سهام Pfizer نزدیک به پایین ترین سطح 11 ساله است — اما آیا سهام PFE یک خرید در این «عظیم» صعودی است؟

فایزر سهام (PFE) در اوایل ماه مه پس از اینکه شرکت انتظارات فروش سه ماهه اول را شکست داد، به لطف سود یکباره داروی کووید Paxlovid، به میانگین متحرک 50 روزه خود رسید.




ایکس



در طول سه ماهه مارس، دولت ایالات متحده 5.1 میلیون دوره Paxlovid را پس گرفت و فروش آن را 771 میلیون دلار افزایش داد. بدون در نظر گرفتن آن، Paxlovid همچنان پیش بینی های فروش را شکست داد. قابل ذکر است، درآمد حاصل از درمان کاردیومیوپاتی این شرکت، Vyndaqel، نیز بالاتر از حد انتظار بود. اگرچه داروی میگرن Nurtec به طور گسترده ای از طرح خیابان غافل شد. این شرکت همچنین چشم انداز فروش خود را در سال جاری افزایش داد.

در همین حال، فایزر در حال بررسی مجوزهای دارویی جدید است.

سازمان غذا و دارو به تازگی قرارداد Tivdak را امضا کرده است، ترکیب دارویی آنتی بادی برای بیماران مبتلا به سرطان مکرر یا متاستاتیک دهانه رحم. فایزر با خرید سیگن، تیوداک را خرید. ترکیبات دارویی آنتی بادی یا ADC ها مواد شیمیایی سمی را مستقیماً به سلول های سرطانی می فرستند.

تنظیم کننده های ایالات متحده همچنین ژن درمانی فایزر برای هموفیلی B، Beqvez را تایید کردند. برای یک بار درمان 3.5 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. و تنظیم‌کننده‌های اروپایی به فایزر برای Emblaveo، درمانی برای برخی عفونت‌های باکتریایی که در مقابل سایر داروها مقاومت می‌کنند، اشاره کردند.

این شرکت همچنین اخیراً اعلام کرد که واکسن ویروس سنسیشیال تنفسی خود، Abrysvo، در دو فصل بر علیه RSV A و B موثر بوده است. این شرکت همچنین نتایج امیدوارکننده‌ای را در افراد 18 تا 59 ساله با شرایط زمینه‌ای رونمایی کرد. فایزر در حال رقابت با GSK آرکسوی (GSK) که تقریباً در همان زمان در سال 2023 وارد بازار شد.

اما، چندین عامل نزولی وجود دارد که سهام فایزر را تحت تأثیر قرار می دهد. درآمد حاصل از محصولات Covid آن – که فایزر را در سال 2020 در کانون توجه قرار داد – همچنان در حال کاهش است. این شرکت همچنین امیدوار بود که با رهبران وارد غوغا کاهش وزن شود نوو نوردیسک (NVO) و الی لیلی (LLY). در ماه دسامبر، فایزر قرص دو بار در روز خود را به دلیل نرخ بالای غیرمنتظره تهوع و استفراغ کنار گذاشت.

بنابراین، در مجموع، آیا سهام PFE در حال حاضر خرید یا فروش است؟

اصول سهام فایزر: صعودی 'عظیم'

دیوید ریزینگر، تحلیلگر Leerink Partners، گفت که در گزارش سه ماهه اول فایزر، روند صعودی “عظیم” وجود دارد.

طبق گزارش FactSet، سود تعدیل شده 33 درصد کاهش یافت و به 82 سنت برای هر سهم رسید، اما انتظارات برای 51 سنت کاهش یافت. فروش نیز 20 درصد کاهش یافت و به 14.88 میلیارد دلار رسید، اما از پیش بینی ها برای 13.87 میلیارد دلار بالاتر بود.

همانطور که انتظار می رفت، فروش Comirnaty، Covid shot Pfizer با توسعه یافت BioNTech (BNTX)، 88 درصد کاهش یافت و به 354 میلیون دلار رسید. فروش نیز پیش بینی های 446.5 میلیون دلاری را از دست داد. بدون احتساب تاثیر Paxlovid و Comirnaty، کل فروش 11 درصد افزایش یافت. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی FactSet انتظار دارند که فروش Comirnaty در هر سه ماهه دوم به پایین‌ترین حد سالانه برسد.

Vyndaqel ثابت کرد که نقطه درخشانی در کوارتر است. فروش 66 درصدی افزایش یافت و به 1.14 میلیارد دلار رسید و به 895.2 میلیون دلار رسید. Vyndaqel کاردیومیوپاتی ناشی از آمیلوئیدوز ارثی با واسطه ترانس تیرتین را درمان می کند. در این شرایط، پروتئین غیرطبیعی روی بافت‌های قلب تجمع می‌یابد و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

اما فروش Nurtec به 178 میلیون دلار رسید که تنها 7 درصد رشد داشت و کمتر از پیش بینی ها برای 316.5 میلیون دلار بود.

برای سه ماهه دوم، تحلیلگران سهام فایزر سود 45 سنت برای هر سهم و 13.04 میلیارد دلار فروش را پیش بینی کردند. انتظار می رود که درآمدها 33 درصد کاهش یابد. اما انتظار می رود فروش 2.4 درصد بیشتر شود. این می تواند اولین سه ماهه رشد فروش از سه ماهه چهارم سال 2022 باشد.

سرمایه گذاران تشویق می شوند به دنبال سهامی با 20 تا 25 درصد رشد فروش و درآمد اخیر باشند. فایزر به این نشانه ها نمی رسد. سرمایه گذاران نهادی بزرگ – که تا 70٪ از کل معاملات بازار را تشکیل می دهند – معمولاً به دنبال سهامی با رشد درآمد و فروش هستند.

معیارهای سالانه شرکت داروسازی

فروش فایزر از زمان ثبت رکورد در سال 2022 به طور قابل توجهی کاهش یافته است. سال گذشته، فروش 42 درصد کاهش یافت و به نزدیک به 58.5 میلیارد دلار رسید. فروشندگان برتر شامل Comirnaty و Paxlovid بودند که 11.22 میلیارد دلار و 1.28 میلیارد دلار به دست آوردند، اگرچه فروش به ترتیب 70 و 93 درصد در سال نسبت به سال کاهش یافت.

رقیق کننده خون Eliquis 6.75 میلیارد دلار فروش داشت که بر اساس گزارش های دقیق، 4 درصد افزایش داشت. فروش Prevnar با افزایش 2 درصدی به 6.44 میلیارد دلار رسید.

اما سایر محصولات کلیدی با افت مواجه شدند. درآمد Xeljanz که بیماری های التهابی را درمان می کند، 5 درصد کاهش یافت و به 1.7 میلیارد دلار رسید. فروش Enbrel، توسعه یافته با آمگن (AMGN)، با 17 درصد کاهش به 830 میلیون دلار رسید. فایزر Enbrel را در خارج از ایالات متحده و کانادا می فروشد.

برای سال 2024، فایزر انتظار دارد سود تعدیل شده 2.15 تا 2.35 دلار به ازای هر سهم و 58.5 میلیارد دلار تا 61.5 میلیارد دلار فروش داشته باشد. در نقاط میانی، درآمد بیش از 22 درصد افزایش می یابد زیرا فروش تقریباً 3 درصد افزایش می یابد.

سهام فایزر و اخبار اخیر

ماه گذشته، فایزر تاییدیه FDA را برای Beqvez دریافت کرد، ژن درمانی آن برای هموفیلی B. Beqvez رقیب Hemgenix از CSL Behring و منحصر به فرد (QURE). Hemgenix در اواخر سال 2022 تأییدیه ایالات متحده را به دست آورد و همچنین 3.5 میلیون دلار قبل از کسر بیمه و بازپرداخت هزینه دارد.

فایزر همچنین اخیراً اعلام کرد که داروی جدیدش، Adcetris، بقای کلی، بقای بدون پیشرفت و نرخ پاسخ کلی را در بیماران مبتلا به لنفوم سلول B منتشر شده بهبود می بخشد. بقای بدون پیشرفت، مدت زمانی است که بیماران قبل از بدتر شدن سرطانشان زندگی می کنند. این شرکت Adcentris را به داروهای استاندارد سرطان لنالیدومید و ریتوکسیماب اضافه کرد. این رژیم را با لنالیدومید و ریتوکسیماب به همراه دارونما مقایسه کرد.

راجر دانسی، مدیر ارشد توسعه فایزر، در بیانیه ای گفت: «نتایج به ویژه دلگرم کننده است زیرا این مطالعه بیمارانی را که به شدت از قبل درمان شده بودند، از جمله برخی که قبلاً درمان CAR-T را دریافت کرده بودند، ارزیابی کرد. داروهای CAR-T با استفاده از سلول های ایمنی خود بیمار ساخته می شوند.

فایزر در ماه فوریه گفت که واکسن RSV آن Abrysvo در طول دو سال 77.8 درصد در برابر عفونت دستگاه تنفسی تحتانی در بزرگسالان 60 سال و بالاتر موثر بوده است. این بخشی از یک مطالعه در حال انجام فاز نهایی در نیمکره شمالی و جنوبی است. فایزر در یک انتشار خبری گفت که این کاهش از 88.9 درصد اثربخشی در طول یک سال است، اما همچنان اثربخشی “بادوام” را نشان می دهد.

فایزر همچنین اخیراً تأییدیه کمیسیون اروپا را برای Velsipity برای بیماران 16 ساله و بالاتر مبتلا به کولیت اولسراتیو فعال متوسط ​​تا شدید دریافت کرده است. این دارو برای افرادی که به سایر درمان‌های بیماری گوارشی پاسخ نداده‌اند یا پاسخ نداده‌اند تأیید شده است.

تجزیه و تحلیل فنی: خط 50 روزه سهام PFE

سهام فایزر بسیار کمتر از میانگین متحرک 200 روزه خود معامله می شود، اما پس از گزارش سود سه ماهه اول خود، در اول ماه مه پس از گزارش سود سه ماهه اول خود، به بالاترین رقم خط 50 روزه خود رسید. توجه به این نکته مهم است که سهام الگوی نموداری برای سرمایه گذاران تشکیل نمی دهند.

در 18 آوریل، سهام به پایین ترین حد خود از ژانویه 2013 رسید.

(مرتبط: با مراجعه به IBD's MarketSmith.com، الگوهای نمودار را دنبال کنید.)

سهام Pfizer دارای رتبه مرکب 27 از بهترین 99 ممکن است. این معیار معیارهای رشد کلیدی یک سهم را در برابر سایر سهام مقایسه می کند. طبق گزارش IBD Digital، سهام پیشرو معمولاً دارای رتبه بندی ترکیبی 95 یا بهتر هستند.

سهام فایزر دارای رتبه نسبی قدرت 18 از بهترین 99 ممکن است. رتبه بندی RS عملکرد 12 ماهه یک سهم را در برابر سایر سهام اندازه گیری می کند. این رتبه بندی RS به این معنی است که سهام فایزر از نظر عملکرد در سال گذشته در رده 18 درصد پایینی کل سهام قرار دارد.

رتبه EPS شرکت داروسازی، معیاری برای سودآوری، 33 از بهترین 99 ممکن است. رتبه EPS رشد سود اخیر و بلندمدت سهام را با سایر سهام مقایسه می کند.

بنابراین، آیا سهام PFE یک خرید یا فروش است؟

بر اساس قوانین زیرکانه سرمایه گذاری، سهام PFE در حال حاضر خریدی نیست.

سهام فایزر هنوز باید شایستگی اساسی و فنی خود را ثابت کند. همچنین، علیرغم اینکه اخیراً جایگاه خود را به دست آورده اند و میانگین متحرک 50 روزه خود را بالاتر برده اند، الگوی نموداری با ورود مشخص برای سرمایه گذاران تشکیل نمی دهند.

تماشای عملکرد سهام فایزر در حالی که این شرکت خط لوله خود را تقویت می‌کند و به دنبال تأییدیه‌های جدید در تلاش‌های خود برای فراتر رفتن از رشد نجومی که در اوج همه‌گیری شاهد بود، بسیار مهم است. اگرچه مانند رقبا دارای یک شات تقویت کننده کووید است مدرنا (MRNA) و نووواکس (NVAX)، تحلیلگران انتظار ندارند که فروش هرگز به رشد دوره همه گیر آنها برسد.

در عوض، خیابان از نزدیک واکسن RSV بزرگسالان را که همزمان با رقیبی از GSK وارد بازار شد، زیر نظر دارد. تلاش‌های فایزر اکنون که سیگن را در اختیار دارد نیز می‌تواند کلید رشد آینده باشد.

برای یافتن بهترین سهام برای خرید و تماشا، فهرست سهام IBD را بررسی کنید. مطمئن شوید که برای خرید یا فروش سهام را نیز در نظر داشته باشید.

آلیسون گاتلین را در توییتر در @IBD_AGatlin دنبال کنید.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید:

سهام بیوتکنولوژی برای تماشا و اخبار صنعت دارو

آیا می خواهید به سودهای سریع برسید و از ضررهای بزرگ جلوگیری کنید؟ SwingTrader را امتحان کنید

سهام روز IBD: نحوه یافتن، ردیابی و خرید بهترین سهام را ببینید

برای بینش بازار عملی، استراتژی های سرمایه گذاری IBD را تماشا کنید

بهترین سهام رشد برای خرید و تماشا: به‌روزرسانی‌های فهرست سهام IBD را ببینید

منبع