

کودک نوپا به مدت 2 روز ناپدید شده بود تا اینکه امدادگران پیتبول را دیدند که به داخل حیاط سرگردان شد

با انتشار اخباری مبنی بر ناپدید شدن لوسی کمپبل چهار ساله، شهر کوچک یورکا اسپرینگز، آرکانزاس، وحشت را فرا گرفت. شهر در هرج و مرج فرو رفت، زیرا آنها سعی می کردند همه چیز را درک کنند.

گروه‌های جست‌وجو هر اینچ از محله را جست‌وجو کردند و از یافتن هر اثری از کودک نوپا ناامید شدند.

والدین لوسی، گریس و گرگ، با نگرانی در کنار خودشان بودند.

در پایان این داستان بسیار طولانی و تخیلی، لوسی، کودک 2 ساله، در خانه معشوقه پدرش سالم پیدا می شود. سگ آنها راکی ​​نیز سالم پیدا شد. پلیس سپس معشوقه را دستگیر کرد، در حالی که همسر درخواست طلاق داد.

متنی با اندازه کوچک در بالای مقاله چنین بود: “سلب مسئولیت: فقط برای سرگرمی. لذت ببرید!” سلب مسئولیت دوم در پایان داستان نیز اضافه کرد: «تمامی رویدادها، مکان‌ها و شخصیت‌ها محصول تخیل نویسنده هستند و تمام تصاویر و ویدیوها فقط برای مقاصد تصویری استفاده می‌شوند.»

ما هیچ سابقه ای از ناپدید شدن کودک نوپا در شهر کوچک یورکا اسپرینگز پیدا نکردیم و در کل مقاله به دامپزشکی اشاره ای نشد – علیرغم اینکه همانطور که در تبلیغات فیس بوک و اینستاگرام گفته شده بود که یک “دامپزشک” در آن نقش داشته است.

داستانی که در تبلیغات فیس بوک نشان داده می شود تا حدودی شبیه glurge است. این اصطلاح توسط Dictionary.com به این صورت تعریف شده است: «داستان‌هایی که اغلب از طریق ایمیل ارسال می‌شوند، که قرار است واقعی و نشاط‌آور باشند، اما اغلب ساختگی و احساساتی هستند».

داستان واقعی

در حالی که داستان ناپدید شدن کودک نوپا در Eureka Springs برای اهداف “سرگرمی” ساخته شده بود، به نظر می رسید که از یک داستان واقعی الهام گرفته شده باشد.

در 11 ژوئن 2018، WGN-TV داستانی را با این عنوان منتشر کرد: “پیت بول به کودک 2 ساله گم شده کمک می کند تا نزدیک به دو روز در جنگل زنده بماند.” این مقاله جزئیات ناپدید شدن یک دختر بچه 2 ساله به نام چارلی کمپبل و پیت بولش به نام پنی را در لبنان جانکشن کنتاکی گزارش کرد. نام خانوادگی کمبل همان نام خانوادگی مورد استفاده در داستان تخیلی بود.

تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام منجر به داستان جعلی به نظر می رسید که به نظر می رسد یک پیت بول ممکن است مقصر ناپدید شدن یک کودک نوپا باشد، در حالی که داستان واقعی تلاش های مثبت ظاهری یک پیت بول واقعی را نشان می دهد.

مقاله به این صورت شروع شد:

لبنان JUNCTION، کی. – یک کودک نوپا که تقریباً دو روز در کنتاکی گم شده بود، روز جمعه زنده پیدا شد و خانواده او می گویند سگش دلیل زنده ماندن او بوده است.

به گزارش WAVE، چارلی کمپبل، 2 ساله، و پیت بولش، پنی، پس از ناپدید شدن مرموز اوایل صبح پنجشنبه از جنگل در لبنان جانکشن بیرون آمدند.

بت کمپبل، مادربزرگ چارلی، در حالی که پنی را نوازش می کرد، گفت: “این قهرمان ما همین جاست.” کمپبل گفت که معتقد است پنی در تمام مدتی که چارلی رفته بود در کنار او ماند.

برای مطالعه بیشتر در مورد داستان واقعی، ما پست های فیس بوک منتشر شده توسط کلانتر شهرستان Bullitt در زمان ناپدید شدن چارلی پیدا کردیم. مقاله ای از WHAS11.com مستقر در لوئیزویل نیز جزئیات بیشتری را در مورد عواقب این پرونده گزارش کرده است.

منابع:

“دفتر کلانتری شهرستان بولیت.” فیس بوک، https://www.facebook.com/bullittsheriff.

فواره، هدر. اتهامات وارد شده، سوالات در مورد پرونده دختر ناپدید شده بولیت کانتی ادامه دارد.” WHAS11.com، 12 ژوئن 2018، https://www.whas11.com/article/news/local/police-pursue-charges-gainst-grandmother-in-missing-child-case/417-563717583.

“گلورژ.” Dictionary.com، https://www.dictionary.com/browse/glurge.

اسمیت، سارا. “سگ کانتی سمینول که نزدیک به سه سال گم شده بود در ماد پیدا شد و دوباره با صاحبانش ملحق شد.” KTUL، 9 ژانویه 2023، https://ktul.com/newsletter-daily/seminole-county-dog-missing-for-nearly-three-years-found-in-maud-reunited-with-owners-capone-mastiff- candace-harjo-wewoka-police-animal control-puppy-facebook-social media-.

سیم رسانه تریبون. “پیت بول به کودک 2 ساله گم شده کمک می کند تا نزدیک به دو روز در جنگل زنده بماند.” WGN-TV، 11 ژوئن 2018، https://wgntv.com/news/dog-helps-missing-2-year-old-survive-for-nearly-two-days-in-the-woods/.

“ویدئو: کلانتر شرکت Bullitt شک دارد که دختر گمشده تنها در جنگل سرگردان بوده است.” WDRB، 11 ژوئن 2018، https://www.wdrb.com/news/video-bullitt-co-sheriff-doubts-missing-girl-was-wandering-the-woods-alone/article_2d0e3897-d772-55d8-91f8-1915f .html.

منبع