دادگاه به کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان اجازه می دهد تا به دعوی معبد دره هبر بپیوندد

هبر، یوتا (ABC4) – در ژانویه، کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان درخواست مداخله ارائه کرد در یک شکایت علیه شهرستان واساچ در مورد ساخت معبد دره هبر.

در 30 آوریل، یک قاضی دادگاه ناحیه چهارم این درخواست را پذیرفت.

برایان کینگ، نامزد دموکرات، بیانیه‌ای درباره تصمیم بنگرتر منتشر کرد

بحث و جدل پیرامون ساخت معبد دره هبر لزوماً مربوط به ماهیت ساختار مذهبی نیست، بلکه به اندازه، نور و مکان آن است. بحث دارد عمدتا حول محور آلودگی نوری متمرکز شده است از آنجایی که این منطقه به خاطر آسمان تاریک شب آن شناخته شده است. نگرانی های دیگر شامل ترافیک در منطقه و از بین رفتن دید کوه ها می شود.

در نوامبر 2023، شورای شهر واساچ به تصویب رای داد ساخت معبد، اگرچه درخواست‌کنندگانی که خانه‌هایی در نزدیکی محل پیشنهادی دارند، استدلال می‌کردند که ساختمان بر دیدگاه‌ها، حریم خصوصی و لذت آرام آنها تأثیر منفی می‌گذارد.

در ژانویه، کلیسا گفت که باید در شکایتی که علیه واساچ کانتی تنظیم شده است شرکت کند، زیرا کلیسا مالک این اموال است، درخواست توسعه داده است و می خواهد معبد را بسازد.

پس از شنیدن استدلال‌های شفاهی در ماه آوریل، یک قاضی با درخواست کلیسا برای مداخله موافقت کرد، به این معنی که اجازه خواهد داشت به شکایت معبد دره هبر بپیوندد. همچنین درخواست رد شکایت ارائه شده توسط Wasatch County را رد کرد.

دادگاه حکم داد که کلیسا “بار خود را در نشان دادن اینکه (شهرستان واساچ) قادر به نمایندگی مجدانه منافع خود نیست، انجام داده است، و افزود که در طول بحث شفاهی، وکیل شهرستان واساچ “تأیید کرد که تعهد شورای شهرستان برای دفاع از این پرونده تزلزل ناپذیر نیست. و اعضای جدید شورای شهرستان ممکن است احساس متفاوتی داشته باشند.”

پس از این تصمیم، دادگاه گفت که کلیسا سه هفته فرصت دارد تا به این دستور پاسخ دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش و پخش ویدیو، به ABC4 یوتا بروید.

منبع